C:\Users\PC\Desktop\carpethigh1.jpg

ساده ترین روش ساخت فرش پرزدار در تری دی مکس

اساطیر زبان

در این آموزش کوتاه روش ایجاد فرش پرزدار در ۳ds max با استفاده از ابزار vray fur را به شما نشان خواهم داد. قبل از شروع باید بگویم از vray fur فقط در زمانی که لازم است استفاده کنید (هنگامی که دوربین واقعاً نزدیک به فرش است و برای واقعی تر به نظر رسیدن باید از آن استفاده کنید، یا در صورتی که نیاز به رندرگیری با وضوح بالا دارید) در غیر این صورت ضرورتی ندارد که وقت خود را هدر دهید؛ اگر نمی خواهید از vray displacement استفاده کنید این تنها راه ایجاد پرز است. اگر تصمیم گرفتید که در رندر خود به جزئیاتی با وضوح بالا بپردازید باید بدانید که این کار زمان زیادی می برد.

  • ابتدا یک سطح در ابعاد مورد نظر ایجاد کنید. این سطح فرش شما خواهد بود.
  • با انتخاب سطح، به قسمت Create > Vray > Vray Fur بروید.

به طور پیش فرض سطح انتخابی شما با Vray Fur در ارتباط خواهد بود. یک متریال دلخواه را به آنها اختصاص دهید ( به طور همزمان سطح و جعبه ابزار vray fur را نگه دارید) و بقیه پارامترها را بدون تغییر بگذارید تا بعدا آن ها را به دلخواه تغییر دهید.

 


تری دی مکس

توی این پک فوق العاده، تری دی مکس رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! بدون هیچ کلاسی، انیمیشن بساز، بازی سازی کن، مدلینگ، نورپردازی، رندرهای چشم نواز بگیر، یه سر و گردن بالاتر از بقیه باش و حساااابی بدرخش!


 

اگر یک رندرگیری آزمایشی انجام دهید به نتیجه ای شبیه به تصویر پایین می رسید:

C:\Users\PC\Desktop\400x149xcarpet1.jpg.pagespeed.ic.08Ah0XB5e4.jpg

در قسمت پارامتر های vray، تغییر تنظیمات را شروع کنید. “length” برای مشخص کردن طول نخ های موجود در فرش شما است. در این نمونه من مقدار آن را بر روی ۴٫۵ سانتی متر تنظیم کرده ام، thickness (ضخامت) آن در حدود ۰٫۱ سانتی متر است و سایر موارد را به صورت پیش فرض قرار داده ام.

با نگاهی به رندرگیری آزمایشی بالا، خواهید دید که به اضافه کردن جزئیات بیشتری نیاز دارید. می توانید این کار را با کم کردن “Distribution” و بیشتر کردن پارامتر “Per Area” انجام دهید.

توجه: به طور پیش فرض مقدار per area بر اساس پارامتر های دیگر تنظیم شده، این به این معنی است که توزیع نخ ها در کل مساحت بر روی نواحی شی انتخاب شده تاثیر می گذارد، در صورتی که “per face” نخ ها را در همه طرف شی توزیع می کند.

پس از تنظیم توزیع per area بر روی ۱٫۲ به نتیجه زیر خواهیم رسید:

C:\Users\PC\Desktop\400x126xcarpet2.jpg.pagespeed.ic.PYY8txGPAT.jpg

حالا تصویر بهتر به نظر می رسد، اما در این مرحله فرشمان خیلی یکنواخت است و قطعاً به تغییراتی نیاز دارد.

می توان این کار را در vray fur به راحتی با تغییر پارامترها در زیر قسمت variation انجام داد. تمام پارامترها دارای اسامی ساده ای هستند تا بتوانید به راحتی آنچه انجام می دهند را بفهمید (direction var (جهت)، length var (طول)، thickness var (ضخامت)، gravity var (تخت شدن یا بلند شدن پرز ها))

پس از تنظیم direction var به ۰٫۸ ، length var به ۰٫۵ ، thickness var به ۰٫۷ و gravity var به ۰٫۷ ، به نتیجه زیر رسیدم:

C:\Users\PC\Desktop\carpethigh1.jpg

با استفاده از همین روش می توانید چمن، موی حیوانات و یا چیزهای مشابه دیگری را ایجاد کنید، اما یادتان باشد که این کار زمان زیادی را برای رندرگیری صرف می کند.

تفاوت پک های حرفه ای ما با آموزشهای رایگان: بطور خلاصه از زمین تا آسمان! 1-پکها، جدیدترین نسخه نرم افزارها را آموزش می دهند با قابلیت های بسیار بیشتر. 2-پکها توسط متخصص آن نرم افزار، به صورت کاملا پروژه محور و با حل چالش هایی که در مسیر کار عملی و حرفه ای با آن روبرو می شوید تهیه شده اند و بعد از استفاده، کاملا برای بازار کار آماده اید! 3- متد این پکها کاملا کار شده و تا ماهها، در ذهن تان ماندگارند و یادگیری بسیار سریعتر و کاملتری خواهید داشت. آموزشهای رایگان فقط دستورات نرم افزارها را (آنهم ناقص) بیان می کنند و تازه برای ورود به بازار باید ماهها تجربه عملی هم کسب کنید !!

turned_in,

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با 5 دقیقه در روز، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، تقویت حافظه، آموزش تصویری. یادگیری زبان کلید یادگیری هر مهارتی در قرن 21 !


حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست