شیشه در ساختمان

بهترین روش ساخت متریال شیشه برای رندر نمای بیرونی ساختمان

اساطیر زبان

برای ساخت متریال شیشه با بهترین کیفیت دو راه دارید. یا اینکه خودتان آن را در تری دی مکس تولید کنید یا اینکه متریال آن را بطور آماده از اینجا دانلود کنید و سپس با این روش به تری دی مکس وارد کنید.

شکل نهایی پنجره در رندرگیری بسیار مهم است چرا که هر چه پنجره طبیعی تر باشد تصویر شما بیشتر به واقعیت نزدیک می شود. با این حال به نظر می رسد بسیاری از افراد (به ویژه مبتدیان) از صرف زمان برای این ویژگی غفلت می کنند و پنجره های به کار رفته در رندرگیریشان تیره یا آینه ای است.

 


تری دی مکس

توی این پک فوق العاده، تری دی مکس رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! بدون هیچ کلاسی، انیمیشن بساز، بازی سازی کن، مدلینگ، نورپردازی، رندرهای چشم نواز بگیر، یه سر و گردن بالاتر از بقیه باش و حساااابی بدرخش!


 

در اینجا یک روش ساده وجود دارد که بیشتر اوقات از آن برای اضافه کردن پنجره به نمای ساختمان مسکونی استفاده می کنم.

۱- از یک پنجره عکس بگیرید و آن را در اطراف پروژه تان نگه دارید و در حین کار سعی کنید تصویر پنجره تان را شبیه به عکس واقعی ویرایش کنید تا نتیجه ای مشابه آنچه در زیر می بینید بگیرید. با تغییر ویژگی در قسمت diffuse در سربرگ material editor این کار را به راحتی انجام دهید.

C:\Users\PC\Desktop\Window1.jpg

۲- پرده ها را انتخاب کرده و آن ها را به رنگ مشکی در آورید. invert را انتخاب کنید، و آن را با رنگ آبی خیلی روشن (تقریباً سفید) رنگ کنید و نتیجه را با نام دیگری ذخیره کنید. این فایل ذخیره شده در آینده برای تنظیمات refraction slot در material کارتان را ساده تر خواهد کرد.

* اگر پنجره ها از دوربین فاصله زیادی دارند، این مرحله را انجام ندهید زیرا نیازی نیست برای جزئیاتی که دیده نمی شوند وقت صرف کنید.

C:\Users\PC\Desktop\300x300xWindow1r.jpg.pagespeed.ic.LAMznuIe5v.jpg

۳- material editor را باز کنید، vray material را انتخاب کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

کانالdiffuse – اولین bitmap

کانال reflectionfalloff، Fresnel

کانال refraction – دومین bitmap

C:\Users\PC\Desktop\269x280xmaterials1.jpg.pagespeed.ic.zaGKa48hoB.jpg

۴- بهتر است که vray mtl wrapper را با مقدار دهی ۱- به alpha درست کنیم (و تنظیمات sub-material (زیر_مواد) را طبق تنظیمات نشان داده شده در بالا انجام دهید). به این ترتیب یک کانال alpha برای پنجره تان خواهید داشت و می توانید بعد از رندرگیری با استفاده از نرم افزار فتوشاپ ویرایش های دلخواهتان را انجام دهید (مانند تصحیح رنگ، اضافه کردن برخی از هایلایت های مخصوص و …).

* باید روشی که در بالا نشان داده شده است را با استفاده از پنجره های مختلف در چندین نقشه تمرین و تکرار کنید تا در رندر نهایی به تغییرات مورد نظرتان دست یابید.

آموزش نحوه استفاده از متریال ها و آبجکت های آماده در تری دی مکس (Vray)

دانلود ۴۰۰ تااز بهترین و کاربردی ترین متریال های معماری ۳dsmax (پلاگین Vray)

تفاوت پک های حرفه ای ما با آموزشهای رایگان: بطور خلاصه از زمین تا آسمان! 1-پکها، جدیدترین نسخه نرم افزارها را آموزش می دهند با قابلیت های بسیار بیشتر. 2-پکها توسط متخصص آن نرم افزار، به صورت کاملا پروژه محور و با حل چالش هایی که در مسیر کار عملی و حرفه ای با آن روبرو می شوید تهیه شده اند و بعد از استفاده، کاملا برای بازار کار آماده اید! 3- متد این پکها کاملا کار شده و تا ماهها، در ذهن تان ماندگارند و یادگیری بسیار سریعتر و کاملتری خواهید داشت. آموزشهای رایگان فقط دستورات نرم افزارها را (آنهم ناقص) بیان می کنند و تازه برای ورود به بازار باید ماهها تجربه عملی هم کسب کنید !!

turned_in,

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با 5 دقیقه در روز، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، تقویت حافظه، آموزش تصویری. یادگیری زبان کلید یادگیری هر مهارتی در قرن 21 !


حتما بخوانید!

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام روزتون بخیر.

    اموزش رندر در 3d رو من پیدا نمیکنم ممنون میشم لینکشو بهم بدین

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست