سرور

معرفی کاربردها و مزیت‌های سرور مجازی

folderریپورتاژ آگهی
commentsبدون دیدگاه
اساطیر زبان

سرور مجازی به عنوان یک تکنولوژی نوین توانسته نقش مهمی را در میزبانی از وب‌سایت‌ها و وب‌سرویس‌های مختلف ایفا کند. شما می‌توانید برای کاربردهای مختلف از میزبانی یک سایت ساده تا انجام معاملات بورسی و … سرور مجازی را تهیه کنید و با کم‌ترین هزینه بهترین سرویس را در اختیار داشته باشید. خرید سرور مجازی رایگان در بسیاری از مواقع می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود. ما در این مطلب نکات مهمی را درباره‌ی کاربردها، مزایا و انواع سرور مجازی مطرح می‌کنیم.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یا Virtual Private Server که به‌اختصار به آن VPS هم گفته می‌شود، بخشی از یک سرور فیزیکی است که با تکنولوژی مجازی‌سازی ایجاد شده است. به‌طوری‌که همه‌ی منابع سرور فیزیکی، بین سرورهای مجازی تقسیم شده و به‌شکل اختصاصی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. شما با استفاده از سرور مجازی می‌توانید وب‌سایت یا وب‌سرویس خود را در بستری امن و پایدار توسعه دهید و مطمین باشید که به همه‌ی بخش‌های سرور از صفر تا صد دسترسی دارید. مزیت‌های متعدد سرور مجازی باعث شده تا امروزه بسیاری از کسب‌وکارها با صرف هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه سرویس‌های حرفه‌ای و پیچیده‌ی خود را مدیریت کنند.

انواع سرور مجازی

در حالت کلی سرور مجازی براساس نوع سیستم‌عامل، نحوه‌ی مدیریت و موقعیت جغرافیایی به انواع مختلفی تقسیم می‌شود و شما می‌توانید بر اساس نیاز خودتان مناسب‌ترین گزینه را انتخاب یا تهیه کنید.

برای مثال اگر وب‌سایت شما با زبان‌ برنامه‌نویسی .NET و زبان‌های مشابه نوشته‌شده باشد، انتخاب سرور مجازی با سیستم‌عامل ویندوز برای‌تان بهترین انتخاب خواهد بود، در حالی‌که می‌توانید به تناسب نیاز خود سایر سیستم‌عامل‌های رایج مانند لینوکس را در محیط سرور مجازی در اختیار داشته باشید.

اگر دانش فنی یا بودجه کافی برای استخدام افراد متخصص را ندارید، می‌توانید با خرید سرور مجازی مدیریت‌شده بسیاری از کارهای مرتبط با پیکربندی سرور را به شرکت ارایه‌دهنده بسپارید و فقط روی توسعه کسب‌وکارتان متمرکز شوید. در طرف با خرید سرور مجازی مدیریت‌‌نشده می‌توانید از صفر تا صد محیط سرور را با سلیقه‌ی شخصی خود تنظیم کنید.

موقعیت جغرافیایی شاید یکی از موثرترین عوامل در انتخاب سرور باشد. همانند موارد قبل، این‌که موقعیت دیتاسنتر VPS شما داخل ایران یا خارج باشد به نیاز شما بستگی دارد. اگر صاحب کسب‌وکاری هستید که مشتریان هدف شما در داخل ایران قرار دارند، بهتر است سرور مجازی خود را روی دیتاسنترهای داخل کشور تهیه کنید.

سرور مجازی چه کاربردهایی دارد؟

سرور مجازی می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد و برای هر مسیر یک راه‌کار جدید ارایه دهد، اما به‌طور کلی VPSها در مواردی مانند «میزبانی از وب‌سایت یا وب‌سرویس‌ها»، «میزبانی از بازی‌های آنلاین»، «میزبانی از سرویس‌های لازم برای انجام معاملات اقتصادی مانند بازار بورس»، «ارایه خدمات آپلود یا دانلود فایل‌های حجیم» و … بهترین تجربه‌ها را برای مشتریان رقم زده‌اند. شما پس از خرید VPS می‌توانید همه‌ی ایده‌های خود را در بستری به‌روز و امن به تجربه‌های سازنده و مفید تبدیل کنید و بدون محدودیت در بخش زیرساخت فقط به توسعه‌ی کسب‌وکار خود فکر کنید.

مزایای سرور مجازی نسبت به هاست اشتراکی و اختصاصی

هر فناوری و سرویس، باید مطابق با نیاز کاربر انتخاب و استفاده شود. در واقع نمی‌توان با قطعیت گفت که VPS همیشه و در همه‌ی مواقع از هاست اشتراکی بهتر است. شما باید با توجه به نیاز کسب‌وکارتان و خدماتی که ارایه می‌دهید، مناسب‌ترین زیرساخت را انتخاب کنید.

اگر صاحب یک وب‌سایت یا کسب‌وکار نوپا هستید که در مرحله جذب مشتری قرار دارد، استفاده از VPS نسبت به هاست اشتراکی یا اختصاصی به شما توصیه می‌شود. چراکه با استفاده از این سرویس می‌توانید با پرداخت هزینه‌های بسیار اندک کنترل کامل سرور را به‌دست بگیرید و هنگام نیاز به ترافیک بیش‌تر به‌طور لحظه‌ای منابع زیرساخت را افزایش دهید. علاوه‌براین قابلیت انتخاب نوع سیستم‌عامل در سرور مجازی و پایداری ۹۹/۹۹ درصدی آن مزیت کمی نیست و به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت.

برای تهیه سرور مجازی، چقدر باید هزینه کنیم؟

در حالت کلی وی پی اس از نظر قیمت در بازه‌ای بین هاست اشتراکی و سرور اختصاصی قرار می‌گیرد. البته باید این‌ نکته را هم در نظر بگیرید که مقدار هزینه‌ی سرور مجازی براساس میزان منابع انتخابی یا مصرفی شما تعیین می‌شود. شاید مهم‌ترین مزیت VPS این باشد که می‌توان آن را با منابع دل‌خواه و برای یک محدوده زمانی مشخص، تهیه کرد.

برای مثال ممکن است برای بعضی از کارها، تنها چند روز نیاز به استفاده از سرور مجازی داشته باشید، در این صورت می‌توانید سرور مجازی ساعتی یا روزانه را تهیه کنید و به‌تناسب میزان ساعت مصرف از منابع هزینه‌ی آن را بپردازید.

به‌طور معمول شما برای خرید یک سرور مجازی در موقعیت ایران با میزان منابع حداقلی (۱ گیگ رم، ۱ هسته پردازنده و ۲۵ گیگ فضای ذخیره‌سازی) باید ماهانه حدود ۱۴۰ هزار تومان بپردازید.

خرید سرور مجازی ایران از ابر آروان

اگر می‌خواهید برای کسب‌وکارتان وی پی اس بخرید، باید به موارد مختلفی توجه کنید. ما در بلاگ راهنمای کامل خرید سرور مجازی تمام این نکات را ذکر کرده ایم تا شما با خیال راحت و دانش کافی بتوانید بهترین سرور مورد نیاز کسب و کار خود را تهیه کنید

تفاوت پک های حرفه ای ما با آموزشهای رایگان: بطور خلاصه از زمین تا آسمان! 1-پکها، جدیدترین نسخه نرم افزارها را آموزش می دهند با قابلیت های بسیار بیشتر. 2-پکها توسط متخصص آن نرم افزار، به صورت کاملا پروژه محور و با حل چالش هایی که در مسیر کار عملی و حرفه ای با آن روبرو می شوید تهیه شده اند و بعد از استفاده، کاملا برای بازار کار آماده اید! 3- متد این پکها کاملا کار شده و تا ماهها، در ذهن تان ماندگارند و یادگیری بسیار سریعتر و کاملتری خواهید داشت. آموزشهای رایگان فقط دستورات نرم افزارها را (آنهم ناقص) بیان می کنند و تازه برای ورود به بازار باید ماهها تجربه عملی هم کسب کنید !!

turned_in

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با 5 دقیقه در روز، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، تقویت حافظه، آموزش تصویری. یادگیری زبان کلید یادگیری هر مهارتی در قرن 21 !


حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست