سرور مجازی

راهنمای کامل برای خرید بهترین سرور مجازی

folderریپورتاژ آگهی
commentsبدون دیدگاه

اگر می‌خواهید برای کسب‌وکارتان وی پی اس بخرید، باید به موارد مختلفی توجه کنید. سرور مجازی یا VPS، یکی از سرویس‌های امن و پایدار است که ویژگی‌های سرور اختصاصی را با منابع و امکانات محدودتر، در اختیار شما قرار می‌دهد.

بیش‌تر کسب‌وکارهای دارای ترافیک متوسط، به‌دنبال بهترین سرویس‌دهنده برای خرید VPS پرسرعت و پایدار هستند. با این حال، علاوه‌بر خرید وی پی اس از شرکت هاستینگ معتبر، موارد مختلفی همچون قیمت، پشتیبانی، فضای ذخیره‌سازی، میزان رم، پردازنده و…، نقش موثری در تهیه‌ی بهترین سرور مجازی دارند.

اگر به‌دنبال پاسخ پرسش «چگونه وی پی اس بخریم؟» هستید، همراه ما باشید تا با نحوه‌ی انتخاب و خرید سرور مجازی باکیفیت و متناسب با نیازی‌های کسب‌وکارتان آشنا شوید.

آیا سرور مجازی برای کسب‌وکار من مناسب است؟

کاربرانی که با پرسش «چگونه وی پی اس بخرم؟» روبه‌رو هستند، باید به موارد مختلفی توجه کنند. سرورهای مجازی، خدمات متنوعی دارند که می‌تواند برای انواع وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های متوسط تا بزرگ، نگهداری از فایل‌های حجیم و استفاده برای گیم سرور، ایمیل سرور و… مناسب باشد.

بسیاری از برنامه‌نویسان، از VPSها به‌عنوان فضایی برای تست و اجرای کدهای‌شان و تریدرها نیز از آن برای معاملات در بازارهای مالی استفاده می‌کنند. بنابراین، وی پی اس در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارد و باید متناسب با کسب‌وکارتان، میزان منابع، سیستم‌عامل و موقعیت جغرافیایی، آن را انتخاب کنید.

چگونه وی پی اس بخریم؟

باید بدانید که دیتاسنتر سرورهای وی پی اس، در موقعیت‌های جغرافیایی مختلفی قرار دارد. بنابراین، باید ابتدا به موقعیت جغرافیایی VPS دقت کنید؛ برای مثال، اگر بیش‌تر بازدیدکنندگان وب‌سایت یا اپلیکیشن شما در ایران قرار دارند، انتخاب سرور مجازی با لوکیشن و IP ایران، گزینه‌ی مناسبی است. اما برای بازدیدکنندگان با IP خارج از ایران، خرید سرور مجازی که در ایران قرار دارد، گزینه‌ی مناسبی نخواهد بود. در این حالت، خرید سرور مجازی خارجی بهترین انتخاب برای ارسال سریع‌ محتوا به کاربران در موقعیت جغرافیایی کشورهای خارجی است.

هم‌چنین، وی پی اس‌ها براساس سیستم‌عامل نیز به ۳ دسته‌ی سرور مجازی لینوکس، ویندوز و میکروتیک تقسیم‌بندی می‌شوند که هرکدام از این سیستم‌عامل‌ها بسته‌به نوع زبان برنامه‌نویسی، پایگاه داده و کنترل پنل انتخابی، می‌تواند متفاوت باشد.

در ادامه‌ی این مطلب، به چند نکته که در هنگام خرید VPS مهم هستند، اشاره می‌کنیم:

سخت‌افزار سرور مجازی

سخت‌افزار سرور مجازی، نقش بسیاری در سرعت و قدرت سرویس‌های مورد استفاده دارد. بنابراین، اولین پاسخ به سوال «چگونه وی پی اس بخرم؟»، توجه به سخت‌افزار آن‌ها است. برندهای Dell ،IBM و HP، باکیفیت‌ترین سخت‌افزار سرورهای مجازی را روانه بازار می‌کنند. وی پی اس‌های ویندوز و لینوکس، از سی‌پی‌یوهای ۲ تا ۶ هسته‌ای و فضای ذخیره‌سازی تا ۲۵۰ گیگابایت، پشتیبانی می‌کنند. پهنای باند وی پی اس‌ها می‌تواند تا ۸ ترابایت و فضای رم -براساس نوع نیاز- از ۱ تا ۶۴ گیگابایت باشد. نوع سیستم‌عامل و کنترل پنل را می‌توان متناسب با زبان برنامه‌نویسی؛ ASP و NET. برای سیستم‌عامل ویندوز و PHP برای لینوکس انتخاب کرد.

سخت‌افزار سرور مجازی

فضای ذخیره‌سازی سرور مجازی

فضای ذخیره‌سازی، مهم‌ترین مولفه‌ی موثر در سرعت سرور است و باید براساس نیازهایتان فضای ذخیره‌سازی مناسبی را انتخاب کنید. بیش‌تر سرویس‌دهنده‌های معتبر، از هارد درایوهای SSD و HDD و NVME استفاده می‌کنند که سرعت بالایی در ذخیره‌ی اطلاعات دارند.

توصیه می‌شود برای رفع نیاز‌های احتمالی خود در آینده، فضای ذخیره‌سازی را بیش‌تر از سقف مورد نیاز فعلی، درنظر بگیرید. البته بیش‌تر سرویس‌دهنده‌های سرور مجازی، قابلیت ارتقای منابع را در اختیارتان قرار می‌دهند تا منابع مدنظر خود را هنگام نیاز، افزایش دهید.

پشتیبانی سرور مجازی

برای راه‌اندازی و استفاده از سرور مجازی، همیشه با مشکلات و سوالاتی روبه‌رو می‌شوید که فقط با پاسخ کارشناسان پشتیبانی حل می‌شوند. انتخاب سرویس‌‌دهنده‌ی سرور مجازی با پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، راه‌حل بعدی برای سوال «چگونه وی پی اس بخرم؟» است. هرچند بیش‌تر افراد این موضوع را نادیده می‌گیرند، اما باید بدانید که نبود پشتیبانی قوی، شما را با مشکلات بسیاری روبه‌رو خواهد کرد. بنابراین، سرویس‌دهنده‌ای را انتخاب کنید که پشتیبانی قوی و شبانه‌روزی دارد.

قیمت سرور مجازی

قیمت VPS؛ براساس میزان فضای ذخیره‌سازی، پردازنده، رم، پهنای باند و کیفیت خدمات شرکت سرویس‌دهنده، متغیر است. با این‌که قیمت سرور مجازی از سرورهای اختصاصی کم‌تر است، اما از سرورهای اشتراکی -به‌دلیل منابع و امکانات شخصی‌سازی بیش‌تر- قیمت گران‌تری دارد. بنابراین، اگر وب‌سایت یا اپلیکیشن با ترافیک متوسط و روبه‌رشد دارید یا می‌خواهید از منابع امن و پایدار اختصاصی با0020قیمت مناسب استفاده کنید، سرور مجازی، انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

بیش‌تر بدانید: پروتکل TCP/IP

پروتکل TCP، مخفف عبارت Transmission Control Protocol به‌معنی پروتکل کنترل انتقال (TCP) است. این پروتکل وظیفه‌ی برقراری ارتباط دو طرفه میان کاربران را در شبکه جهانی اینترنت برای انتقال بسته‌های پیام برعهده دارد. پروتکل TCP/IP پیام‌های ارسالی کاربران را از ارسال‌کننده دریافت می‌کند و آن‌ها را به بسته‌های جداگانه می‌شکند. این بسته‌ها برای ارسال به‌وسیله ی روترها و سوییچ‌ها، شماره‌گذاری می‌شوند. ترتیب درست بسته‌ها در مقصد به‌وسیله‌ی شماره‌هایشان کنار هم قرار می‌گیرند و یک پیام کامل به گیرنده‌ی نهایی می‌رسد. تمامی سرورهای مجازی یک شماره‌ی پورت TCP در بازه‌ی عددی ۰ تا ۶۵۵۳۶ دارند. پورت پیش‌فرض برای وی پی اس‌ها «پورت ۳۳۸۹» است. بیشتر اوقات کاربران برای افزایش امنیت، پورت شبکه را در سرور مجازی تغییر می‌دهند. انجام این کار در جلوگیری از حملات بروت‌-فورس (Brute-Force) بسیار موثر است.

سخن آخر؛ بهترین سرویس‌دهنده‌ی مجازی

بعد از شناخت ویژگی‌های وی پی اس مناسب برای کسب‌وکار خود، نوبت به انتخاب بهترین سرویس‌دهنده‌ی مجازی می‌رسد. سرویس‌دهنده‌های مختلفی وجود دارند که ابر آروان را می‌توان یکی از معتبرترین هاستینگ‌ها برای خرید سرور مجازی معرفی کرد.

وی پی اس‌های این سرویس‌دهنده در دو موقعیت ایران و خارج ارایه می‌شوند و امکان انتخاب پلن‌های با منابع و هزینه‌ی دلخواه برای کاربردهای مختلف وجود دارد. سرویس‌های ابر آروان برای انواع کسب‌و‌کارهای بزرگ و کوچک مناسب هستند و براساس نیازهای خود می‌توانید سرور مجازی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه‌ی ArvanCloud را در کم‌تر از ۳۰ ثانیه خریداری و راه‌اندازی کنید.

 

تفاوت پک های حرفه ای ما با آموزشهای رایگان: بطور خلاصه از زمین تا آسمان! 1-پکها، جدیدترین نسخه نرم افزارها را آموزش می دهند با قابلیت های بسیار بیشتر. 2-پکها توسط متخصص آن نرم افزار، به صورت کاملا پروژه محور و با حل چالش هایی که در مسیر کار عملی و حرفه ای با آن روبرو می شوید تهیه شده اند و بعد از استفاده، کاملا برای بازار کار آماده اید! 3- متد این پکها کاملا کار شده و تا ماهها، در ذهن تان ماندگارند و یادگیری بسیار سریعتر و کاملتری خواهید داشت. آموزشهای رایگان فقط دستورات نرم افزارها را (آنهم ناقص) بیان می کنند و تازه برای ورود به بازار باید ماهها تجربه عملی هم کسب کنید !!

turned_in

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با 5 دقیقه در روز، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، تقویت حافظه، آموزش تصویری. یادگیری زبان کلید یادگیری هر مهارتی در قرن 21 !


حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست