word image 15

چرا باید کارمندان مخالفت خود را در محل کار ابراز کنند؟

ما در محیط کار با مجموعه عظیمی از افراد با طرز فکر، اعتقادات و روش رفتاری متفاوت روبرو هستیم. در این میان گاهی اوقات ممکن است که یکی از همکاران، کارفرمایان و یا مشتریان بخواهند نظر خود را به شکلی به ما تحمیل کنند.

این موضوع اگر به مقدار خیلی کم اتفاق بیافتد، شاید چندان قابل توجه نباشد، اما در درازمدت و وقوع بیش از حد آن می‌تواند مشکلات مختلفی را برای ما در ارتباط با دیگران ایجاد کند. همچنین عدم ابراز مخالفت به‌مرور زمان قدرت شما را در مجموعه کاری کاهش داده و نمی‌توانید تصمیمات خود را به کرسی بنشانید.

با توجه به اهمیت این موضوع، در این نوشتار قصد داریم مزایای بیان مخالفت در محیط کار را بیان کنیم. در این صورت خواهید دید که این کار چندان سخت نیست و به می‌توانید به‌مرور زمان قدرت خود را در محیط کسب و کار افزایش دهید، بدون اینکه اختلالی در روند همکاری ایجاد کنید. این موارد شامل:

1-بیان مخالفت‌ها، روشی برای بروز خلاقیت‌ها

زمانی که شما در محیط کار نظرات خود را بیان می‌کنید، ممکن است با مخالفت‌هایی روبرو شوید؛ اما در عین حال فضایی ایجاد می‌کنید تا خلاقیت در زمینه خاصی از کار شکوفا شود. به عبارت دیگر تضاد و درگیری ممکن است در ظاهر ناراحت کننده و ناخوشایند باشد، اما در لایه مخفی خود عاملی برای بروز نوآوری و خلاقیت خواهد بود.

حتما بخوانید: آموزش طراحی سایت از صفر تا صد (16 درس رایگان)

به‌طور مثال تصور کنید که شما با یکی از همکاران درباره روش‌های پرداخت هزینه‌های کسب و کار توافق نظر ندارید. ممکن است همکار شما معتقد به پرداخت مستقیم هزینه خرید به فروشندگان باشد. اما شما معتقد هستید که می‌توان روند خرید را با استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی IPG سرعت داد و هزینه‌های پرداخت را تا حد قابل توجهی کاهش داد. شاید در ابتدا توافقی ایجاد نشود؛ اما با بیان نظرات و دلایل خود می‌توانید به‌خوبی به بهترین ایده برای بهبود کسب و کار دست پیدا کنید.

2-بیان مخالفت‌ها و بهبود روابط کاری در درازمدت

اگرچه ابراز مخالفت و کشمکش‌های زبانی در محیط کار ظاهری ناخوشایند دارد، اما در باطن می‌تواند روابط دوستانه و کاری را عمیق‌تر و بهتر کند. البته این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که مخالفت‌ها به شکل سطحی باشند و نه اینکه ناهنجاری بسیار وسیع در محیط کار ایجاد نماید.

محیط کار پر از نظرات متفاوتی است که هرکدام از آن‌ها می‌تواند شروعی برای خلاقیت‌های جدید و ایده‌های جالب توجه باشد. به‌طور مثال برای کاهش در هزینه‌های کسب و کار روش‌های متفاوتی پیش روی شما قرار دارد. یکی از این موارد، استفاده از تماس‌های تلفنی با هزینه‌های کمتر است. در این مسیر نیز می‌توان از خدمات شارژ اپراتورهای مختلف مانند شارژ رایتل مستقیم استفاده کرد.

word image 16

3-عدم مخالفت به معنای خاموشی شما است!

زمانی که در محیط کاری صدای مخالفت شما شنیده نشود، به‌مرور زمان با کاهش در عملکرد سازمانی روبرو خواهید شد. بیان نظرات مخالف و دلیل آن می‌تواند به تفکر گروهی دامن بزند و ایده پردازی بهتر را در محیط کسب و کار فراهم کند. همچنین به‌مرور خواهید دید که این رفتار عملکرد پایدار در بهبود عملکرد سازمانی شما داشته و موقعیت شما را در سازمان تثبیت کرده است.

4-با بیان مخالفت‌ها، فرمان احترام صادر کنید!

همان‌طور که بیان شد بیان مخالفت به معنی جنگ و آشوب در محیط کار نیست؛ بلکه شما به دنبال ارائه ایده‌های نو و تصمیمات مناسب هستید که موقعیت مکاری شما را بهبود بدهد و برای سازمان موثر باشد. اگر به مدت طولانی از ارائه نظرات خودداری کنید، بعد از مدتی تبدیل به یک انسان منفعل خواهید شد و ممکن است هیچ‌کس برای نظرات شما ارزشی قائل نشود.

این در حالی است که بیان نظرات مخالف می‌تواند توجه همه را به سمت شما جلب کند و امکان بهبود موقعیت سازمانی را فراهم کند. البته بازهم تاکید می‌شود که این کار باید کاملا هوشمندانه صورت گیرد و جنبه مخالفت کامل با همه تصمیمات سازمانی را نداشته باشد. به عبارت دیگر نظر مخالف شما باید به معنای روشی برای بهبود عملکرد کسب و کار خودنمایی کند تا توجهات را جلب نماید. در غیر این صورت نتیجه عکس دریافت خواهید کرد.

5-نفوذ خود را تقویت کنید

بیان درست و اصولی مخالفت‌ها می‌توان به معنای تقویت نفوذ در سازمان باشد. شما با بیان مخالفت و ارائه نظرات جدید، صدای خود را بلندتر از همیشه به گوش بقیه می‌رسانید و توجهات را جلب می‌کنید. همچنین موجب می‌شوید که به‌طور مسئولانه به نظرات شما احترام بگذارند و به آن توجه کنند.

6-بیان مخالفت، راهی برای فرصت‌های جدید

فرض کنید که در یک جلسه کاری حضور دارید و جمعی از همکاران، مدیران و روسا در جلسه حاضر هستند. زمانی که سما در این جلسه نظرات خود را به‌طور کامل، دقیق و اصولی بیان می‌کنید، می‌توانید فرصت‌های غیرمنتظره‌ای را برای خود فراهم کنید تا به ارتقای شغلی دست پیدا کنید.

به عبارت دیگر این کار اگر به‌صورت هوشمندانه صورت گیرد، می‌تواند فرصتی برای کشف استعدادهای پنهان شما باشد و فرصت‌های جدیدی را پیش روی شما قرار دهد.

7-فرصت یادگیری را از خود دریغ نکنید

زمانی که ایده‌های خود و دیگران با بیان مخالفت‌ها به چالش می‌کشید، فرصتی فراهم می‌شود تا بتوانید به شکل بهتری موضوعات مرتبط را حیطه کاری خودتان را تحلیل کنید. به همین دلیل به‌مرور زمان با رشد و پیشرفت بیشتری روبرو خواهید شد و کسب تجربه می‌کنید.

8-انتقاد به معنای درگیری نیست

اگر یاد بگیریم که هر نوع انتقادی به معنای تضاد و درگیری نیست، به شکل راحت‌تر و بهتری می‌توانیم نظرات خود را ابراز کنیم. اختلاف نظرها شاید به نظر شما موضوعی شخصی باشند، اما در محیط کار می‌توان از بیان آن‌ها به اهداف کاری دست پیدا کرد.

به عبارت دیگر اختلاف نظر شاید در نگاه اول بتواند به روابط شما لطمه و آسیب وارد کند، اما بهتر است از زاویه بالاتری به این مخالفت‌ها نگاه کنید. در این صورت خواهید دید که این اختلاف‌ها می‌تواند عاملی برای بهبود کسب و کار باشد. بنابراین همان‌طور که نظرات مخالف را پذیرا هستید، خودتان نیز به‌راحتی نظرات خلاقانه و مخالف خود را بیان می‌کنید.

کلام آخر

موارد ذکر شده بخشی از مزایای بی‌شماری هشتند که بیان نظرات مخالف در محیط کار می‌تواند برای شما به ارمغان بیاورد. با بیان مخالفت می‌توانید بر ترس‌های مخفی و بی‌مورد خود غلبه کنید و بدون هیچ نگرانی و به‌صورت کاملا مؤدبانه نظرات خود را بیان کنید.

به هر صورت شما با بیان نظرات خود، جایگاه مناسبی در میان همکاران، مشتریان و کارفرمایان پیدا می‌کنید و مطمئن باشید که در صورت داشتن نظرات و ایده‌های طلایی، در دفعات بعدی نیز نظرات شما را جویا خواهند شد.

تفاوت پک های حرفه ای ما با آموزشهای رایگان: بطور خلاصه از زمین تا آسمان! 1-پکها، جدیدترین نسخه نرم افزارها را آموزش می دهند با قابلیت های بسیار بیشتر. 2-پکها توسط متخصص آن نرم افزار، به صورت کاملا پروژه محور و با حل چالش هایی که در مسیر کار عملی و حرفه ای با آن روبرو می شوید تهیه شده اند و بعد از استفاده، کاملا برای بازار کار آماده اید! 3- متد این پکها کاملا کار شده و تا ماهها، در ذهن تان ماندگارند و یادگیری بسیار سریعتر و کاملتری خواهید داشت. آموزشهای رایگان فقط دستورات نرم افزارها را (آنهم ناقص) بیان می کنند و تازه برای ورود به بازار باید ماهها تجربه عملی هم کسب کنید !!

turned_in

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با 5 دقیقه در روز، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، تقویت حافظه، آموزش تصویری. یادگیری زبان کلید یادگیری هر مهارتی در قرن 21 !


حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست