1 2

از صفر تا صد خرید بلیط هواپیما و دریافت کارت پرواز

سفر از راه هوایی، سریع‌ترین، راحت‌ترین و رایج‌ترین روش سفر محسوب می‌شود؛ اما اگر برای اولین بار قصد مسافرت از این طریق را دارید، ممکن است به یک راهنمای خرید بلیط هواپیما و دریافت کارت پرواز احتیاج پیدا کنید. افراد بسیاری به این دلیل که نمی‌دانند چطور بلیط تهیه کنند، از مسافرت با این وسیله منصرف شده‌اند. گاهی هم نداشتن اطلاعات کافی، منجر به متضرر شدن افراد شده است. در این مطلب با روش‌های خرید بلیط و دریافت کارت پرواز آشنا خواهید شد.

آموزش خرید بلیط هواپیما

اگر تصمیم گرفته‌اید با هواپیما سفر کنید، مسلما اولین کاری که انجام می‌دهید، خرید بلیط است. تهیه بلیط از دو روش حضوری (مراجعه به آژانس‌های مسافرتی و ایرلاین‌های هواپیمایی) و به روش غیرحضوری (سایت و اپلیکیشن) صورت می‌گیرد. این مرحله با توجه به داخلی یا خارجی بودن پرواز، شرایط خاص خود را دارد. آسان‌ترین روش تهیه انواع بلیط ‌های هواپیما اعم از داخلی، خارجی، بلیط ‌های لحظه‌ آخری و چارتر، مراجعه به یکی از سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های موجود است.

در هنگام خرید بلیط از هر سایتی که مدنظرتان است، حتما اطلاعات خود را با دقت وارد کنید؛ لذا، کارت ملی و پاسپورتتان را در دسترس قرار دهید. حواستان باشد که برای سفرهای خارجی، پاسپورت شما حداقل باید 6 ماه اعتبار داشته باشد. نکته مهم دیگر اینکه، برای جلوگیری از اشتباه و متضرر شدن، پیش از خرید بلیط، حتما تاریخ پرواز را یک‌بار دیگر کنترل کنید.

خرید حضوری بلیط

در روش حضوری خرید بلیط باید به شرکت هواپیمایی یا فرودگاه مراجعه کرده و برای مقصد موردنظرتان در تاریخ و زمان مشخص، بلیط تهیه کنید. باتوجه به کم‌رنگ شدن خریدهای حضوری در عصر کنونی و اهمیت زیاد خرید آنلاین، افراد غالبا بلیط خود را از طریق اینترنت تهیه می‌کنند. در ادامه‌‌ مطلب توضیح می‌دهیم که برای سفر با هواپیما، چطور بلیط تهیه کنید.

2 2

نحوه خرید اینترنتی بلیط

همانطور که بیان کردیم، آسان‌ترین و سریع‌ترین روش تهیه بلیط، خرید از طریق اینترنت است. خرید بلیط از سایت در چند گام زیر انجام می‌شود.

  • وارد صفحه اصلی سایت موردنظر شده و گزینه پرواز داخلی را انتخاب کنید.

  • در بخش بعدی یکی از پروازهای یک‌طرفه یا رفت و برگشت را انتخاب کرده و در صورت لزوم، تعداد مسافر و نوع بلیط را انتخاب کنید.

  • سپس مبدا و مقصد را به همراه تاریخ رفت یا برگشت تعیین کنید و جهت مشاهده همه بلیط ‌های مسیر زمان انتخابی‌تان، گزینه جستجو را بزنید.

  • نتایج به دست آمده معمولا از ارزان‌ترین به گران‌ترین مرتب شده‌اند. خودتان هم می‌توانید نتایج را براساس اولویت‌هایی مثل بهترین، سریع‌ترین، زودترین و دیرترین زمان رفت و برگشت، ترتیب نتایج جستجو را عوض کنید.

  • با استفاده از ابزارهای مقایسه‌ای (تقویم قیمتی، روند قیمتی و ابزار اعلان تغییر قیمت) می‌توانید نتایج جستجو را تحلیل کرده و بهترین پرواز و بهترین قیمت را انتخاب کنید و از آخرین تغییرات قیمت بلیط موردنظرتان مطلع شوید.

  • همزمان با استفاده از ابزارهای مقایسه‌ای، فیلترهایی هم برای تعیین نوع بلیط (سیستمی یا چارتر)، ایرلاین‌ها و اطلاعات ساعت حرکت و فرود در مسیر رفت و برگشت وجود دارد. از طریق فیلتر قیمت نیز می‌توانید یک بازه تعیین کنید و قیمت‌ بلیط ‌های آن بازه را مشاهده کنید.

  • در نهایت مرحله خرید است که پس از کلیک روی گزینه انتخاب و خرید، جزئیات پرواز و قیمت بار نیز قابل مشاهده هستند. پس از بررسی نهایی و در صورت صحیح بودن اطلاعات، گزینه خرید را انتخاب و و مبلغ بلیط را پرداخت کنید.

با گذراندن مراحل فوق‌الذکر، تنها با چند کلیک ساده، بلیط مناسب و متناسب با نیاز خود را پیدا خواهید کرد. برای سوار هواپیما شدن، علاوه بر بلیط به کارت پرواز هم نیاز خواهید داشت. در ادامه، نحوه دریافت کارت پرواز را بیان کرده‌ایم.

3 2

راهنمای دریافت کارت پرواز

خرید بلیط، فقط اولین مرحله از سفر با هواپیماست. برای ورود به این وسیله نقلیه باید کارت پرواز نیز دریافت کنید. در واقع، این کارت است که به شما اجازه می‌دهد سوار هواپیما شوید. کارت پرواز پس از تحویل بار و نشان دادن بلیط، توسط متصدی به شما تحویل داده می‌شود.

کارت پرواز را می‌توان به‌صورت اینترنتی نیز تحویل گرفت. برخی از ایرلاین‌ها امکانی فراهم کرده‌اند تا مسافران قبل از ورود به فرودگاه و به‌صورت اینترنتی، کارت مذکور را دریافت کنند. دریافت کارت پرواز از طریق حضوری یا غیرحضوری امکان‌پذیر است.

مراحل دریافت کارت پرواز حضوری

در روش دریافت حضوری کارت پرواز، کافیست به گیت مربوطه در فرودگاه مراجعه کنید و پس از تحویل بار و همچنین ارائه بلیط و سایر مدارک سفر، کارت مذکور را از متصدی گیت تحویل بگیرید.

مراحل دریافت اینترنتی کارت پرواز (روش غیرحضوری)

دریافت اینترنتی کارت پرواز از طرق مختلفی صورت می‌گیرد. با فرصتی که برخی از ایرلاین‌ها در اختیار مسافران گذاشته‌اند، 24 ساعت قبل از پرواز می‌توانند آن را به‌صورت آنلاین از طریق وب‌سایت این شرکت‌ها تحویل بگیرند.

بعضی از ایرلاین‌ها نیز، کارت پرواز مسافران را از طریق دستگاه‌های مخصوص به آن‌ها تحویل می‌دهند. دستگاه‌های مذکور در سالن فرودگاه‌ها قرار داده می‌شود. با این‌کار، مسافران مجبور به منتظر ماندن در صف‌های طولانی نبوده و می‌توانند کارت پرواز خود را از دستگاه‌ مربوطه، بدون صرف وقت و معطلی دریافت کنند.

چه اطلاعاتی در کارت پرواز وجود دارد؟

به‌صورت‌کلی، کارت پرواز حاوی اطلاعاتی همچون مشخصات مسافر، شماره پرواز، تاریخ و زمان پرواز است. کارت‌های پرواز برخی از ایرلاین‌ها، مشخصات دیگری از قبیل سن، جنسیت، محل و تاریخ تولد، شماره پاسپورت، مقصد پرواز و همچنین نام شرکت هواپیمایی مربوطه را نیز نشان می‌دهند.

4

خرید بلیط از سایت فلای تودی

رزرو و خرید بلیط از روش‌های مختلف حضوری و غیرحضوری انجام می‌شود. روش حضوری مانند مراجعه به شرکت‌های هواپیمایی یا فرودگاه و روش غیرحضوری به معنی مراجعه به اپلیکیشن‌های موجود و سایت‌های رزرو آنلاین بلیط همچون سایت فلای تودی است. در روش غیرحضوری یا اینترنتی، علاوه بر سرعت و راحتی در تهیه بلیط، امکان مقایسه قیمت‌ها، نوع شرکت هواپیمایی، نوع کلاس پروازی، زمان و تاریخ رفت و برگشت پرواز نیز وجود دارد؛ ازاین‌رو، خرید اینترنتی را بهترین روش تهیه بلیط می‌دانند.

فلای تودی، یکی از مراجع بزرگ و معتبر رزرواسیون آنلاین بلیط در ایران است. نحوه انتخاب و خرید بلیط هواپیما از سایت فلادی تودی، تنها با چند کلیک ساده انجام می‌شود. به‌علاوه، امکان مقایسه قیمت‌ها و سایر مشخصات سفر با هواپیماهای ایرلاین‌های مختلف را برای کاربران فراهم کرده است.

تفاوت پک های حرفه ای ما با آموزشهای رایگان: بطور خلاصه از زمین تا آسمان! 1-پکها، جدیدترین نسخه نرم افزارها را آموزش می دهند با قابلیت های بسیار بیشتر. 2-پکها توسط متخصص آن نرم افزار، به صورت کاملا پروژه محور و با حل چالش هایی که در مسیر کار عملی و حرفه ای با آن روبرو می شوید تهیه شده اند و بعد از استفاده، کاملا برای بازار کار آماده اید! 3- متد این پکها کاملا کار شده و تا ماهها، در ذهن تان ماندگارند و یادگیری بسیار سریعتر و کاملتری خواهید داشت. آموزشهای رایگان فقط دستورات نرم افزارها را (آنهم ناقص) بیان می کنند و تازه برای ورود به بازار باید ماهها تجربه عملی هم کسب کنید !!

turned_in

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با 5 دقیقه در روز، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، تقویت حافظه، آموزش تصویری. یادگیری زبان کلید یادگیری هر مهارتی در قرن 21 !


حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست