نهالستان خانگی: چگونه در فضای کوچک خود یک نهالستان ایجاد کنیم؟

امروزه به راحتی هر انسانی می‎تواند در فضای کوچک در اختیار خود یک نهالستان خونگی ایجاد کند و در آن به راحتی انواع نهال مورد نظر خود را که خریداری نموده بکارد و از محصولات آن نهایت استفاده را ببرد فقط موضوعی که در این جا مطرح است تفاوت میان این گونه نهالستان با نهالستان‎های بزرگ در میزان خرید نهال پالیز نهال و فروش نهال بوده و این موضوع نشان دهنده میزان تولید محصول است که در چنین نهالستان‎های بزرگی تعداد محصولات بیشتری تولید خواهد شد.

از دیگر تفاوت‎های بین این نوع نهالستان میزان فروش نهال است البته که در نهالستان‏های بزرگ هدف از کاشت و پرورش نهال فروش آن نیز به کشاورزان و باغداران است ولی در نهالستان‎های کوچکی که شما احداث می‎کنید تولید محصولات فقط برای برآورده شدن نیاز‎های شخصی خود و خانواده‎تان است و این محصولات جنبه فروش زیاد و بازاری را نخواهد داشد پس هدف از احداث نهالستان خونگی تولید مقدار محصولی در جهت برآورده شدن نیازهای شخصی و تعداد بسیار کمی است.

word image 89260 1

مراحل احداث نهالستان کوچک چیست؟

برای ایجاد یک نهالستان کوچک در فضای کوچک و مورد نظر خود لازم است اقدامات لازم را به درستی رعایت نمایید:

  1. ابتدا خاک مورد نظر محل کاشت نهال خود را به خوبی ارزیابی و بررسی نمایید تا برای کاشت انواع نهال خود مناسب باشد.
  2. محلی را برای احداث نهالستان خود انتخاب کنید که دارای نور کافی برای رشد نهال‎ها باشد و بتوانند با دریافت نور کافی به خوبی عملیات فتوسنتز را انجام دهند.
  3. لازم است در نهالستان کوچک به عواملی چون کوددهی و سم پاشی و هرس شاخ و برگ نهال‎ها ب خوبی و به صورت منظم دقت داشته باشید.
  4. برای آبیاری و آبدهی به نهال‎های خود از روش‎های مناسب و به روز که موجب صرفه جویی در مصرف آب می‎شود استفاده نمایید.

بزرگ‎ترین نهالستان ایران

برای هر باغدار و کشاورزی لازم است که نسبت به برترین و بزرگ‎ترین نهالستان‎های کشور خود آگاهی داشته باشد زیرا خرید نهال از چنین نهالستان‎هایی به نفع باغدار و کشاورز است زیرا هم این مراکز دارای اعتبار بالا و سابقه درخشان در زمینه خرید و فروش و کیفیت نهال هستند و خرید از این مراکز باعث شده که کار باغداران از لحاظ قیمت نهال و کیفیت آن‎ها راحت باشد و با کاشت چنین ارقام نهالی موجب تولید محصولات بیشتر و مرغوب‎تر شوند.

لازم به ذکر است که بدانید شما عزیزان برای خرید نهال برای نهالستان‎های کوچک همچون نهالستان‌‎های خانگی می‎توان به راحتی به این نهالستان‎ها مراجعه نمایید و برای خود نیز بهترین و با کیفیت‎ترین گونه‎های نهال را خریداری کنید، یکی از بزرگ‎ترین و بهترین نهالستان‏ها نهالستان برتر نهال که در حدود نیم قرنن سابقه درخشان در زمینه تولید و خرید و فروش نهال را دارند.

word image 89260 2

آبیاری نهالستان

از مهمترین اقداماتی که در هر نهالستان چه کوچک و چه بزرگ لازم است نحوه آبیاری نهال‎ها است نهالستان‏ها موظف هستند که به دنبال بهترین و کاربردی‎ترین روش در جهت آبیاری نهال‎ها در نهالستان خود باشند زیرا اگر آب مورد نیاز هر نهال با توجه به نیاز خود به خوبی تامین نشود از کیفیت آن نهال به شدت کاسته خواهد شد و این به ضرر نهالستان شما خواهد بود و در نهایت نیز میزان فروش نهال را به مقدار بسیار زیادی کم خواهد کرد زیرا آبیاری یکی از مهمترین اقدامات برای نهال است.

البته امروزه در نهالستان‎ها از بهترین و به روزترین روش‏های آبیاری نهال استفاده شده و در کنار آن برای رشد بیشتر و سلامت نهال‎ها از ابزارآلات بسیار خوبی استفاده شده که موجب سرعت در رشد و کیفیت و مرغوبیت بالاتر نهال در کنار صرفه جویی در مصرف آب به دلیل وجود مسئله بحران آب خواهد شد که در نهایت این موضوع در اقتصاد و خرید و فروش نهال با کیفیت تاثیر گذار است.

پالیز نهال این مورد رو تایید میکنه :

تهیه نهال سالم و با کیفیت که در گذشته محدودیتی بزرگ برای باغداران و سرمایه گذاران بود امروزه به لطف فعالیت نهالستان­های بزرگ و معتبری مانند پالیز نهال به برگ برنده باغداران و خریداران بدل شده است و آنها می­توانند به راختی با مراجعه به نهالستان پالیز نهال ضمن بهره مندی از راهنمایی­ها و مشاوره­های کارشناسان مجرب این نهالستان انواع نهال میوه مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت تهیه کنند و از احداث باغ خود نهایت بهره و لذت را ببرند

نهالستان خرید گردو

یکی از بهترین و پردرآمدترین نهال‎ها نهال گردو است که خرید آن برای باغداران و کشاورزان بسیار اهمیت دارد و به همین سبب امروزه در بیشتر شهرهای کشور عزیزمان نهالستان گردو وجود داشته که در آن انواع نهال گردو که سازگار با شرایط آن شهر یا منطقه است را تولید و در اختیار باغداران آن شهر قرار می‏دهند البته این موضوع تولید و پرورش نهال گردو هم در نهالستان‎های بزرگ و هم در نهالستان‏های کوچک و در فضاهای کوچک نیز امکان پذیر است.

شما عزیزان توانسته در نهالستان خانگی خود در هر منطقه‏ای مشغول کاشت و پرورش انواع نهال گردو که مورد مصرف خود است باشید و به دلیل بالا بودن میزان قیمت نهال گردو شما سود بسیار خوبی از تولید این نهال برای خود دریافت می‎کنید و توانسته از این طریق سرمایه خود را افزایش و به مرور زمان نهالستان کوچک خود را ارتقا و به یک نهالستان بزرگ و مجهزتر تبدیل نمایید و با این کار بر روی اقتصاد شهر خود موثر و تاثیرگذار باشید و با سایر مراکز فروش نهال در شهر خود رقابت کنید.

نهالستان جهاد کشاورزی

خرید نهال از نهالستان‎های تحت نظر جهاد کشاورزی بسیار خوب و مورد قبول بسیاری از باغداران و کشاورزان است زیرا در این مراکز انواع نهال درجه یک به همراه بهترین و کمترین قیمت نهال در حال خرید و فروش است و با خرید این نهال‎ها خیال شما از بابت کیفیت و سلامت نهال کاملا راحت و آسوده است چون تمام نهال‎های موجود در این نهالستان دارنده کارت سلامت و بهداشت از همان سازمان جهاد کشاورزی هستند و این خود نشانه بسیار خوبی برای خرید نهال از این نهالستان‎ها است.

اگر شما نهالستان خانگی و کوچکی دارید بهتر است به این موضوعات از لحاظ قیمت و کیفیت و سلامت نهال‎های خود نیز توجه کافی را داشته باشید و برای خرید نهال خود به سراغ چنین مراکزی که دارای مجوزهای رسمی و کامل از این سازمان هستند باشید و در این خصوص می‎توانید به صورت اینترنتی تحقیق و بررسی‎های لازم را انجام داده و به یک انتخاب منطقی و بسیار خوب دست پیدا کرده و به نتیجه بسیار خوبی دست بیابید.

word image 89260 3

کلام آخر

آنچه در این مقاله گفته شد در رابطه با نهالستان خانگی و کوچک و همچنین مقایسه این نهالستان‎ها با نهالستان‎های بزرگ کشور همچون نهالستان برتر نهال بوده است و به همین خاطر توصیه می‎شود که شما عزیزان برای خرید نهال برای نهالستان خانگی خود به سایت این نهالستان معروف و بسیار خوب مراجعه کنید که ساید معروف آن به صورت (www.paliznahal.ir) است چرا چون در این مرکز تمام اطلاعات کافی و انواع نهال‎های باکیفیت برای سایر باغداران و کشاورزان عزیز و محترم وجود دارد.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

منبع : paliznahal.ir

تفاوت پک های حرفه ای ما با آموزشهای رایگان: بطور خلاصه از زمین تا آسمان! 1-پکها، جدیدترین نسخه نرم افزارها را آموزش می دهند با قابلیت های بسیار بیشتر. 2-پکها توسط متخصص آن نرم افزار، به صورت کاملا پروژه محور و با حل چالش هایی که در مسیر کار عملی و حرفه ای با آن روبرو می شوید تهیه شده اند و بعد از استفاده، کاملا برای بازار کار آماده اید! 3- متد این پکها کاملا کار شده و تا ماهها، در ذهن تان ماندگارند و یادگیری بسیار سریعتر و کاملتری خواهید داشت. آموزشهای رایگان فقط دستورات نرم افزارها را (آنهم ناقص) بیان می کنند و تازه برای ورود به بازار باید ماهها تجربه عملی هم کسب کنید !!

turned_in

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با 5 دقیقه در روز، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، تقویت حافظه، آموزش تصویری. یادگیری زبان کلید یادگیری هر مهارتی در قرن 21 !


حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست