word image 89913 1

دانستی‌های کامپیوتر و اینترنت

یکی از پدیده‌های جالبی که همیشه به دنبال آن هستیم و سخت وابسته‌اش شده‌ایم، دانستنی فناوری، یعنی همان دانستی مربوط به اینترنت و کامپیوتر است. اینترنت که یک شبکه جهانی از یارانه‌ها و دستگاه‌های مختلف است، به‌وسیله اتصالات مختلف، مانند شبکه‌های موبایل، اینترنت پرسرعت و سایر شبکه‌های محلی به دیگر نقاط متصل شده است. این شبکه که ارتباطات و اطلاعات را بین کاربران مهیا می‌سازد، در سال‌های اخیر به پرطرفدارترین و شلوغ‌ترین شبکه تبدیل‌شده است؛ به‌طوری‌که افراد بیشتر تایم خود را در فضای آن سپری می‌کنند.

همچنین کامپیوتر به‌عنوان یک دستگاه الکترونیکی برنامه‌ریزی‌شده، انجام محاسبات پیچیده، ذخیره‌سازی داده‌ها، ارتباطات اینترنتی، طراحی گرافیکی و بازی‌های یارانه‌ای را بر عهده دارد. این وسیله باتوجه‌به خواست کاربر در حوزه‌های مختلفی مانند خانگی، تجاری، علمی، صنعتی و نظامی مورداستفاده قرار می‌گیرد. در ادامه مقاله جهت بررسی دانستنی‌های فناوری و نکات جذاب در ارتباط با کامپیوتر و اینترنت با ما همراه باشید.

اینترنت چیست؟

همان‌طورکه ذکر شد اینترنت نوعی شبکه جهانی است که از طریق آن می‌توان به وب‌سایت‌ها، ایمیل، رسانه‌های اجتماعی، ابر ذخیره‌سازی، خرید آنلاین، انجام تراکنش‌های بانکی و بسیاری خدمات دیگر دسترسی یافت. این ابزار قدرتمند با هماهنگی و مهیا ساختن ارتباطات، تأثیر بسزایی بر زندگی افراد داشته است و به‌عنوان پیشرفته‌ترین نوع فناوری در زندگی بشر شناخته می‌شود. در ادامه به بررسی دانستنی‌های جالبی راجع به اینترنت و کامپیوتر خواهیم پرداخت:

حافظه و قدرت اینترنت

یک دانستنی فناوری دراین‌باره مربوط به حافظه آن است. باتوجه‌به محاسبات و همچنین تخمین‌های گوگل، بیش از 5 میلیون ترابایت اطلاعات وجود دارد که این میزان معادل 5 میلیارد گیگابایت یا 5 تریلیون مگابایت است. ازآنجایی‌که مغز یک انسان در حدود 1 تا 10 ترابایت ظرفیت دارد، چنانچه متوسط مغز انسان را 5 ترابایت در نظر بگیریم، اینترنت معادل ظرفیت مغز 1 میلیون نفر انسان ظرفیت دارد. این عامل شاید مهم‌ترین عاملی باشد که سبب تبدیل این شبکه جهانی، به پرطرفدارترین و پرکاربردترین شبکه شده است.

ارتباط با دیگران

یکی دیگر از آیتم‌هایی که نوعی دانستنی فناوری به‌شمار می‌رود، امکان برقراری ارتباط با افراد مختلف در سراسر جهان است. روزانه حدود 247 میلیارد ایمیل ارسال می‌شود که این میزان در سال، 90 تریلیون ایمیل است. همچنین علاوه‌بر ایمیل از طریق قابلیت‌های دیگر مانند پیام‌رسانی، وبلاگ نویسی و شبکه‌های اجتماعی متصل به اینترنت می‌توان با دوستان، همکاران یا اعضای خانواده در ارتباط بود. البته از این تعداد حدود 81 درصد یا 200 میلیارد از آن‌ها اسپم است.

word image 89913 2

نرم‌افزارهای آفیس

یکی از پرکاربردترین برنامه‌های کامپیوتر که با استفاده از اینترنت تبدیل به یک مجموعه پرقدرت می‌شود، برنامه آفیس است. این برنامه مانند یک خانواده بزرگ است که اعضای آن برای امور مختلفی مانند تایپ، تغییرات اسناد، انجام محاسبات ریاضی، ارائه گزارش و مدیریت پایگاه داده استفاده می‌شود. این برنامه‌ها برای انجام عملیات مختلف و برای گروه‌های مختلف دانش‌آموزان، کسب‌وکارهای کوچک و شرکت‌های بزرگ طبقه‌بندی‌شده است.

امکان طراحی‌های گرافیکی

این ابزارهای قدرتمند به‌منظور نمایشی از محتوای بصری روی یک سطح است که فرایند نوشتار و ترسیم اشکال مختلف را سهولت می‌بخشند. امروزه آغاز عمر طراحی گرافیک را با تولد کامپیوتر همسو و موازی می‌دانند که قابلیت انتقال پیام به شیوه خلاقانه را دارد.

فایروال با آنتی ویروس فرق دارد

باوجوداینکه فایروال با آنتی‌ویروس فرق دارد، اما جالب است بدانید که هر دو آن‌ها جهت ایجاد امنیت خلق و طراحی شده‌اند و این یکی از مهم‌ترین دانستنی‌های فناوری دراین‌باره است که شاید هرکسی نداند. لازم به ذکر است که فایروال مانند گاردی است که از ورود تخریب‌کننده‌ها به سیستم جلوگیری می‌کند و اما آنتی‌ویروس تمامی فایروال‌هایی که به هرگونه عبور کرده‌اند را شناسایی و مانع از آسیب رساندن آن‌ها به سیستم می‌شود.

فایل و فولدر با هم تفاوت دارند

در نظر داشته باشید که شما کمدی با طبقه‌های مختلف دارید که وسایل خود را در آن جای داده‌اید. اگر آن را به کامپیوتر تشبیه کنیم، کمد، هارددیسک و طبقه‌های آن درایوها هستند. اسناد فایل‌های ما و پوشه‌ها و پرونده‌ها همان فولدرها هستند.

www چیست؟

یکی دیگر از مهم‌ترین دانستنی فناوری که باید بدانید، این است که، علی‌رغم استفاده بسیار زیاد از این واژه، ولی کماکان عده بسیاری منظور آن را نمی‌دانند. www، مخفف world wide web به‌عنوان یک سامانه اطلاعاتی است که از پرونده‌های ابرمتنی متصل‌به‌هم به‌وجود آمده است. به کمک آن به‌راحتی می‌توان به کلیه صفحات وب مانند تصاویر، متون، ویدئو و سایر محتواهای چندرسانه‌ای دسترسی داشت.

گانگام استایل اول است

هنوز هم پربیننده‌ترین موزیک ویدئو در شبکه جهانی اینترنت، موزیک ویدئو کره‌ای گانگام استایل است که تاکنون حدود 3 میلیارد بازدید داشته است.

صاحبان بهترین سرعت در شبکه

کره جنوبی، در اصل صاحبان بهترین کامپیوترها و پرسرعت‌ترین شبکه اینترنت در جهان هستند. برای درک بهتر دانستنی فناوری لازم است بدانید که سرعت اینترنت در این کشور 22 مگابایت در ثانیه و سرعت اینترنت در ایالات‌متحده آمریکا تنها 8.4 مگابایت در ثانیه است.

کامپیوتر و نوجوان‌ها

طبق گزارشات به‌دست‌آمده قسمت بیشتر کاربران کامپیوتر، به‌خصوص کامپیوتر متصل به اینترنت را نوجوانان تشکیل می‌دهند. نوجوانان در آمریکا 31 ساعت آنلاین هستند که از این مقدار 4 ساعت را صرف چت با دوستان می‌کنند. 2 ساعت صرف بازدید از ویدئوهای یوتیوب می‌شود.

آسیب‌پذیری

در برخی مواقع و با دور زدن قوانین، افرادی وجود دارند که به کاربران آسیب زده و می‌توانند اطلاعات حساس را هک و از آن‌ها بهره بگیرند. آگاهی از این دانستنی فناوری سبب می‌شود کاربران با هر میزان دانشی که داشته باشند، بازهم جوانب را در نظر گرفته و به‌هیچ‌عنوان اطلاعات خود را در معرض خطر قرار ندهند.

word image 89913 3

دانستنی فناوری

به‌دلیل افزایش تعداد کاربران کامپیوتر و اینترنت در جای‌جای جهان، افزایش آگاهی نسبت به این ابزار و شبکه‌های متصل به آن بیش‌ازپیش اهمیت دارد؛ زیرا کلیه آگاهی لازم کاربران از احتمال هک یا آسیب در امان نگه می‌دارد و افزایش امنیت را به‌دنبال دارد. پس پیش از استفاده از آن‌ها، باید حتما در ارتباط با ویژگی‌های آن‌ها تحقیق کنید. آمار شبکه‌های اجتماعی گویا این امر است که افراد در هر سن و سالی و برای هر موضوعی از سرگرمی گرفته تا تحقیقات و آموزش‌های آنلاین از این ابزار بهره می‌گیرند. در این مقاله سعی بر آن بود که در ارتباط با 11 عدد از مهم‌ترین دانستنی فناوری که در ارتباط با اینترنت و کامپیوتر است، اطلاعاتی را بررسی و ارائه کنیم.

تفاوت پک های حرفه ای ما با آموزشهای رایگان: بطور خلاصه از زمین تا آسمان! 1-پکها، جدیدترین نسخه نرم افزارها را آموزش می دهند با قابلیت های بسیار بیشتر. 2-پکها توسط متخصص آن نرم افزار، به صورت کاملا پروژه محور و با حل چالش هایی که در مسیر کار عملی و حرفه ای با آن روبرو می شوید تهیه شده اند و بعد از استفاده، کاملا برای بازار کار آماده اید! 3- متد این پکها کاملا کار شده و تا ماهها، در ذهن تان ماندگارند و یادگیری بسیار سریعتر و کاملتری خواهید داشت. آموزشهای رایگان فقط دستورات نرم افزارها را (آنهم ناقص) بیان می کنند و تازه برای ورود به بازار باید ماهها تجربه عملی هم کسب کنید !!

turned_in

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با 5 دقیقه در روز، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، تقویت حافظه، آموزش تصویری. یادگیری زبان کلید یادگیری هر مهارتی در قرن 21 !


حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست