اگر می خواهید یک انیماتور (انیمیشن ساز) شوید این نکات مهم را بخوانید!
هنرمندانی که در یک انیمیشن فعالیت دارند؛ نقش های مختلفی بازی می کنند. غالباً وقتی به یک تیم هنری فکر می کنیم که برای نمایش انیمیشن دور هم جمع می شود، صرفاً روی خود انیماتورها تمرکز می کنیم. یعنی اغلب فقط کسانی که انیمیشن شخصیت ها را انجام می دهند. البته در حالی که باید این نقش را پوشش داد، ولی باید انیماتورهای پس زمینه، هنرمندان پاکسازی، داستان نویس فیلم، کارگردانان هنری، طراحان شخصیت و موارد دیگر را نیز در نظر گرفت.
برخی از تولیدات برای هر یک از این نقش ها، افراد مختلفی را قرار می دهند، در حالی که برخی دیگر از هنرمندان خود می خواهند که مسئولیت های زیادی را به عهده بگیرند تا بتوانند با موفقیت یک پروژه را انجام دهند. من با مجموعه ای از هنرمندانی که در حال حاضر درکارهای انیمیشن، مشغول به کار هستند مصاحبه ای کردم تا تصوری در مورد زندگی کاری آنها داشته باشم. این مطلب را می توانید به عنوان راهنمای خود برای ایفای نقش هنرمندان در صنعت انیمیشن در نظر بگیرید.
یک انیماتور چه می کند؟
هنرمندان در فرآیند تولید انیمیشن؛ نقش های مختلفی را بر عهده دارند. ممکن است برای سالها؛ آن نقش را حفظ کنند و یا نقش خود را تغییر بدهند تا بتوانند یک پروژه را به اتمام برسانند، نقشها به همان اندازه ی خود هنرمندان؛ جالب و بی نظیر باقی می مانند. بیایید برخی از نقشهای موجود را بررسی کنیم.
- انیماتور: این نقشی است که وقتی به ساخت یک انیمیشن فکر می کنید؛ در نظرتان می آید: هنرمندانی که فریم به فریم حرکت یک شخصیت را در یک صحنه طراحی می کنند. همچنین سلسله مراتبی از انیماتورها وجود دارد، از کارکنان انیمیشن گرفته تا انیماتورهای کلیدی و انیماتورهای برتر و سرپرست و بالاخره تا کارگردانان هنری. هر نقش شامل ترکیبی از انیماتور و به تدریج مسئولیت های بیشتر برای مدیریت افراد زیر دست آنها می باشد.
- انیماتور کاراکتر : من به طور خاص به این نقش اشاره می کنم زیرا انیماتورهای شخصیت در حین تولید؛ یا بر روی یک شخصیت خاص کار می کنند، یا بخشی از تیمی هستند که انیمیشن کاراکترها در یک صحنه را طراحی و مدیریت می کنند. تعداد زیادی از قطعات متحرک در یک فیلم انیمیشن یا کوتاه وجود دارد. انیماتور های شخصیت، عمدتاً مسئول شخصیت های داستان و عناصر پیرامون آنها هستند. میکی ماوس را تصور کنید که درختی در پشت او قرار دارد و باد نیز در حال وزیدن است. هنرمندان مختلف چنین نقش هایی را بر عهده می گرفتند.
- طراحی کاراکتر : این هنرمندان شخصیت ها ، اشیاء و اجزای صحنه را در فرآیند تولید انیمیشن طراحی می کنند. گاهی اوقات این یک موقعیت هنری مفهومی است و بعضی اوقات نیاز به ایجاد نقاشی ها و نقوش اصلاح شده تر برای تحویل به انیماتورهاست. این طراحان با سایر اعضای تیم کار می کنند تا سبک و استایل مناسب طرح ها را برای تولید حفظ کنند.
- هنرمندان پاکسازی: این هنرمندان، معمولاً انیمیشن طراحی شده را تحویل می گیرند و خطوط اضافی را پاک و طراحی های انیمیشن را مرتب می کنند به گونه ای که برای رنگ آمیزی و سایر هنرمندان در خط تولید آماده شود. علاوه بر این ، هنرمندان پاکسازی ممکن است برای پر کردن شکاف ها و تکمیل طرح های انیماتورها ، مجبور به انجام کارهای هنری اضافی شوند. بعضی اوقات این نقش همه کاری است که یک هنرمند در یک پروژه خواهد داشت، در حالی که چند بار دیگر؛ این طرح توسط کارآموزان یا یکی از کسانی که چندین نقش پروژه را به عهده می گیرد؛ بررسی می شود.
- Inbetweeners: این انیماتورها تمام فریم های بینابینی را طراحی می کنند که بین فریم هایی قرار می گیرند که انیماتور اصلی طراحی می کند. به منظورآن که همه چیز در فرآیند تولید سیار و متحرک باقی بماند، انیماتورهای اصلی، که در واقع باتجربه تر از سایرین است و در جایگاه بالاتری قرار دارد، به جای مشاهده آهنگ فریم صحیح حرکت به حرکت؛ باید به سمت ایجاد صحنه حرکت کند. در واقع Inbetweeners برای اطمینان از این موضوع در پروژه قرار می گیرند تا حرکت هر فریم به فریم کلیدی بعدی را کنترل کند.
- مدلسازها و مونتاژ کننده ها : این هنرمندان و افرادی که در موقعیت های مرتبط هستند، طرح ها و مفاهیم شخصیت را برای فرایند انیمیشن آماده می کنند. مدلسازهای سه بعدی از نرم افزار انیمیشن برای تبدیل یک طراحی به یک مجسمه دیجیتال استفاده می کنند. مونتاژ کننده ها یک اسکلت دیجیتالی را برای آن مدل اعمال می کنند و نقاط مختلفی از ترکیب را مورد استفاده قرار می دهند به صورتی که انیماتورها بتوانند مدل گفته شده را به صورت انیمیشنی حرکت دهند. هنرمندان تیم سازنده نیز در آماده سازی برای انیمیشن در این بخش از ایجاد آثار هنری قرار می گیرد.
- داستان نویس ها: این هنرمندان کاملاً به معنای واقعی کلمه صحنه را تنظیم می کنند. با استفاده از فیلمنامه، یک داستان نویس طراحی های صحنه را ترسیم می کند و دیگران – خصوصاً انیماتورها – را جهت تبدیل فیلمنامه به یک رسانه تصویری هدایت می کند. قابل توجه است که چنین عنوان شغلی در تولیدات اکشن زنده و صنعت تبلیغات نیز وجود دارد. اگر به عنوان یک داستان نویس علاقه مند به یک کار هستید ، می توانید در بسیاری از صنایع شرکت و کار کنید.
- هنرمند پس زمینه: گاهی اوقات به عنوان یک هنرمند کلیدی رنگ آمیزی یا یک رنگ آمیز پوششی شناخته می شود، هنرمند پس زمینه برای تهیه طرح کلی رنگ در یک صحنه یا پروژه تلاش می کند. آنها بیشتر روی هنرهای زیبا تمرکز می کنند ، غالباً زمینه ها را نقاشی می کنند یا زمینه هایی را برای اشغال شخصیت های متحرک فراهم می کنند.
- مدیر هنری / کارگردان: اینها ارشدترین کارکنان بخش تولید انیمیشن هستند. بسته به تولید، ممکن است بالاتر از مدیر هنری، تولیدکننده و کارگردان وجود داشته باشد،؛ اما هرکسی با چنین عنوانی مشغول به کار باشد؛ همه هنرمندان را مدیریت کند و نقش ها، مهلت انجام کارهای شان و موارد دیگر خود را در یک پروژه سازمان دهی می کند. ما قصد داریم برای این مقاله بیشتر به نقش های پایین تر از کارگردانان بپردازیم، اما دانستن اینکه نردبان کارکنان تا کجا می تواند برود، اطلاعات بسیار مفیدی خواهد بود.
بسته به نوع تولید ، بسیاری از این نقش ها ممکن است مسئولیت های مختلف یا دیگری را داشته باشند که از هر هنرمند انتظار می رود. فرقی نمی کند که این انیمیشن، یک پروژه انیمیشن سنتی، دیجیتال یا ۳ بعدی باشد، به هر حال ، بیشتر این نقش ها به نوعی اشغال می شوند. علاوه بر این ، موارد دیگری وجود دارد که ما در بالا پوشش نداده ایم (برای مثال مسئولین روشنایی و نور، متن، ویرایش و غیره).
تولیدات انیمیشنی همه مربوط به کار گروهی می شود. صرف نظر از وسعت تیم، همه به نوعی با هم کار می کنند تا به هدف مشترک خود که تکمیل پروژه است، برسند. وقتی یک تولید انیمیشنی را تماشا می کنید، بررسی کنید که اعتبارات تخصیص یافته به آن؛ چقدر است و چه عنوان های شغلی در این پروژه وجود داشته اند؛ تا بتوانید از کاری که همه این افراد در ساخت داستانهای عالی انجام داده اند، ایده بگیرید.
من یک نویسنده هستم. این بدان معناست که که من روی یک پیش نویس خام کار می کنم تا به صورتی درآید که بتوان به شکل یک انیمیشن اجرا بشود. “- جیسون دوایر ، هنرمند نویسنده در شرکت Age of learning.
انیماتورها به چه آموزش هایی احتیاج دارند؟
برای ورود به هر شغلی در صنعت انیمیشن ، مانند اکثر مشاغل هنری ، باید بتوانید مهارت های خود را در قالب یک نمونه کار به نمایش بگذارید. به طور معمول ، انیماتورها نمونه کارهایی خواهند داشت که بسیاری از عناوین شغلی را که در بالا مورد بحث قرار گرفت؛ شامل می شود. به همان اندازه که ممکن است کسی بخواهد فقط در یک نقش کار کند ، باید نقش افرادی که در اطراف وی هستند را درک کند، زیرا ممکن است لازم باشد وظایف آنها را نیز انجام دهد ، یا ممکن است بخواهد بعد از مدتی به عنوان شغلی دیگری جابه جا شود.
از بین هنرمندانی که با آنها مصاحبه کردم ، بیشتر آنها به نوعی آموزش رسمی دیده اند، اما تحصیلات آنها از مدارج چهار ساله تا گواهینامه های دو ساله متفاوت بود. طی تحصیلات آکادمیک هنرمندان روی مجموعه مهارت های فنی خود کار می کنند. علاوه بر این، ادامه تحصیل در قالب دوره ها و سمینارهای آنلاین را، بسیار ارزشمند دانسته اند. این امر بستگی به این دارد که استودیو یا کارگردان هنری که به دنبال استخدام احتمالی انیماتور هستند؛ آیا به دنبال مدرک های متفاوت دانشگاهی و علمی هستند یا خیر.
آموزش گام به گام ساخت انیمیشن (عکس متحرک) در فتوشاپ نسخه ی جدید
در چنین زمینه رقابتی، مهارت های زیادی باید بیاموزید و به آنها تسلط پیدا کنید، آموزش رسمی و توانایی کار کردن روی یک نمونه کار در محیطی که بازخورد اساتید و دانشجویان دیگر را دریافت خواهید کرد؛ می تواند مفید واقع شود هرچند که ممکن است تحت فشار محدودیت های تان قرار بگیرید و شما را در رقابتی درگیر بکند که تاکنون تجربه اش نکرده اید. البته هزینه های آموزش و کسب مدارک متفاوت می تواند مانع پیشرفت هنرمندان زیادی باشد و آنها را از کسب مدارج علمی بازدارد.
با این حال، یک نمونه کار که تولید می شود؛ باید بتواند با متقاضیان دیگر رقابت کند و مهارت فنی در طراحی، انیمیشن، داستان فیلم، زمینه ها، طراحی شخصیت و سایر موارد را به نمایش بگذارد.
“من یک سال در دانشگاه کانبرا طراحی خواندم و سپس در انستیتوی فناوری رویال ملبورن در شهر ملبورن استرالیا به انیمیشن روی آوردم. دوره لیسانس طراحی (انیمیشن) خود را بعد از ۳ سال به پایان رساندم […]. تمرکز من روی انیمیشن ۲ بعدی و هنرهای مفهومی بوده است […]. به این ترتیب؛ من انیمیشن دو بعدی، داستان پردازی، طراحی شخصیت، طراحی صحنه و کارهای طراحی از طریق مدرسه و همچنین مطالعات شخصی همه را در زمان خودم انجام دادم. “- کیتی اِل ، در حال حاضر هنرپیشه پس زمینه در Nickelodeon short است.
چگونه انیماتورها استخدام می شود؟
این پاسخ از شغلی به شغل دیگر متفاوت خواهد بود، اما همانطور که سؤال را برای کسانی که با آنها مصاحبه می کردم، مطرح نمودم؛ می خواستم برخی از تجربیات آنها را در مورد ورود به صنعت به اشتراک بگذارم.
“پس از تأیید نمونه کارهای من […] آنها از من برای آزمون طراحی؛ دعوت کردند. آزمون طراحی دو ساعت با استفاده از Cintiq در محل برگزار شد. از من خواسته شد تا موارد مختلفی مانند یک قاب بینابینی را برای یک سری از طراحی های متحرک، طراحی نمایم. سپس توانایی های من را در تمیز کردن طرح ها و برخی از تست های طراحی آناتومی مورد آزمایش قرار دارند. همچنین به من گفته شد که این آزمایش هر چند وقت یکبار تغییر می کند اما اصول اولیه همان است. – کینا فرونی ، هنرمند ایجاد کاراکتر در شرکت فیلم مرکوری در اتاوا ، کانادا می باشد.
“این سخنان تجربه و توصیفی از نوعی فرآیند استخدام بوده است. اولین شغلی که به من داده شد؛ احتمالاً به دلیل هدف شرکت برای استخدام نیروی جدید بوده است. من چندین طراحی و یک دقیقه برنامه انیمیشنی داشتم. از آنجایی که تجربه اکثریت همین بود، من نیز بر این اساس عمل کردم! من فکر می کنم ذات کار من به اندازه کافی چشمگیر هست تا بتواند نظر دیگران را جلب کند، اما اینکه شما به عنوان یک شخص چگونه حضور یابید نیز مهم است و بیان کلمات به طرز صحیح می تواند تغییرات مثبتی ایجاد کند. ” – اریکا ورتیلیک ، طراح کاراکترها در شرکت های فیلمسازی مرکوری و Wild Kratts.
به عنوان یک یادداشت اضافی ، کار و کارآموزی نیز مسیری برای استخدام یک استودیو یا شرکت مد نظر انیماتورها است. بیشتر اوقات کارآموزی هنگام کار در مقطع لیسانس برای دانشجویان در دوره های پایین تر یا ارشد برای دانشجویان در دسترس است ، اما برنامه ها در بخش های متفاوت، با یکدیگر فرق می کند.
اگر در تجربیات انیماتورهایی که با آنها صحبت کردم نکاتی وجود دارد که تا حدودی از هم فاصله دارند؛ ارتباط برقرار کردن با دوستان ، همکاران ، همکلاسی ها و آشنایان؛ می تواند به آماده سازی کار شما و ارزیابی بهتر نحوه استخدام شدن تان کمک کند.
انیماتورها کجا کار می کنند؟
همه ی ما وزنه های سنگین صنعت انیمیشن سازی را می شناسیم: دیزنی، دریم ورکس، نیکلودئون، کارتون نتورک و …. . البته بسته به این که شما در کدام کشور زندگی می کنید و این که می خواهید به صورت محلی، کشوری یا بین المللی کار بکنید؛ می توانید نام های بزرگ دیگری را نیز به لیست خانه های انیمیشن سازی اضافه کنید.
این صنعت همواره در حال تغییر است، در حالی که بسیاری از شرکت هایی که همه ما با آنها بزرگ شده ایم؛ همچنان وجود دارند ولی استودیوهای مختلفی در طول سال ها تعطیل شده اند (به خصوص استودیوهای سنتی انیمیشن سازی). استودیوهای مستقلی به وجود آمده اند که محصولات کوچک تلویزیونی و اینترنتی را تولید می کنند. استودیوها یا شبکه های بزرگتر معمولاً استودیوهای کوچکتر را استخدام می کنند یا در ایجاد محتوا برای تلویزیون و سیستم عامل های مختلف وب سایت با آنها همکاری می کنند. به عنوان نمونه ، رابطه ی بین استودیویFrederator با Nickelodeon را در جشنواره فیلم Nicktoons در نظر بگیرید که توسط Frederator ساخته و پرداخته شده است؛ اما برندگان آن با نام نیکلودئون اجرا می شوند.
“در حال حاضر من در خانه تبلیغاتی به صورت مستقل مشغول به کار هستم (Laundry Design، LLC.) در LA آنها این پروژه را از یک شرکت مشهور دریافت کردند، این پروژه خواستار مجموعه ای از تبلیغات آنلاین انیمیشنی ۲ بعدی مرتبط بوده است “- کریستینا هالستد ، انیماتور در Laundry Design, LLC
به این ترتیب مشاهده می شود که ممکن است به عنوان انیماتور، در فیلم های غیر انیمیشنی مشغول به کار شویم. تیم های جلوه های ویژه با بسیاری از انیماتورها یا از طریق استودیوهای فیلم یا استودیوهای VFX استخدام می شوند که در یک تیم تولیدی برای یک فیلم یا پروژه تلویزیونی به کار گرفته می شوند.
به این ترتیب؛ همه انیماتورها در فیلم و تلویزیون کار نمی کنند. بسیاری در بازی های ویدیویی، تبلیغات و رسانه های مختلف به صورت تعاملی کار می کنند. برخی از انیماتورها در یک تیم بزرگتر و در یک شرکت بزرگتر کار می کنند که محصول ، اهداف یا شغل آنها تولیدات انیمیشنی نیست. این کاملاً شبیه حالتی است که یک طراح گرافیک ممکن است برای یک تیم خلاق در یک شرکت بزرگتر کار کند.
سرانجام با بسته شدن تعداد زیادی استودیوهای ساخت انیمیشن و جلوه های بصری در سال های اخیر و تغییر صنعت به طور کلی ، انیماتورها ممکن است به صورت کارمندان مستقل یا پیمانکاری باشند. آنها ممکن است به صورت کوتاه مدت در استودیویی استخدام شوند، یا در یک تیم تولیدی به کار گرفته می شوند تا آثار هنری، کارهای انیمیشنی و جلوه های بصری را برای یک پروژه ایجاد کنند. این امر به ویژه در صنعت فیلم سازی رایج است، جایی که نویسندگان مستقل، استودیو و تیم های تولید داخل از راه دور با هم همکاری می کنند تا به مفاهیم طراحی شده زندگی ببخشند.
“در حال حاضر من در استودیوی گورو در تورنتو ، انتاریو ، کانادا کار می کنم، کار اصلی ما روی یک برنامه انیمیشن تلویزیونی است که برای دختران ساخته می شود. پیش از این؛ من برای DHX Media طراحی صحنه انجام می دادم و همچنین در صنعت بازی های موبایلی برای Capcom Mobile نیز کار کرده ام.” – آماندا مارتین ، هنرمند پاکسازی کاراکتر در استودیوی گورو.
انیماتورها از چه نرم افزاری استفاده می کنند؟
برنامه های مورد استفاده از یک محصول تولیدی تا محصول دیگر متفاوت است. به همین ترتیب ، من برنامه ها و ابزارهای مورد استفاده توسط انیماتورهایی را در ادامه توضیح می دهم که برای این مقاله با آن انیماتورها مصاحبه کرده ام تا به شما ایده بدهم.
- Toon Boom Harmony
- Adobe Photoshop CC
- CC Adobe Flash Professional CC
- ۳ds Max
- Maya
- تبلت های Wacom
قطعاً برنامه ها و ابزار دیگری نیز وجود دارد که در کل صنعت انیمیشن سازی مورد استفاده قرار می گیرد. بارها و بارها هنگام بحث با کسانی که با آنها مصاحبه کردم؛ در مورد انیمیشن دوبعدی و ۳ بعدی، و همچنین هنگام تحقیق درباره برنامه ها و نرم افزارهایی که اخیراً در ساخت فیلم های انیمیشن محبوب و برنامه های تلویزیونی استفاده شده اند، درمورد این ابزارها و برنامه ها حرف زدیم.
“در حال حاضر من عمدتاً از فوتوشاپ و Toon Boom Harmony استفاده می کنم. پیش از آن و در طراحی های قبلی من عمدتاً از Adobe Flash استفاده می کردم. برنامه ای که مورد استفاده قرار می دهید؛ بستگی به این دارد که از برنامه چه استفاده ای می خواهید بکنید.” – آماندا مارتین ، هنرمند پاکسازی شخصیت در استودیوی گورو”.
یک پروژه ی انیمیشنی به چه صورت خواهد بود؟
برای پاسخ به این سؤال از افرادی که با آنها مصاحبه کردم؛ پرسیدم زندگی روزمره آنها چگونه است؛ همچنین از آنها خواستم توضیح دهند که روی چه پروژه هایی کار می کنند و اغلب چه زمانی مهلت دارند تا کارهای شان را تحویل دهند. غالباً روزهای کاری با یک جلسه آغاز می شوند – یا به مرور فیلمنامه می پردازند یا روی متن های داستانی یا انجام وظایف روزانه ی خود متمرکز می شوند، به هرحال هنرمندان تمایل دارند اغلب در طول فرآیند تولید با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. نوع برقراری ارتباطات ممکن است متفاوت باشد، زیرا ممکن است جلسات به صورت روزانه یا با بیش از یک بخش کوچک از یک تیم در یک زمان انجام نشود. علاوه بر این ، ممکن است ارتباطات به صورت حضوری نباشد، و اگر مدیران یا کارگردان ها این موضوع را کارآمدتر بدانند، اطلاعات را از طریق ایمیل یا پیام منتقل کنند.
کار به طور مداوم در حال تولید است و اغلب بین هنرمندان و بخش های دیگر به جلو و عقب رانده می شود. فراز و نشیب های طراحی شخصیت ها ، متن های داستان و بخش های مختلف انیمیشن را نگاه می کنند و آنها را برای تغییر یا اضافه کردن موضوعی، مانند بسیاری از مشاغل هنری حرفه ای ، به هنرمندان مربوطه می فرستند.
“مهلت ها کوتاه است. اغلب برای رسیدن به مهلت های داده شده باید اضافه کاری کنم. آنها سختگیر هستند و بعضی اوقات این فشار مضحک به نظر می آید، اما اگر زمان خود را به خوبی مدیریت کنید در طی یک پروژه احتمالاً کمتر با استرس تمام شدن مهلت رو به رو می شوید.” – کینا فورنی.
معرفی ۵ تا از ساده ترین روش های ساخت یک انیمیشن دو بعدی یا سه بعدی
مهلت های مختلفی که به هنرمندان داده می شود؛ از یک پروژه تا پروژه دیگر متفاوت است. به عنوان مثال ، اگر یک استودیو مشغول کار بر روی یک فیلم باشد ، زمانی فرا می رسد که انیماتورها در “حالت بحران” قرار بگیرند و هدفشان این است که مهلت های بسیار فشرده را پشت سر بگذارند و مجبورند ساعت های طولانی را در طول شب کار کنند. در حالی که اگر مدیریت زمان به خوبی در یک پروژه انجام شود و ساعات کاری معقول باشد؛ با استرس کمتری مواجه می شوند، افراد که در رده های بالاتر هستند ممکن است زمان مورد نیاز هنرمندان برای رسیدن به مهلت مذکور را دست کم بگیرند ، یا برای رسیدگی به مشکلاتی که در طول اجرای یک پروژه به وجود می آیند، موقعیتی فراهم نکنند.
“برای برخی از پروژه های مستقل؛ معمولاً برای پاکسازی انیمیشن ها بسته به تعداد فریم های انیمیشن، یک یا دو هفته زمان دارم. همچنین ممکن است برای تکمیل مجموعه ای از پنج انیمیشن برای بیست اسپریت منحصر به فرد یک ماه زمان داشته باشم.” – جیسون دوایر ، هنرمند استوری بورد.
نکته مهم: نرم افزار موهو اخیرا به کاربردی ترین و بهترین نرم افزار مدلسازی و ساخت انیمیشن شده است و بسیاری از انیمیشن های جدید با این نرم افزار ساخته می شوند و میشه گفت خاص ترین، سبک ترین و آینده ترین نرم افزار در این زمینه هست. پک آموزشی زیر بهترین پک برای یادگیری سریع و کامل موهو هست در صورت تمایل تهیه فرمایید:
سلوم من میخوام اینمیشن ساز بشم چجوری و از چه روشی میتونم انیمیشن ساز بشم؟؟؟
پاسخسلام. با سبک های انیمیشن سازی آشنا هستی؟
منم میخوام انیماتور بشم استعدادشو دارم خلاقیت و تخیل و مهارت و.. رو دارم فقط چطوری از چه راهی میتونم اموزش ببینم؟؟
سلام وقت بخیر من۲۴سالمه و دارم طراحی کار میکنم و قوه تخیلم خوبه و به این رشته علاقه دارم ،ایا از دانشگاه شروع کنم خوبه؟؟علمی کاربردی مدرک معتبره برا بورسیه؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخسلام من با بلندر انیمیشن میسازم مدل سازی ریگ
پاسخانیمت جلوه های ویژه اما دانشگاه نرفتم 18 سال دارم میتونم جایی تست بدم و انیماتور شوم؟
اره بابد برای استودیو ها و صدا سیما یه رزومه خوب درست کنی و بفرستی همین!
سلام من الان یک کار دارم ولی هم خیلی سخت و هم مورد علاقه ام نیست وفقط برای پول توش هستم به خاطر مشکلات خانواده هم نمی توانم ولش کنم ولی انیمیشن یاد می گیریم طراحی و خلاقیت و زبانم هم خوبه
ایا با نمونه کار درست کردن می شود کار پیدا کرد که بتوانم کارم را ول کنم و به کاری که علاقه دارم بپردازم
سلام و وقت بخیر
پاسخمن یک دختر 14 ساله دارم که به شدت علاقمند به انیمیشن سازیه،و تصمیم داره در آینده این رشته رو انتخاب کنه اما نمیدونیم باید در متوسه چه رشته ای رو انتخاب کنه و همینور در ادامه برای دانشگاه ؟!
من از الان دارم ایشون رو به کلاس کامپیوتر میفرستم و ICDL رو گذرونده .لطفا من رو راهنمایی بفرمایید که در ادامه بهتره چکار کنیم؟