اصول و قواعد طراحی یک لوگو حرفه ای

اصول و قواعد طراحی یک لوگو حرفه ای

رعایت قواعد و اصول طراحی لوگو حرفه ای از مهم‌ترین مواردی است که باید در زمان طراحی لوگو به آن توجه کرد. طراحی ساده و کاربرپسند، رنگ مناسب، طرح ماندگار، یونیک یا منحصر به فرد و غیره از جمله قواعد طراحی لوگو حرفه ای به شمار می‌رود. لوگوی که توسط طراح لوگو ایجاد می‌گردد باید تصویری ماندگار را در ذهن مخاطب باقی بگذارد. این ویژگی باعث می‌شود که تصویری محصر به فرد از کسب و کار شما در ذهن آن‌ها خلق شود. در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم تا شما را با اصول طراحی لوگو حرفه ای بیشتر آشنا کنیم. بنابراین ما را تا پایان این محتوا همراهی نمایید.

اصول طراحی لوگو حرفه ای فارسی

اصول و قواعد طراحی یک لوگو حرفه ای

طراحی یک لوگوی حرفه‌ای نیازمند آشنا بودن با یکسری فاکتور اصلی و اساسی است. طراحی که با چنین فاکتورهایی برای طراحی لوگو آشنایی دارد؛ می‌تواند لوگویی خارق‌العاده طراحی نماید. قواعد طراحی لوگوی حرفه ای عبارت است از:

 


ایلوستریتور (طراحی و طراحی گرافیک و طراحی لوگو و آرم هم تگ)

توی این پک فوق العاده، ایلاستریتور رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! بدون هیچ کلاسی، لوگو، پوستر و طرح های خفن دیگه رو بزن، ملتو انگشت به دهان کن و اصلا حسابی پول در بیار! 


 

  • سادگی: لوگو باید از جزئیات اضافی خودداری کرده و به سادگی شناخته شود. طراحی باید در حداقل خطوط و رنگ‌ها به هدف اصلی برسد.
  • ماندگاری طرح لوگو: لوگو باید در اندازه‌ها و شرایط مختلف همچنان شناخته شود. طراحی باید به اندازه کافی مناسب باشد تا در ابعاد مختلف قابل استفاده باشد.
  • رنگ‌ها و تازگی: انتخاب رنگ‌ها باید باعث ایجاد حالت مطلوب و انتقال احساسات مورد نظر شما به مخاطبان شود.
  • قابلیت خوانایی : متن‌ها یا عناصر مهم لوگو باید به سهولت خوانا باشند. از فونت‌ها و اندازه‌های مناسب استفاده کنید.
  • یکتاپذیری: لوگو باید به شدت منحصر به فرد باشد تا برند شما از رقبا تمایز داشته باشد.
  • تطبیق‌پذیری: لوگو باید قابلیت تطبیق با محیط‌ها و رسانه‌های مختلف را داشته باشد.
  • هماهنگی با برند: لوگو باید با هویت و ارزش‌های برند شما هماهنگ باشد و پیام مشخصی از برند منتقل کند.
  • شناسایی سریع: لوگو باید به سرعت به خاطر بماند و به مخاطبان امکان شناسایی آسان را بدهد.
  • تعامل‌پذیری: لوگو باید در مختلف محیط‌ها و در تعامل با مخاطبان قابل استفاده باشد.
  • استفاده از منحنی‌ها و خطوط: استفاده از خطوط و منحنی‌ها به طور دقیق می‌تواند حس و هویت مختصری را انتقال دهد.
  • تعادل: عناصر مختلف لوگو باید به گونه‌ای باشند که تعادل داشته باشند و هرکدام نقش خود را به بهترین شکل ایفا کنند.
  • استفاده از مناسبات: تضمین کنید که هر عنصر در لوگو به نسبت‌های مناسب باشد و هیچ کدام بیش از حد نقشگر نشوند.

تمامی مواردی که در بالا بیان کردیم شما را در طراحی و ایحاد یک لوگوی حرفه‌ای راهنمایی می‌کند. همانطور که گفته شد، طراحی که از این قواعد پیروی می‌کند؛ می‌تواند لوگویی منحصر به فرد را برای مشتری یا مخاطب خود طراحی کند. اصول طراحی لوگو حرفه ای که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت اهمیت بیشتری دارند.

طراحی ساده

یکی از اصول طراحی لوگو حرفه ای، سادگی است که به مخاطب اجازه می‌دهد با یک نگاه به آرم تجاری تمام جزئیات آن را درک کند. لوگوهای ساده، حس شفافیت را انتقال می‌دهند و در پلتفرم‌های اجتماعی، مانند اینستاگرام و تلگرام، بهتر دیده می‌شوند. گرافیست‌ها در تلاشند تا لوگوها را ساده و حرفه‌ای طراحی کنند، زیرا لوگوهای پیچیده ممکن است توجه مخاطب را پرت کنند و از هدف اصلی برند منحرف کنند.

ماندگاری طرح لوگو

یکی از مهمترین مسائل در طراحی لوگو، داشتن یک نماد ماندگار و زمان‌بندی نشده است. بهتر است طراحی از المان‌ها، رنگ‌ها و فونت‌هایی استفاده کند که حتی پس از گذشت چندین سال همچنان جذاب باقی بماند. لوگو انتزاعی از جمله روش‌های طراحی است که دارای چنین ویژگی می‌باشد. عموماً لوگوهایی که به تازگی بر اساس ترند روز طراحی شده‌اند، به سرعت از مد خارج می‌شوند و موجب نیاز به تغییر نماد می‌شوند.

این تغییرات مکرر در طراحی لوگو ممکن است ایجاد سردرگمی در مشتریان و نقدهای منفی نسبت به برند را به دنبال داشته باشد. بنابراین، از ابتدا باید به دنبال یک دیزاین مدرن و همچنین پایدار باشیم که به معنای واقعی مدرن بودن، هماهنگ با امروزه بودن و همچنین پایداری در طول زمان باشد.

رنگبندی

استفاده موثر از رنگ‌ها در طراحی لوگو، علاوه بر ایجاد جذابیت بصری، قادر است احساسات مخاطبان را نیز تحت تأثیر قرار دهد. این موضوع نشان می‌دهد که انتخاب رنگ‌ها باید با توجه به جامعه هدف برند صورت گیرد. به عنوان مثال، در صورتی که یک کسب و کار به نسل جوان مخاطب خود خدمت می‌کند، مناسب است از رنگ قرمز در لوگو استفاده شود تا مفاهیم انرژی و هیجان را در ذهن مخاطبان ایجاد کند.

نکاتی که در زمان طراحی یک لوگو اهمیت دارد

نکات مهم در طراحی لوگو

طبق قواعد طراحی لوگوی حرفه ای، طراح باید بتواند ایده‌ای به وجود بیاورد که در عین حال سادگی، متناسب با نیاز مشتری باشد. از این رو نکاتی را که باید در زمان طراحی علاوه بر قواعد و اصول در نظر گرفت عبارت است از:

سادگی لوگو باید ساده و قابل تشخیص باشد.
رنگ‌ها انتخاب رنگ‌ها بر اساس هدف و جامعه هدف برند اهمیت دارد
مخاطب پسند طراحی باید با نیازها و سلیقه مخاطبان هماهنگ باشد
ماندگاری لوگو باید ماندگار و زمان‌بندی نشده باشد
کاربرد چندشکلی باید در اندازه‌ها و شرایط مختلف قابل استفاده باشد
هماهنگی با برند باید با ارزش‌ها و هویت برند هماهنگ باشد
استفاده از نمادها از نمادهایی استفاده کنید که احساسات و ارزش‌های مرتبط با برند را منتقل کنند

جمع بندی

رعایت اصول طراحی لوگو حرفه ای در خلق طرحی کاملاً منحصر به فرد، ماندگار اهمیت زیادی دارد. طراحی که این قواعد را به خوبی رعایت و اجرا کند، می‌تواند لوگوی حرفه‌ای را به مشتریان خود تحویل دهد. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم تا شما را با قواعد طراحی لوگو آشنا کنیم تا با بهره‌گیری از آن‌ها لوگویی یکتا و ماندگار تولید کنید.

منبع: شرکت امین اچ

تفاوت پک های حرفه ای ما با آموزشهای رایگان: بطور خلاصه از زمین تا آسمان! 1-پکها، جدیدترین نسخه نرم افزارها را آموزش می دهند با قابلیت های بسیار بیشتر. 2-پکها توسط متخصص آن نرم افزار، به صورت کاملا پروژه محور و با حل چالش هایی که در مسیر کار عملی و حرفه ای با آن روبرو می شوید تهیه شده اند و بعد از استفاده، کاملا برای بازار کار آماده اید! 3- متد این پکها کاملا کار شده و تا ماهها، در ذهن تان ماندگارند و یادگیری بسیار سریعتر و کاملتری خواهید داشت. آموزشهای رایگان فقط دستورات نرم افزارها را (آنهم ناقص) بیان می کنند و تازه برای ورود به بازار باید ماهها تجربه عملی هم کسب کنید !!

turned_in

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با 5 دقیقه در روز، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، تقویت حافظه، آموزش تصویری. یادگیری زبان کلید یادگیری هر مهارتی در قرن 21 !


حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست