1 1

بهترین مسیر برای یادگیری تحلیل تکنیکال (راهنمای کامل برای شروع)

افرادی که قصد ورود به بازارهای مالی به ویژه ارز دیجیتال را دارند، ابتدا باید با تحلیل تکنیکال آشنا شوند. شما عزیزان نیز اگر قصد دارید به یک تریدر یا سرمایه گذار حرفه‌ای تبدیل شوید، باید آموزش تحلیل تکنیکال را به صورت هدفمند دنبال کنید و روش‌های آن را بشناسید. ما در ادامه این مطلب به بررسی اهمیت یادگیری تحلیل تکنیکال، کاربرد تحلیل تکنیکال می‌پردازیم و بهترین منابع برای یادگیری تحلیل تکنیکال از جمله سایت بیت پین را معرفی خواهیم کرد.

چرا یادگیری تحلیل تکنیکال مهم است؟

تحلیل تکنیکال یکی از بهترین روش‌ها برای پیش بینی نمودارهای بازار مالی است که طبق اطلاعات گذشته یک صنعت، آینده آن را پیش‌بینی می‌کند. به عبارت ساده‌تر تحلیل تکنیکال داده‌های یک صنعت را در بازه‌های زمانی‌ مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد و با تمرکز بر داده‌ها الگو و روندهای قیمتی آینده بازارهای مالی مانند اوراق بهادار، بورس کالا و… را شناسایی می‌کند. با یادگیری اصولی تحلیل تکنیکال سرمایه‌گذاران با روشی مطمئن و منطقی معاملات خرید و فروش خود را انجام می‌دهند و سود خوبی بدون ضرر و زیان در بازار کسب خواهند کرد.

تحلیل تکنیکال چه کاربردی دارد؟

تحلیل تکنیکال یک استراتژی معاملاتی است که با استفاده از نمودار و قیمت‌ها وضعیت کلی بازار مالی و سهام را ارزیابی می‌کند. کاربرد تحلیل تکنیکال برای ارزیابی سرمایه‌گذاری و شناخت فرصت‌های معامله با تجزیه و تحلیل نمودارهای آماری است. تحلیل تکنیکال بورس برای هر نوع اوراق بهاداری که دارای تاریخچه معاملاتی هستند، کاربرد دارد. از اوراق بهاداری که برای تحلیل تکنیکال ارزیابی می‌شوند می‌توان اوراق سهم، آتی و کالا را نام برد. تحلیل تکنیکال با ارزیابی و شناسایی نمودارها فعالیت‌های معاملاتی گذشته یک سهام را به همراه ارزش قیمتی که داشته بیان می‌کند.

برای یادگیری تحلیل تکنیکال از کجا شروع کنیم؟

آموزش و یادگیری تحلیل تکنیکال امری بسیار مهم برای موفقیت در بازارهای مالی مانند بورس است. با یادگیری تحلیل ارزهای دیجیتال شما از زمان سبقت می‌گیرید و همیشه یک گام جلوتر از بقیه خواهید بود. برای یادگیری تحلیل تکنیکال ابتدا باید با اصطلاحات، ابزارها، سبک‌ها و… آشنایی داشته باشید تا در ادامه آن موفق شوید. در این قسمت به‌صورت کامل این موارد را بیان می‌کنیم.

اصطلاحات تحلیل تکنیکال

در مرحله اول باید اصطلاحات تحلیل تکنیکال را به خوبی بشناسید تا در تحلیل و شناسایی نمودار موفق باشید. در ادامه با چند اصطلاح کاربردی و مهم آشنا می‌شویم.

Pivot

به نقاط ماکسیمم و مینیمم که در نمودار قیمتی تشکیل می‌شوند، پیوت می‌گویند. این نقاط نشان دهنده بازگشت قیمتی سهام است که معامله گران برای شناسایی تحرکات بازار استفاده می‌کنند.

Pivot major

به سطح‌های کلیدی بازگشت در ایران پیوت ماژور گفته می‌شود. به‌عنوان مثال اگر بازار صعودی باشد، نزولی و اگر نزولی باشد صعودی می‌شود. تحلیل‌گر اگر پیوت ماژور را به خوبی شناسایی کند سود خوبی در معاملات خواهد داشت.

Pivot minor

زمانی که بازگشت قیمت نمودار بسیار ناچیز و کم باشد از اصطلاح پیوت مینور استفاده می‌شود.

Trendine

این اصطلاح به خط روند نمودار گفته می‌شود که سیر صعودی یا نزولی را طی می‌کند و تحلیل‌گر با شناسایی نمودار زمان مناسب برای معامله را تشخیص می‌دهد.

Support zone

این اصطلاح به محدوده‌ای گفته می‌شود که قیمت سهام و دارایی در آن حمایت شده و انتظار می‌رود در آن محدوده قیمت افت پیدا نکند.

Resistance zone

این اصطلاح در زمانی کاربرد دارد که انتظار می‌رود از افزایش قیمت سهام در محدوده مشخص شده جلوگیری شود.

Breakout

این اصطلاح برای زمانی که قیمت سهام شکسته می‌شود، کاربرد دارد؛ یعنی قیمت سهام از محدوده مشخص شده خارج شده است.

2 1

ابزارهای تحلیل تکنیکال

شناخت ابزارهای تحلیل تکنیکال دومین گام برای یادگیری است؛ زیرا ابزارها جزو کلیدی‌ترین‌ها برای سیگنال دادن به معامله‌گران در خرید و فروش است.

سطوح حمایت و مقاومت استاتیک و داینامیک

سطوح حمایت و مقاومت استاتیک سطوحی هستند که در گذشته شکل گرفته‌اند و قیمت ریالی آن‌ها تغییر نکرده است. سطوح داینامیک به سطوحی گفته می‌شود که در طول زمان مقدار ریالی آن تغییر پیدا می‌کند.

کانال‌ها

کانال‌ها یکی دیگر از ابزارهای تحلیل تکنیکال هستند و زمانی که قیمت یک سهام بین دو خط حمایت و مقاومت قرار گیرد، تشکیل می‌شود. کانال با توجه به تقاضا، عرضه و قیمت می‌تواند روند صعودی، نزولی یا افقی طی کند.

اندیکاتورها

اندیکاتورها نیز ابزاری هستند که روی نمودار قیمت رسم می‌شوند و با محاسبات ریاضی روند قیمت و شتاب قیمت نمودار را در اختیار معامله گران قرار می‌دهند. اندیکاتورها دارای انواع مختلفی هستند که در بازه‌های زمانی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اندیکاتور میانگین متحرک

اندیکاتور میانگین از قیمت سهام به‌عنوان داده استفاده می‌کند و طی یک دوره زمانی مشخص شده میانگینی از قیمت‌های مشخص شده در اختیار تحلیل‌گر قرار می‌دهد و اعداد به دست آمده را روی نمودار به‌صورت خط منحنی مشخص می‌کند.

اندیکاتور بولینگرباد

با استفاده از این ابزار نوسانات قیمت داده‌ها را در بازه‌های زمانی مختلف بررسی می‌کنید. البته این ابزار به تنهایی سیگنال خرید و فروش را صادر نمی‌کند و از دیگر سهام‌ها باید کمک بگیرید.

الگوها

پس از بررسی نمودار قیمت‌ها با استفاده از اندیکاتورها دارایی‌ها واکنش خاصی از خود نشان می‌دهند که به این واکنش‌ها الگوهای قیمتی گفته می‌شود. تحلیل‌گران و معامله‌گران از الگوهای قیمتی برای تشخیص ادامه روند یا نقاط بازگشتی استفاده می‌کنند. الگوهای قیمتی دارای انواع مختلفی از نظر تشکیل نمودار قیمتی هستند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

  • الگوی مثلث

  • الگوی مثلث متقارن

  • الگوی مثلث صعودی

  • الگوی مثلث نزولی

  • الگوی گوه

  • الگوی جفت قله و جفت دره

  • الگوی سر و شانه

  • الگوی پرچم

  • الگوی فنجان و دسته

  • الگوی مستطیل

  • الگوی چکش

  • الگوی کندل داخلی

  • الگوی کندل خارجی

  • الگوی کندل بازگشتی کلیدی

  • الگوی کندل خسته

فیبوناچی

فیبوناچی یکی دیگر از ابزارهای تحلیل ارز دیجیتال است که طرفداران زیادی دارد. با استفاده از این ابزار کاربردی می‌توانید روند یا بازگشت را تحلیل کنید. فیبوناچی خود دارای ابزارهای متفاوتی است که شامل فیبوناچی اصلاحی و فیبوناچی گسترشی می‌شود.

3 1

بهترین منابع برای یادگیری تحلیل تکنیکال ایرانی و خارجی

بهترین منابع جهت یادگیری تحلیل تکنیکال ایرانی و خارجی عبارتند از:

مطالعه کتاب‌های تخصصی

یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری، مطالعه کتاب‌های تخصصی تحلیل تکنیکال است که آن‌ها را می‌توانید از کتابخانه‌های سراسر ایران خریداری کنید. یکی از معروف‌ترین و تخصصی‌ترین کتاب ها، کتاب تحلیل تکنیکال در بازارهای سرمایه نوشته جان مورفی است که به‌صورت اصولی آموزش می‌دهد.

مطالعه سایت‌های مقالات

یکی دیگر از روش‌های یادگیری، مطالعه مقالات سایت‌های معتبر در حوزه تحلیل تکنیکال است. سایت بیت پین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و و تخصصی‌ترین سایت‌های مرجع جهان در زمینه تحلیل تکنیکال است که با مطالعه مقالات آن می‌توانید با تمامی مفاهیم، الگوها، اصطلاحات، اندیکاتورها و دیگر مبحث‌های مربوط به تحلیل تکنیکال آشنا شوید.

مشاهده ویدیوهای آموزشی

مشاهده ویدیوهای آموزشی تحلیل تکنیکال یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای آموزش است که امر آموزش و یادگیری را فوق‌العاده آسان کرده، بهترین اساتید و کارشناسان در قالب ویدیو آموزش‌ها را به‌صورت جامع بیان می‌کنند. برای مشاهده ویدیوهای تحلیل تکنیکال می‌توانید به سایت بیت پین مراجعه کنید و مهارت‌های خود را ارتقا دهید.

خرید دوره‌های یادگیری تحلیل تکنیکال

برای یادگیری اصولی و حرفه‌ای با داشتن پشتیبانی در خصوص هر گونه مشکل خرید دوره‌های یادگیری از سایت بیت پین بهترین گزینه است. با خرید دوره‌ها به‌صورت کامل و جامع آموزش‌ها را مشاهده خواهید کرد و پس از آموزش به راحتی می‌توانید وارد بازار مالی شوید و سود زیادی کسب کنید. همچنین سایت بیت پین دارای پشتیبانی ۲۴ساعته است و درصورت هر گونه سوال یا مشکل می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید.

تفاوت پک های حرفه ای ما با آموزشهای رایگان: بطور خلاصه از زمین تا آسمان! 1-پکها، جدیدترین نسخه نرم افزارها را آموزش می دهند با قابلیت های بسیار بیشتر. 2-پکها توسط متخصص آن نرم افزار، به صورت کاملا پروژه محور و با حل چالش هایی که در مسیر کار عملی و حرفه ای با آن روبرو می شوید تهیه شده اند و بعد از استفاده، کاملا برای بازار کار آماده اید! 3- متد این پکها کاملا کار شده و تا ماهها، در ذهن تان ماندگارند و یادگیری بسیار سریعتر و کاملتری خواهید داشت. آموزشهای رایگان فقط دستورات نرم افزارها را (آنهم ناقص) بیان می کنند و تازه برای ورود به بازار باید ماهها تجربه عملی هم کسب کنید !!

turned_in

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با 5 دقیقه در روز، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، تقویت حافظه، آموزش تصویری. یادگیری زبان کلید یادگیری هر مهارتی در قرن 21 !


حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست