بازاریابی محتوا فرصتی سودآور

رتبه: 0 ار 0 رای sssss
نویسنده: میلاد حیدری زمان مطالعه 10 دقیقه
Banner Image

یکی از مهم‌ترین مواردی که کسب‌وکارهای اینترنتی همیشه باید به آن توجه کنند، تولید محتوا است. افراد زیادی هستند که این موضوع را بسیار ساده می‌دانند و اصلاً روی آن کار نمی‌کنند اما به طور کلی تولید محتوا می‌تواند یکی از مهم‌ترین کانال‌های بازاریابی برای شما باشد؛ در واقع می‌توانید به کمک بازاریابی از طریق محتوا برای جذب و وفادارسازی مشتریان زیادی استفاده کنید که در نهایت باعث افزایش سودآوری کسب‌وکار شما می شود.

بازاریابی محتوا ارزان‌ترین و موثرترین راه برای جذب و وفادارسازی مشتریان است. در این مقاله به تعریف بازاریابی محتوا و دلایل اهمیت آن می‌پردازیم

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا به این معنی است که در قالب عکس، متن، خبر، ویدیو، صدا و غیره اطلاعات مفیدی به جامعه هدف ارائه دهید، سپس در لابه‌لای این اطلاعات، برند، حرفه، کالا، شغل یا خدمات خاصی را به مخاطب پیشنهاد دهید. به بیان‌ دیگر این یک روش غیرمستقیم تبلیغات است که اتفاقاً بسیار خوب هم جواب داده است. در این روش، مخاطب بدون این که برای خرید تحت فشار گذاشته شود، با ذهن آماده، با انتخاب خودش و پس از کسب آگاهی در مورد برند، تصمیم به خرید می‌گیرد.

در کسب‌وکارهای سنتی یا اینترنتی روش‌های بازاریابی زیادی وجود دارد که ممکن است همگی برای شما مناسب باشند؛ البته بستگی به کسب‌وکار شما دارد و ممکن است برخی از روش‌های بازاریابی در شغل شما صدق نکند. به طور کلی، بازاریابی محتوا می‌تواند برای هر نوع کسب‌کاری کارساز باشد و شما می‌توانید از آن برای علاقه‌مندی افراد زیادی به کسب‌وکار خود و در نهایت افزایش فروش استفاده کنید.

بازاریابی محتوا مزایای بیشتری نسبت به روش‌های مختلف بازاریابی دارد که همگی می‌توانند بر فروش و تصویر برند تأثیر بگذارند، بنابراین مزایای خاص بازاریابی محتوا را دست کم نگیرید و سعی کنید از آن استفاده کنید.

در دنیای دیجیتال مارکتینگ بسیاری از معلمان به بازاریابی محتوایی که خودشان استفاده می‌کنند اشاره می‌کنند. بله باید مراقب باشید که بازاریابی محتوا به صورت حرفه‌ای و اصولی انجام شود زیرا در غیر این صورت ممکن است تنها تاثیرات مثبتی نداشته باشد؛ شما آن را دریافت نخواهید کرد اما برای شما کاملا منفی عمل می‌کند و مخاطبین فعلی را از دست خواهید داد.

اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ آموزش دیده‌اید یا کتابی در این زمینه خوانده‌اید، حتما می‌دانید که در بیشتر این دوره‌ها و کتاب‌ها در مورد بازاریابی محتوا صحبت شده و استفاده از آن را به شما پیشنهاد می‌کنند که نشان از اهمیت بی نظیر بازاریابی محتوا دارد.

به زبان ساده، بازاریابی محتوا به این معناست که شما در کسب‌وکار خود محتوایی تولید می‌کنید که دقیقاً با خواسته‌های کاربر مطابقت داشته باشد و نیازهای او را برآورده کند که درنهایت باعث می‌شود مخاطب بیشتر به شما علاقه‌مند شود یا به اصطلاح به یک مخاطب وفادار تبدیل شود.

از زمانی که کسب‌وکارها گسترش یافته‌اند، دیگر نمی‌شود به صورت سنتی برای جذب مشتری تبلیغ کرد؛ یا بهتر است بگوییم روش‌های بازاریابی سنتی دیگر پاسخگو نیست و به نوعی هدر دادن زمان و هزینه است. اما با تولید محتوای خلاقانه و یک استراتژی هوشمندانه برای بازاریابی محتوا به زودی می‌توانید مشتریان علاقه‌مند بسیاری به دست بیاورید؛ بدین ترتیب، با به دست آوردن مشتری دائمی و کسب مشتریان جدید، بیشترین فروش و سود را تجربه خواهید کرد.

چرا بازاریابی محتوا؟

بازاریابی محتوا یکی از شاخه‌های حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ است. اگر تبلیغات خود را به این حوزه منتقل کرده‌اید ناچارید در رقابت با دیگران از بازاریابی محتوا هم استفاده کنید. اما آیا بازاریابی محتوا امری تخصصی است؟ صد البته که تخصصی است و به تجربه و دانش نیاز دارد. برای همین هم هست که بهره‌مندی از آموزش بازاریابی محتوا برای رسیدن به این هدف، یک ضرورت است.

بازاریابی محتوا کمک می‌کند که برند شما در میان سیل عظیم کالا و خدماتی که وجود دارد دیده شود، آن هم به شکلی موثر و ماندگار. بدین ترتیب شما می‌توانید با ارتباطی که با جامعه‌ی هدفتان برقرار می‌کنید، نیازهای او را بشناسید و در جهت پاسخگویی به این نیازها، محصولات و خدمات خود را به شکل بهتری ارائه دهید.

آموزش بازاریابی محتوا

به نظر شما آموزش بازاریابی محتوا تا چه حد می‌تواند به تدوین استراتژی محتوا و تولید محتواهای مناسب و پربازده به شما کمک کند؟ خوشبختانه پکیج‌های زیادی تحت عنوان دوره بازاریابی محتوایی در مارکت تبلیغاتی وجود دارد که می‌توان تاحدودی به همه‌ی آن‌ها اعتماد کرد. هر کدام از این دوره‌ها حاصل دانش و تجربه‌ چندین ساله‌ تهیه کنندگان‌شان هستند و با هدف آموزش جنبه‌های مختلفی از بازاریابی محتوا به مخاطب ارائه شده‌اند. در ادامه، به برخی از جنبه‌های مهم بازاریابی محتوا خواهیم پرداخت.

دوره آموزشی بازاریابی محتوا شامل چه چیزهایی است؟

پکیج‌های مربوط به دوره بازاریابی محتوایی شامل چندین بخش و زیرشاخه‌ مختلف است. این دوره‌ها که به صورت ویدیو‌ی آموزشی تولید محتوا در اختیار مخاطب قرار می‌گیرند، به بهترین شکل می‌توانند شما را در یادگیری بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ یاری کنند. در این جا بهتر است با اصول بازاریابی محتوا آشنا شوید.

اصول بازاریابی محتوا

با وجود محتواهای بی‌شمار تولید شده، برای جذب مخاطب و جلب توجه او باید حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشید؛ بنابراین اگر با اصول بازاریابی محتوا آشنا نباشید، ممکن است محتوایی که تولید کرده‌اید در بین میلیون‌ها محتوا گم شود و به نوعی هزینه و زمان شما هدر رود. برای اینکه بدانید در بازاریابی محتوا باید چه اصولی رعایت شود، ادامه‌ی مطالب را مطالعه بفرمایید.

به مخاطب سود برسانید

اگر می‌خواهید محتوای شما تأثیرگذار باشد، باید موضوعاتی را در آن بگنجانید که برای مخاطب ارزشمند باشد؛ یعنی اینکه مخاطب از طریق محتوای شما، اطلاعات مفید و ارزشمند به دست بیاورد. در این شرایط می‌توان گفت که محتوای شما برای مخاطب جالب توجه خواهد بود و به تبع، بازخورد و نتیجه‌ای که می‌خواهید را کسب می‌کنید.

خلاق باشید

نوشتن یا تولید یک محتوای مفید، ارزشمند و معتبر بهترین راه جذب مخاطب است. اما کپی‌کاری، دوباره‌کاری یا تقلید، از ارزش کار شما کم خواهد کرد. چه بسا مخاطب با دیدن یک محتوای تکراری، رغبتی به بررسی آن نداشته باشد؛ پس باید توانایی و مهارت پیاده کردن ایده‌های خلاقانه را در خود تقویت کنید.

یکی از راهکارهایی که در دوره‌های آموزش بازاریابی محتوا ارائه می‌شود، یادگیری مهارت تولید محتوای خلاقانه است. اگر ذهنیت خلاقی دارید خودتان هم می‌توانید محتوای یونیک و خلاقانه تولید کنید. اما اگر تجربه ندارید یا به راهنمایی و مشاوره بیشتر نیاز دارید خوشبختانه با کمک ویدیوهای دوره آموزش محتوای خلاق با تدریس آقای یوسف فراهانی خیلی زود می‌توانید به مهارت خلاق‌نویسی دست پیدا کنید.

محتوا را جذاب ارائه دهید

گاهی اطلاعاتی که در محتواهای تصویری، متنی، ویدیوی یا صوتی ارائه‌ کرده‌اید، مفید و ارزشمند است اما نتوانسته مخاطب زیادی جذب کند. دلیل این وضعیت جذاب نبودن محتوای شماست؛ به همین دلیل باید به نحوه‌ی ارائه محتوا اهمیت دهید. در پکیج‌‌های آموزش بازاریابی محتوا حتما به این موضوع همیت داده می‌شود. برای نمونه می‌توانید به آموزش جذاب‌تر‌نویسی که توسط کارشناس تولید محتوا محمدمهدی باقری ارائه شده است مراجعه کنید؛ در این صورت می‌توانید هر آنچه که برای نوشتن متن جذاب و اثرگذار لازم است را یاد بگیرید.

محتوای قابل اعتماد تهیه کنید

حالا که از طریق آموزش بازاریابی محتوا، مهارت تولید محتوای مفید و جذاب را یاد گرفته‌اید باید به مخاطب اطمینان دهید که محتوای شما موثق و قابل اعتماد است. راهکار اساسی برای این موضوع ذکر منبع است. اگر منبع گفته‌های خود را ذکر کنید مخاطب آن را با دقت و جدیت بیشتری بررسی می‌کند. در این صورت مخاطب هرآنچه که در محتوای شما وجود دارد را ملکه ذهنش خواهد کرد و اگر برند، خدمت یا کالای خاصی را به او پیشنهاد دهید با کمال میل نسبت به خرید آن اقدام می‌کند.

از CTA استفاده کنید

فراخوانی کاربران به اقدام یکی از مواردی بود که ما در بخش هدف گذاری برای بازاریابی محتوا داشتیم، و شما باید سعی کنید آن را در تمام محتوای خود دنبال کنید تا کاربران بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند و آن را بیشتر دوست داشته باشند. فهرست.

هنگامی که از مردم خواسته می شود اقدامی انجام دهند، آن را دنبال می‌کنند و همیشه سعی می کنند با استفاده از آن تعامل خود را با شما حفظ کنند. یکی از متداول‌ترین فراخوان‌ها، گذاشتن نظر است که می‌تواند برای محتوای وب‌سایت مناسب باشد و نمونه‌های مختلفی از آن را در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنیم. این بحث تعامل با کاربر باید بهتر پیش برود.

نکته: دعوت به اقدام می تواند به اشکال مختلف باشد، سعی کنید درخواست‌های بسیار ساده‌ای داشته باشید تا مردم را به سمت آن سوق دهید.

محتوای سئو شده تولید کنید

تولید محتوا بر اساس اصول سئو به شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجو رتبه بهتری بگیرید و در نهایت ترافیک بیشتری به سمت سایت شما آورده شود و بیشتر دیده شوید. در بند ذیل بیشتر درباره این موضوع خواهیم گفت.

چگونه بازاریابی محتوا بر سئو سایت تاثیر می گذارد؟

همیشه عوامل مختلفی در محتوا وجود دارد که بر سئو سایت تاثیر می گذارد و این عوامل باید کاملا رعایت شوند تا بتوانید از اطلاعات دریافتی در گوگل بهره مند شوید. سایت های مختلفی را می شناسیم که قطعا سهم بالایی از گوگل دارند اما درآمد خوبی ندارند یا به عبارتی کاربرانشان هدف قرار نمی گیرند، یکی از مشکلات اصلی این سایت‌ها این است که محتوای خلاقانه و منحصر به فرد خودشان را تولید نمی‌کنند و بدتر از آن، بدون بازاریابی محتوا نیازهای مخاطب خود را برآورده نمی‌کنند.

در این بخش از مطالب مواردی را که می توانید در مورد عوامل موثر بازاریابی محتوا در سئو بدانید و در نهایت کیفیت محتوای خود را با توجه به این موارد افزایش دهید و بهره‌وری کسب‌وکار آنلاین خود را افزایش دهید را برجسته می کنیم.

اهمیت دوره‌های آموزش بازاریابی محتوایی

همانطوری که در این مقاله ذکر کردیم، بازاریابی محتوا اساس کار و چرخ‌های دیجیتال مارکتینگ است. بدون داشتن استراتژی محتوا و انجام بازاریابی محتوا به شکل صحیح، موفقیت سخت و دشوار و چه بسا غیرممکن است. خوشبختانه امروزه دوره‌های آموزش بازاریابی محتوا به شیوه‌های مختلف توسط کارشناسان باتجربه وخبره تهیه و ارائه شده است. با کمک دوره‌هایی همچون دوره بازاریابی محتوایی پارسا کاکویی، دوره محتوای خلاق یوسف فراهانی و دوره جذاب‌نویسی برای بازاریابی محمدمهدی باقری دیگر سدی در راه رسیدن به موفقیت وجود نخواهد داشت و با تلاش، جدیت و پیگیری، می‌توانید به درآمدهای قابل ملاحظه‌ای دست یابید که با روش سنتی تبلیغات هرگز امکان پذیر نبوده.

سخن پایانی

آکادمی منظم با در اختیار داشتن اساتید مجرب، کارآمد و متخصص در حوزۀ بازاریابی محتوا و تولید محتوای خلاق، آموزش‌های لازم را در اختیار شما کاربران قرار می‌دهد. بر همین اساس پیشنهاد می‌کنیم برای نوشتن محتوای اثربخش و جذاب حتماً از ویدئوهای آموزش جذاب نویسی استاد محمدمهدی باقری، دوره محتوای خلاق استاد یوسف فراهانی و همچنین دوره بازاریابی محتوایی پارسا کاکوئی استفاده کنید. البته آموزش‌ها صرفاً به این سه مورد ختم نمی‌شود و از آنجایی که هدف آکادمی منظم بهبود کیفیت مطالب و ارتقا رتبۀ وب‌سایت کسب‌وکار‌ها است، می‌توانید هر آنچه را که برای آموزش بازاریابی محتوا و تولید محتوا نیاز دارید در آکادمی منظم پیدا کنید.

profile name
میلاد حیدری

بخندید کتاب بخونید و خوب باشید تا جامعه مون به آرامش برسه. لطفا ! هر سوالی دارید در بخش نظرات مطرح کنید. ما یا سایر هموطنان عزیز پاسخ خواهیم داد. برای کمک به سایت ما و گسترش آموزش در بین هموطنان، در سایتها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی لینک سایت ما را درج کنید.

مطالب پیشنهادی برای شما

دیدگاهتان را بنویسید

1 2 3 4 5

0 نظر درباره «بازاریابی محتوا فرصتی سودآور»

    هنوز نظری برای این بخش ثبت نشده است
مشاهده همه نظرات
سبد خرید
سبد خرید شما خالی است
× جهت نصب روی دکمه زیر در گوشی کلیک نمائید
آی او اس
سپس در مرحله بعد برروی دکمه "Add To Home Screen" کلیک نمائید