از کجا ساعت جیبی اصل بخریم؟

اگر نگاهی به تاریخچه ساعت مچی‌ها باندازیم، میبینیم که همه چیز از ساعت جیبی‌ها شروع می‌شد. از آنجایی که وجود یک وسیله قابل حمل برای سنجش زمان اهمیت پیدا کرده بود، ابزار‌های مختلفی برای این زمان سنجی تولید شده بود. به مرور زمان و دقیقا قبل از پیدایش ساعت مچی، ساعت جیبی‌ها تولید شدند. ساعت‌های جیبی مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می‌گرفتند، حتی بعد از اینکه ساعت مچی‌ها رونق پیدا کردند. همچنان از ساعت‌های جیبی به عنوان نوستالژی‌ترین ساعت در استایل استفاده می‌شود. پس اگر قصد دارید یک ساعت متفاوت داشته باشید، پیشنهاد ساعت جیبی را رد نکنید. در ادامه بیشتر با هم در باره ساعت جیبی‌ها صحبت خواهیم کرد.

word image 87719 1

پیدایش ساعت جیبی و رونق آن

بهتر است اول دلیل پیدایش ابزاری که می‌توانست در هر موقعیتی همراه باشد و زمان سنجی کند را بررسی کنیم. اطلاع از زمان همیشه برای بشر اهمیت داشت. از این رو در سال‌های خیلی دور در شهر‌های مهم از برج‌های ساعت استفاده می‌شد که اهالی شهر در هر نقطه ای با دیدن آن از زمان مطلع می‌شدند. یا توسط ناقوس این برج‌ها زمان را متوجه می‌شدند. به مرور زمان داشتن این ابزار سنجش زمان که بتواند حمل شود و همراه هر شخص باشد، جزو نیاز بشر محسوب شد.

قبل از اختراع ساعت جیبی، ابزار‌های بسیار بزرگ‌تر با اشکال متفاوت تولید شده بودند اما حمل آنها دشوار بود. تا در سال 1275 که اولین مخترع ساعت ساز به نام “پیتر هنلاین” در انگلستان موفق به تولید قطعات کوچک و موتور مکانیکی شد. نتیجه اختراعات او، ساعت‌های کوچک قابل حمل بود. این ساعت‌های کوچک که در جیب جا می‌شدند احتمال داشت هنگام استفاده یا راه رفتن و دویدن از جیب به بیرون پرتاب شوند و آسیب ببینند. به همین دلیل از یک زنجیر کوچک برای اتصال آنها به لباس استفاده شد. در زمان چارلز دوم در انگلستان، استفاده از جلیقه در لباس ترویج یافت و با وجود جلیقه امکان اتصال ساعت‌های جیبی زنجیر دار نیز راحت‌تر شد.

word image 87719 2

ساعت مچی یا ساعت جیبی؟

با اینکه ساعت‌های جیبی طرفداران زیادی داشتند، اما چرا ساعت مچی‌ها بوجود آمدند؟ از آنجایی که ساعت جیبی برای خانم‌ها قابل استفاده نبود، آنها ترجیح دادند سبک جدیدی را برای خود خلق کنند. از این رو ساعت سازان با در نظر گرفتن نیاز خانم‌ها، زنجیر‌های ساعت جیبی را تبدیل کردند به مچ بند‌هایی که دور مچ بسته می‌شد. به همین صورت بود که اولین ساعت مچی‌ها تولید شدند و در واقع ساعت مچی زنانه شکل گرفت. تا سالیان سال ساعت مچی‌ها همچنان توسط بانوان که سطح مالی بالایی داشتند استفاده می‌شد و ساعت جیبی توسط آقایان. تا شروع جنگ جهانی دوم که استفاده از ساعت همراه مهم بود اما حمل ساعت جیبی واقعا برای سربازان و … دشوار بود. از همان جا بود که اولین ساعت مچی مردانه تولید شد و حتی بعد از جنگ هم مورد استفاده آقایان قرار گرفت.

ساعت جیبی‌ها هنوز هم پر طرفدارند؟

در جواب این سوال باید بگوییم، بله. ساعت‌های جیبی همچنان پرطرفدارند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما خیلی به استایل و سبک پوششی که انتخاب می‌کنید هم بستگی دارد. همچنین ساعت جیبی هدیه خوبی برای کسانی است که به دنیای ساعت علاقه مندند یا کلکسیونر ساعت هستند. در اینجا دو مدل از محبوب‌ترین و شیک‌ترین ساعت جیبی‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

ساعت جیبی مردانه برند آروما مدل Lucien Rochat

اگر قصد خرید ساعت جیبی مردانه دارید، این مدل یک نمونه کامل است. یک ساعت جیبی تولید محدود با موتور مکانیکی اتوماتیک از کشور فرانسه. داخل صفحه طراحی قلب باز استفاده شده تا قسمتی از زیبایی داخل موتور مکانیکی از روی صفحه دیده شود. همچنین پشت ساعت جیبی شیشه‌ای است و موتور اتوماتیک آن کاملا مشهود است. این ساعت تولید محدود دارای جعبه و بسته بندی منحصر به فرد و شیک خودش است. با توجه به کیفیت، موتور به کار رفته و البته زیبایی‌اش، قیمت بسیار مناسبی نیز دارد.

word image 87719 3

ساعت جیبی زنانه برند ریچلیو مدل 100505915

با تغییر دنیای مد، بسیاری از خانم‌ها امروزه به ساعت‌های جیبی علاقه مند شدند. به همین خاطر این ساعت جیبی زنانه را معرفی می‌کنیم. ظرافت و طراحی داخل صفحه ساعت که ترکیب سفید و صورتی است، گویای این است که این مدل یک ساعت زنانه می‌باشد. برند ریچلیو یک برند ساعت سوئیسی است و طبیعتا توقعات شما را از داشتن ساعت سوئیسی برآورده می‌کند. در این ساعت زنانه شیک، برای دوام بهتر رنگ بدنه ساعت از روکش رنگ PVD استفاده شده. همچنین قیمت آن چه برای خودتان و چه هدیه دادن بسیار معقول می‌باشد.

خرید ساعت مچی جیبی اورجینال و برند

از آنجایی که برندهای کمی به ساخت ساعت جیبی ( به نسبت ساعت مچی) می‌پردازند، شاید خرید ساعت جیبی اورجینال یکی از دغدغه‌ها به نظر برسد. اگر قصد خرید ساعت جیبی و حتی ساعت مچی اورجینال دارید، ایران تایمر یک مرجع کامل و ومطمئن برای شماست. ایران تایمر اولین سایت فروش ساعت مچی اورجینال و برند داخل ایران است که نمایندگی بیش از 300 برند مطرح جهانی را دارد. همچنین در زمینه فروش ساعت جیبی اورجینال و برند می‌تواند مشاوره خوبی را در اختیار شما بگذارید. 30 روز مهلت بازگشت کالا، 5 سال گارانتی موتور ساعت، 10 سال گارانتی باتری ساعت، امکان خرید اقساط بدون سود و ضامن و … از خدمات ویژه این فروشگاه حضوری و اینترنتی می‌باشد.

تفاوت پک های حرفه ای ما با آموزشهای رایگان: بطور خلاصه از زمین تا آسمان! 1-پکها، جدیدترین نسخه نرم افزارها را آموزش می دهند با قابلیت های بسیار بیشتر. 2-پکها توسط متخصص آن نرم افزار، به صورت کاملا پروژه محور و با حل چالش هایی که در مسیر کار عملی و حرفه ای با آن روبرو می شوید تهیه شده اند و بعد از استفاده، کاملا برای بازار کار آماده اید! 3- متد این پکها کاملا کار شده و تا ماهها، در ذهن تان ماندگارند و یادگیری بسیار سریعتر و کاملتری خواهید داشت. آموزشهای رایگان فقط دستورات نرم افزارها را (آنهم ناقص) بیان می کنند و تازه برای ورود به بازار باید ماهها تجربه عملی هم کسب کنید !!

turned_in

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با 5 دقیقه در روز، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، تقویت حافظه، آموزش تصویری. یادگیری زبان کلید یادگیری هر مهارتی در قرن 21 !


حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست