مشخصات خرید میلگرد ساده و آجدار در آهن 118

قبل از آشنایی با مشخصات خرید میلگرد، بهتر است با خود میلگرد آشنا شویم. میلگرد یکی از مقاطع مهم و کاربردی در صنایع ساختمان‌سازی است. البته از این محصول در صنایع دیگر نیز استفاده می‌شود. اما اصلی‌ترین کاربرد آن مربوط به ساخت‌وساز است. از آن جایی که بتن مقاومت لازم به منظور تحمل نیروی کششی را ندارد، با استفاده از میلگرد مسلح می‌شود. به این کار در ساختمان‌سازی اصطلاحا آرماتوربندی می‌گویند. مسلح کردن بتن با میلگرد بسیار مهم است. چرا که ساختمان باید در برابر نیروهای وارد شده مقاومت کافی را داشته باشد. در این بخش قصد داریم در مورد مشخصات خرید میلگرد ساده و آجدار در آهن 118 صحبت کنیم. در صورتی که قصد خرید انواع میلگرد را دارید در این بخش با ما همراه باشید تا خریدی مطمئن را تجربه کنید.

مشخصات خرید میلگرد ساده

1

همانطور که گفته شد میلگرد دارای دو نوع ساده و آجدار است. هر کدام از این میلگردها کاربرد و ویژگی‌های خاص خود را دارند. میلگرد ساده ، محصولیست که در صنایع مختلف کاربرد دارد. شکل ظاهری این محصول به این صورت است که کاملا یکدست بوده و هیچ برآمدگی روی سطح خود ندارد. از این رو به آن میلگرد ساده می‌گویند. در بیان مشخصات خرید میلگرد ساده باید بگوییم این محصول به منظور جبران مقاومت کششی بتن استفاده می‌شود. انواع میلگرد ساده در قطر 6 تا 200 میلی‌متر تولید شده و به بازار عرضه می‌گردد. میلگرد ساده دارای انواع مختلفی است.

این محصول از نظر جنس شامل میلگرد اروپایی، میلگرد سیاه یا پرکربن، میلگرد با پوشش اپوکسی، گالوانیزه، استیل، پلیمری و… است. به منظور تولید میلگرد ساده، از شمش‌های فولادی استفاده می‌شود. در واقع تولید این محصول در طی چند مرحله صورت می‌گیرد. در اولین مرحله، شمش‌ها در دمای مشخص بین 1000 تا 1100 درجه سانتی‌گراد تحت حرارت قرار می‌گیرند تا قابلیت شکل‌پذیری پیدا کنند. در دومین مرحله شمش‌های آب شده، در دستگاه‌های مخصوص قرار گرفته تا از قطر و عرض آن‌ها کاسته شود. در نهایت در آخرین مرحله مطابق با استانداردها قیچی شده و بسته‌بندی می‌گردند.

کاربرد میلگرد ساده گسترده است. به طور کلی استفاده از میلگرد ساده در ساختمان‌سازی به منظور افزایش مقاومت بتن رایج است. در نمای ساختمان نیز از این محصول استفاده می‌شود. اما به طور کلی می‌توان گفت در صنعت ساخت‌وساز استفاده از میلگرد آجدار رایج‌تر از میلگرد ساده است. بنابراین این میلگرد بیشتر در صنایع دیگر کاربرد دارد. به طور مثال در ساخت پیچ و مهره، میخ و برخی اتصالات از میلگرد ساده استفاده می‌شود.

مشخصات خرید میلگرد آجدار

2

در بیان مشخصات خرید میلگرد آجدار باید بگوییم در صنایع مختلف و در میان مقاطع فولادی این محصول از اهمیت زیادی برخوردار است. سطح این میلگرد طوری ساخته می‌شود که شامل برآمدگی‌های طولی یا عرضی به اسم آج است. همین ویژگی در این میلگرد سبب شده است تا مقاومت بالایی داشته باشد و در ساختمان‌سازی به وفور مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع آج یا برآمدگی‌های آن سبب می‌شود تا راحت‌تر به سطح میلگرد بچسبد.

فاصله، ارتفاع و نوع آح‌های روی میلگرد، بر اساس استاندارد متفاوت است. بنابراین همه آن‌ها شبیه به هم نیستند. میلگرد آجدار در انواع و استانداردهای متفاوتی ساخته می‌شود. به طور کلی این محصول بر اساس استاندارد A2، A3 و A4 تولید می‌شود. نوع A2 به میلگرد نیمه سخت نیز معروف است. این میلگرد دارای آج‌های ساده بوده و به صورت فنری ساخته می‌شود. این میلگرد در ساختمان‌سازی و خاموت‌زنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوع دیگر که A3 است، با آج‌هایی پیچیده ساخته می‌شود. شکل آن‌ها نیز شبیه به هشت است. این میلگرد از نظر مقایسه مقاومت نسبت به نوع قبلی بهتر است. میلگرد آجدار A4 نیز شامل آج‌های دوکی شکل است. این میلگرد به طور کلی از ویژگی‌های مناسب‌تری برخوردار است. از آنجایی که دارای استحکام بالا و وزن سبک است، بنابراین نسبت به دو نوع قبلی بهتر بوده و از قیمت بیشتری هم برخوردار است.

مشخصات خرید انواع میلگرد در آهن 118

در آخر باید بگوییم از آن جایی که کیفیت خرید میلگرد بسیار مهم است، بنابراین لازم است از یک جای معتبر اقدام به خرید کنید. آهن 118 مرکز معتبر فروش انواع میلگرد و محصولات فولادی دیگر اعم از پروفیل، تیرآهن، ورق، نبشی و… شما را در تجربه یک خرید مطمئن یاری می‌کند. انواع محصولات فولادی را با قیمت مناسب از ما بخرید. جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره 02154473 تماس بگیرید و یا به وب سایت https://ahan118.com مراجعه کنید.

تفاوت پک های حرفه ای ما با آموزشهای رایگان: بطور خلاصه از زمین تا آسمان! 1-پکها، جدیدترین نسخه نرم افزارها را آموزش می دهند با قابلیت های بسیار بیشتر. 2-پکها توسط متخصص آن نرم افزار، به صورت کاملا پروژه محور و با حل چالش هایی که در مسیر کار عملی و حرفه ای با آن روبرو می شوید تهیه شده اند و بعد از استفاده، کاملا برای بازار کار آماده اید! 3- متد این پکها کاملا کار شده و تا ماهها، در ذهن تان ماندگارند و یادگیری بسیار سریعتر و کاملتری خواهید داشت. آموزشهای رایگان فقط دستورات نرم افزارها را (آنهم ناقص) بیان می کنند و تازه برای ورود به بازار باید ماهها تجربه عملی هم کسب کنید !!

turned_in

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با 5 دقیقه در روز، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، تقویت حافظه، آموزش تصویری. یادگیری زبان کلید یادگیری هر مهارتی در قرن 21 !


حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست