یادگیری اکسل

اصولی ترین راه یادگیری اکسل

یادگیری نرم افزار اکسل از واجبات امروز است. در ساده ترین شکل ممکن شما برای ثبت کارهای شخصی، مخارج روزانه و یا مدیریت یک ساختمان می توانید یا بهتر است بگوییم باید از آن استفاده کنید. با ثبت چنین اطلاعاتی در نرم افزار مایکروسافت اکسل گزارش گیری در آینده نیز برای شما آسان خواهد شد. مثلا فرض کنید هزینه آب ساختمان غیرعادی بوده و قصد دارید بدانید در ماه های گذشته و یا در سال گذشته همین ماه چقدر بابت هزینه آن پرداخت کرده بودید.

اجزاء اصلی نرم افزار مایکروسافت اکسل

نرم افزار مایکروسافت اکسل قابلیت های بسیار زیادی دارد اما بهترین و مهمترین آن ها به شرح زیر است:

۱-جدول و Sort و Filter

با این قابلیت ها می توانید داده های خود را به خوبی در نرم افزار مایکروسافت اکسل وارد کنید و هر زمان خواستید بخش از آن را فیلتر کنید و یا جدول ایجاد شده را بر اساس ستون یا ستون های خاصی مرتب کنید.

۲-فرمول نویسی

مهمترین قابلیت در نرم افزار مایکروسافت اکسل فرمول نویسی است. نرم افزار مایکروسافت اکسل شامل صدها تابع می باشد که توابعی مانند Sum برای جمع کردن، تابع If برای اجرای دستورات شرطی، تابع VLOOKUP برای جستجوی های جدولی و تابع Subtotal برای محاسباتی که روی جداول فیلتر شده عمل می کنند از معروفترین توابع نرم افزار مایکروسافت اکسل هستند. بطور کلی اکسل شامل ۱۳ دسته بندی برای توابع می باشد. در ادامه به مهمتری دسته بندی های توابع در اکسل اشاره می شود:

Mat & Trig برای توابع محاسباتی ریاضی و مثلثاتی

Statistical برای محاسباتی آماری

Lookup & Reference برای جستجو و ارجاعات داخلی

Logical برای پیاده سازی شرط ها و توابع منطقی

Text برای پردازش های متنی

۳-فرمت دهی شرطی

فرمت دهی شرطی که با عنوان Conditional Formatting شناخته می شود کمک می کند تا داده های مد نظر خود را در بین هزاران ردیف از داده های جداول و شیت ها پیدا کنید. در برخی از موارد کاربران به این قابلیت آلارم می گویند.

۴-جدول محوری

جدول محوری یا همان Pivot Table بخش گزارش گیری نرم افزار مایکروسافت اکسل است که بسیار جذاب و کاربری و آسان می باشد. با این قابلیت می توانید ده ها هزار سطر جدول ها را خلاصه کنید و از آن ها گزارشات جذابی ایجاد کنید.

۵-نمودار ها

نمودار های نرم افزار مایکروسافت اکسل تا حد زیادی متنوع هستند و انعطاف بسیار بالایی دارند. برای رسم داده های بسیار متنوعی در نرم افزار اکسل نمودارهایی وجود دارد.

روش های یادگیری و آموزش اکسل

خود آموز

یکی از روش های عالی برای یادگیری هر نرم افزاری این است که مقابل سیستم بنشینید و خودتان با آن درگیر شوید و یاد بگیرید. این روش زمان زیادی نیاز دارد اما مباحثی که با این روش و البته با کمک اینترنت و منابع دیگر یاد می گیرید هرگز فراموشتان نخواهد شد. اگر این خود آموز در محل کار باشد اثر آن چند برابر خواهد شد و می تواند مطابق با نیاز های شما باشد. برای یادگیری در این روش حتما در اینترنت جستجو کنید و می توانید از مقالات همین سایت و سایر منابع معتبر مانند YouTube استفاده کنید.

تهیه بسته های آموزشی

این روش کمک می کند تا زمان را برای خود ذخیره کنید و با کمک یک بسته آموزشی سازمان دهی شده یادگیری را آغاز کنید. البته این روش هم ریسک های خود را دارد. پیدا کردن یک بسته آموزشی مناسب کار راحتی نیست. برای کاهش ریسک های این روش پیشنهاد می کنیم ابتدا رزومه، تجربه و سوابق مدرس را بررسی کنید و حتما یک نمونه از فیلم ها را بطور رایگان دریافت کنید و بررسی کنید. همچنین مطمئن شوید که تمرینات مناسبی برای شما در نظر گرفته شده است.

شرکت در کلاس های آموزشی

اگر یک کلاس اکسل خوب پیدا کنید بهترین و سریعترین راه را برای یادگیری اکسل پیدا کرده اید. کلاس حضوری یا آنلاین با یک زمان بندی مناسب و با مدرس با تجربه و تمرین کلاسی و تمرینات خارج از کلاس می تواند کمک شایانی در یادگیری اکسل کند.

word image 5

بسیاری از شاغلین و دانشجویان از اکسل بطور مداوم استفاده می کنند، اما واقعیت این است که احتمالاً از ۶۰% امکانات این نرم افزار نامطلع هستند. کلاس اکسل پیشرفته شما را با ناشناخته های اکسل آشنا کرده و تسلط مناسبی برای استفاده بهتر از نرم افزار اکسل در سطح پیشرفته برای شما بوجود می آورد. در نهایت با استفاده از ابزارهای کاربردی و بی نظیر اکسل پیشرفته به نمودار ها، گزارشات پیچیده، فرمول نویسی حرفه ای و مدیریت و امنیت فایل های اکسل خود مسلط می شوید.

تفاوت پک های حرفه ای ما با آموزشهای رایگان: بطور خلاصه از زمین تا آسمان! 1-پکها، جدیدترین نسخه نرم افزارها را آموزش می دهند با قابلیت های بسیار بیشتر. 2-پکها توسط متخصص آن نرم افزار، به صورت کاملا پروژه محور و با حل چالش هایی که در مسیر کار عملی و حرفه ای با آن روبرو می شوید تهیه شده اند و بعد از استفاده، کاملا برای بازار کار آماده اید! 3- متد این پکها کاملا کار شده و تا ماهها، در ذهن تان ماندگارند و یادگیری بسیار سریعتر و کاملتری خواهید داشت. آموزشهای رایگان فقط دستورات نرم افزارها را (آنهم ناقص) بیان می کنند و تازه برای ورود به بازار باید ماهها تجربه عملی هم کسب کنید !!

turned_in

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با 5 دقیقه در روز، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، تقویت حافظه، آموزش تصویری. یادگیری زبان کلید یادگیری هر مهارتی در قرن 21 !


حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست