آموزش نمونه ای از متریال دهی در کرونا (ویدیو)

رتبه: 0 ار 0 رای sssss
نمونه متریال دهی در کرونا
نویسنده: تیم تولید محتوا زمان مطالعه 3 دقیقه

متریال دهی در همه پلاگین های رندر اهمیت بسیار زیادی در کیفیت خروجی رندر دارد. در این مطلب مثالی از متریال دهی باکیفیت در کرونا را بصورت ویدیو می آموزید. 

 

نکات مهم در متریال دهی در کردونا 

در نرم‌افزار Corona Renderer که یکی از موتورهای رندرینگ پرکاربرد در معماری و طراحی سه‌بعدی است، متریال‌دهی نقش مهمی در دستیابی به تصاویر واقع‌گرایانه دارد.در ادامه، به برخی از تکنیک‌های کاربردی در متریال‌دهی در برنامه کرونا می‌پردازیم:

 1.استفاده از Corona Material Library

Corona Material Library یک منبع غنی از متریال‌های آماده است که به شما امکان می‌دهد به سرعت متریال‌های با کیفیت بالا را به صحنه‌های خود اضافه کنید.این کتابخانه شامل انواع متریال‌ها مانند چوب، فلز، شیشه، سنگ و پارچه است که می‌توانید آنها را مستقیماً به آبجکت‌ها اعمال کنید.

 2.تنظیمات Corona Material

Corona Material متریال پیش‌فرض در این موتور رندرینگ است که امکانات زیادی برای تنظیمات دارد.برخی از پارامترهای کلیدی عبارتند از:

  • Diffuse: تعیین رنگ پایه یا بافت سطح.
  • Reflection: تنظیم میزان انعکاس نور بر روی سطح.
  • Refraction: تعیین میزان شکست نور در مواد شفاف مانند شیشه.
  • Bump و Normal: ایجاد جزئیات کوچک و نواقص سطحی برای واقعی‌تر شدن متریال.

 3.استفاده از CoronaLayeredMtl

این متریال به شما اجازه می‌دهد تا چندین متریال را با هم ترکیب کنید و به نتیجه‌ای پیچیده‌تر و واقعی‌تر برسید.برای مثال، می‌توانید یک لایه پایه از چوب داشته باشید و یک لایه لاک شفاف بر روی آن اعمال کنید.

 4.استفاده از Maps و Textures

برای به دست آوردن جزئیات بیشتر و واقع‌گرایی بالاتر، از تکسچرها و مپ‌ها استفاده کنید.مپ‌های معمول شامل:

  • Diffuse Map: برای تعیین رنگ و الگوی پایه.
  • Bump Map: برای افزودن جزئیات برجسته و فرورفته.
  • Specular Map: برای کنترل انعکاس سطحی.
  • Normal Map: برای جزئیات سطحی پیچیده‌تر.

 5.Subsurface Scattering (SSS)

برای موادی مانند پوست، موم و بعضی از انواع سنگ‌ها که نور را در داخل خود پخش می‌کنند، از SSS استفاده کنید.این ویژگی به متریال عمق و واقعی بودن بیشتری می‌بخشد.

 6.استفاده از Displacement

Displacement برای ایجاد تغییرات بزرگ در هندسه سطح استفاده می‌شود.این ویژگی می‌تواند به شما کمک کند تا متریال‌هایی با سطح بسیار پیچیده و نامنظم مانند سنگ‌ها و آجرها را ایجاد کنید.

 7.تنظیمات UVW Mapping

برای اینکه تکسچرها به درستی بر روی آبجکت‌ها اعمال شوند، باید UVW Mapping را به درستی تنظیم کنید.این تنظیمات به شما کمک می‌کند تا تکسچرها بدون تغییر شکل و به صورت طبیعی بر روی سطح آبجکت قرار گیرند.

 8.ایجاد و استفاده از Corona Proxy

برای صرفه‌جویی در منابع سیستم و افزایش سرعت رندر، می‌توانید از Corona Proxy استفاده کنید.این ابزار به شما اجازه می‌دهد مدل‌های پیچیده را به صورت فایل‌های پروکسی ذخیره کنید و در صحنه از آنها استفاده کنید.

 9.Real-World Scale

همیشه سعی کنید مقیاس واقعی برای تکسچرها و آبجکت‌های خود اعمال کنید.این کار به شما کمک می‌کند تا نتایج واقع‌گرایانه‌تری به دست آورید.

 10.استفاده از نورپردازی مناسب

نورپردازی صحیح می‌تواند تاثیر بزرگی بر ظاهر متریال‌ها داشته باشد.از انواع نورهای مختلف مانند Corona Sun، Corona Sky و IES Lights استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

با استفاده از این تکنیک‌ها و با تمرین و تجربه، می‌توانید متریال‌های بسیار واقع‌گرایانه و جذابی را در Corona Renderer ایجاد کنید.

برچسب : کرونا
profile name
تیم تولید محتوا

بخندید کتاب بخونید و خوب باشید تا جامعه مون به آرامش برسه. لطفا ! هر سوالی دارید در بخش نظرات مطرح کنید. ما یا سایر هموطنان عزیز پاسخ خواهیم داد. برای کمک به سایت ما و گسترش آموزش در بین هموطنان، در سایتها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی لینک سایت ما را درج کنید.

مطالب پیشنهادی برای شما

محصولات مرتبط

مشاهده همه

کلاس های آنلاین مرتبط

مشاهده همه
سایر مقالات آموزشی
سایر مقالات آموزشی

مدرس : حامد رضوانی

0

*برای مشاهده قیمت کلاس روی رزرو کلاس آنلاین کلیک کنید*

رزرو کلاس آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

1 2 3 4 5

0 نظر درباره «آموزش نمونه ای از متریال دهی در کرونا (ویدیو)»

    هنوز نظری برای این بخش ثبت نشده است
مشاهده همه نظرات
سبد خرید
سبد خرید شما خالی است
× جهت نصب روی دکمه زیر در گوشی کلیک نمائید
آی او اس
سپس در مرحله بعد برروی دکمه "Add To Home Screen" کلیک نمائید