۴ مشکل رایج در تری دی مکس و راه حل های بسیار ساده برای آنها
۱- مشکل – صحنه ای را با وضوح بالا (در ۳ds max) رندرگیری کرده اید اما به دلایلی نمی توانید آن را ذخیره کنید و پیام “memory error” را دریافت می کنید.
راه حل – آن را به عنوان فرمت .tif ذخیره کنید. به نظر می رسد تنها راه حلی که در این شرایط کار می کند همین باشد.
۲- مشکل– شما در حال تلاش برای رندر گرفتن از صحنه ای با تنظیمات camera correction (3ds max و vray) هستید اما نتیجه کارتان غیر واقعی تر از چیزی است که انتظار داشتید.
راه حل – در قسمت vray > system تیک گزینه “max compatible shade context” را بردارید.
۳- مشکل– (در ۳ds max) نمی توانید یک رندر با وضوح بالا داشته باشید. چرا که خطای “Error creating bitmap” را دریافت کرده اید.
راه حل– صحنه را ذخیره کنید و از ۳ds max آن خارج شوید. مجدداً ۳ds max را باز کنید و یک رندر خالی با وضوح مورد نظرتان بگیرید. پس از آن صحنه اولیه را باز کرده و دوباره رندرگیری کنید. نمی دانم چرا ولی راه حل این مشکل فقط همین است!
۴- مشکل – شما سعی می کنید فضای داخلی ساختمان را (با ۳ds max و vray) رندرگیری کنید، اما به دلایلی پنجره ها سیاه هستند، اگرچه نور از درون آنها عبور می کند.
راه حل – احتمالاً در پنجره environment از بخش vray، به طور تصادفی تیک گزینه “override reflection/refraction” را زده اید و آن را سیاه کرده اید. تیک را بردارید تا مشکلتان حل شود.
معرفی تری دی مکس
3ds Max (تری دی مکس) یک نرمافزار گرافیکی سهبعدی حرفهای است که توسط شرکت Autodesk توسعه یافته است.این نرمافزار برای ایجاد مدلهای سهبعدی، انیمیشنها، و تصاویر واقعگرایانه (رندرینگ) استفاده میشود.3ds Max ابزارهای قدرتمندی برای طراحی و مدلسازی سهبعدی ارائه میدهد و به همین دلیل در صنایع مختلفی کاربرد دارد.
کاربردهای 3ds Max
1.صنعت بازیهای ویدئویی: یکی از اصلیترین کاربردهای 3ds Max در صنعت بازیسازی است.توسعهدهندگان بازی از این نرمافزار برای ایجاد مدلها و شخصیتهای سهبعدی، محیطهای بازی، و انیمیشنها استفاده میکنند.
2.صنعت فیلم و انیمیشن: 3ds Max در ساخت انیمیشنها و جلوههای ویژه برای فیلمها و سریالهای تلویزیونی مورد استفاده قرار میگیرد.استودیوهای انیمیشنسازی از این نرمافزار برای ایجاد کاراکترها و صحنههای پیچیده استفاده میکنند.
3.معماری و طراحی داخلی: معماران و طراحان داخلی از 3ds Max برای ایجاد مدلهای سهبعدی از ساختمانها و فضاهای داخلی استفاده میکنند.این مدلها میتوانند به صورت واقعگرایانه رندر شوند تا به مشتریان تصویر دقیقی از پروژه نهایی ارائه دهند.
4.طراحی صنعتی و محصول: طراحان صنعتی از 3ds Max برای ایجاد مدلهای سهبعدی از محصولات جدید استفاده میکنند.این مدلها میتوانند برای نمونهسازی، تبلیغات، و ارائه به مشتریان مورد استفاده قرار گیرند.
5.تبلیغات و بازاریابی: آژانسهای تبلیغاتی از 3ds Max برای ایجاد تصاویر و ویدئوهای جذاب و خلاقانه برای کمپینهای تبلیغاتی استفاده میکنند.
ویژگیهای کلیدی 3ds Max
- مدلسازی چندگانه: 3ds Max انواع مختلفی از تکنیکهای مدلسازی را پشتیبانی میکند، از جمله مدلسازی چندضلعی، مدلسازی NURBS، و مدلسازی مبتنی بر پارامتر.
- رندرینگ پیشرفته: این نرمافزار با ارائه موتورهای رندرینگ مختلف مانند Arnold، VRay و Mental Ray، امکان ایجاد تصاویر واقعگرایانه با کیفیت بالا را فراهم میکند.
- انیمیشنسازی: ابزارهای قدرتمند انیمیشنسازی 3ds Max امکان ایجاد حرکتهای پیچیده و طبیعی برای شخصیتها و اشیاء را فراهم میکنند.
- افکتهای ویژه: این نرمافزار شامل ابزارهایی برای ایجاد افکتهای ویژه مانند شبیهسازی فیزیکی، ذرات، و دینامیک مایعات است.
- اسکریپتنویسی و اتوماسیون: 3ds Max از زبان اسکریپتنویسی MAXScript پشتیبانی میکند که به کاربران امکان اتوماسیون فرآیندهای تکراری و ایجاد ابزارهای سفارشی را میدهد.
3ds Max یک ابزار بسیار قدرتمند و چندمنظوره است که در صنایع مختلفی از جمله بازیسازی، فیلمسازی، معماری، طراحی صنعتی، و تبلیغات کاربرد دارد.تواناییهای گسترده این نرمافزار در مدلسازی، رندرینگ و انیمیشنسازی آن را به یکی از محبوبترین نرمافزارهای گرافیکی سهبعدی تبدیل کرده است.
سلام من تازه با cdهای شرکت پرند تری دی مکس یاد گرفتم و شش مشکل دارم
پاسخ1-وقتی فایلی را merge میکنم خوب بالا نمیاد یعنی تصویر اصلی ابجکت چوب سفیده ولی یه چیز تو مایه های در سیاه پلاستیکی بهم میده( از arcmodles برداشتمشون)
2-هر نوع لایتی رو به کار میبندم بعد رندر ارور میده میگه تحت ساپورت نیست
3-کیفیت رندرم به شدت پاییهنه
4-تو نمای top با snaping یک دیوار میکشم بعد که میخوام در و پنجره توش بزارم کار نمیکنه مثلا برنامه خودکار عشقش میکشه در ساختمونو تو این کنج بزاره فک میکنه خوشگل تره...🤦♂️
5-چگونه کاری کنیم که پنجره ها شیشه داشته باشن (اون وسطشون)
6-یک زمانی (دو روز پیش ) که رندرم نور رو قبول میکرد نور omni , target و تقریبا همشون نور وحشتناک زیادی داشتن.
اگر جواب این سوالات رو میدونید خواهشا همینجا پیام منو بدید من هر روز به این کامنت سر میزنم ریپلای هاتونو ببینم یا سوالاتونو جواب بدم خیلی ممنونم...
سلام
وقتی از آبجکت استفاده میکنید و مرج میکنید باید متریال همون ابجکت رو بیارید داخل مکس تا در رندر همون رو بهتون بده . ابجکت های شما متریال نداره
آبجکت شیشه بسازید . در قسمت متریال رفلکت و رفرکت را تغییر بدهید
میتوانید آیینه و شیشه بسازید
سلام و سپاس بخاطر دانشی که در اختیارمان می گذارید . یک انیمیشن ساده درست کرده و دوربین روی مسیر متحرک شده است . اما هنگام رندر تنها از فریم اول 100 بار رندر می شود . مشکل کجاست
پاسخسلام
پاسخمن توی max وقتی میخوام یه قسمتی از کار رو که insert کردم extrude edited poly انجام بدم تو خالی میشه دلیلشو میدونید؟
سلام
قبل از عدد علامت منفی هست عدد درست رو وارد کنید و دستور اکسترود رو اوکی کنید
سلام
پاسخوقتی تری دی مکس رو اجرا میکنم یه پنجره سفید در وسط صفحه ظاهر میشه و دیگه هیچ جوره نمیره و کلا روی صفحه توی همه برنامه ها میمونه راه حلش چیه بنظرتون؟
اینترنت سیستمتون رو موقع اجرای مکس یا کد غیرفعال کنین
من هر وقت کار نئو کلاسیک کار میکنم ابزار ها یعنی فرورفتگی یا بیرون امدگی ها درست نشون داده نمیشه تو رندر و انگار سطح صافه چرا؟ اگر میتونید لطفا کمک کنید
پاسخ