برنامه نویسی متلب

آموزش کامل برنامه نویسی در متلب (22 جلسه رایگان به زبان فارسی)

اساطیر زبان

در ادامه آموزش های کاربردی نرم افزار متلب، در این پست ۷ درس و درواقع ۶ فیلم کاربردی آموزش برنامه نویسی متلب را برای شما گلچین کرده ایم که امیدواریم به کمک شما بیاید. 

این فیلم ها تا حدی شما را با برنامه نویسی متلب آشنا می کنند، هر چند اگر می خواهید بطور کامل به متلب مسلط شوید بایستی از بسته های آموزشی باکیفیت استفاده کنید.

 


متلب

توی این پک فوق العاده، صفر تا صد متلب رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! بدون هیچ کلاسی، سخت ترین پروژه هات رو در چند دقیقه با متلب انجام بده یا اصلا باهاش پول در بیار! 


 

MATLAB مخفف Matrix Laboratory است و یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان است و برای محاسبات فنی و عددی استفاده می شود. متلب رسم داده ها، پیاده سازی الگوریتم ها به ویژه موارد پیچیده، دستکاری ماتریس و حتی ایجاد رابط های کاربری را ممکن می سازد. برنامه نویسان متلب یکی از پردرآمدترین برنامه نویسان در جهان هستند. متلب در ابتدا برای محاسبه عددی ساخته شده است، اما این روزها ابزارها و پکیج های مختلفی برای گسترش استفاده از آن در محاسبات فنی و سیستم های تعبیه شده در دسترس است. در واقع یک محیط آسان را برای ادغام برنامه نویسی، تجسم و محاسبه فراهم می کند. بنابراین، حل مسائلی که در حوزه ی ریاضی بیان می شوند آسان است. متلب بیش از ۳ میلیون کاربر دارد و این کاربران از علوم مختلف، اقتصاد و مهندسی می آیند.

برنامه های متلب و دلیل استفاده از آن

۱-علوم کامپیوتر

علوم کامپیوتر عمدتا بر اساس وظایف ریاضی است. متلب یک جعبه ابزار غنی برای همه کارهای ریاضی دارد. دانشمندان می توانند به سرعت یک الگوریتم را نمونه سازی کنند. پس از آن می توانند منابع توسعه را تخمین بزنند و برای پیاده سازی در زبان های مختلف برنامه نویسی مانند C ، C++ و Java اقدام کنند. بنابراین دلیل استفاده از متلب در علوم کامپیوتر افزایش بهره وری است. جدا از این، دانشمندان کامپیوتر از متلب برای اعتبار سنجی خروجی ها و مقابله با ناشناخته ها در الگوریتم ها استفاده می کنند.

کجا و به چه دلیل باید از نرم افزار متلب استفاده کنیم یا نکنیم؟

۲-شبیه سازی

شبیه سازی در واقع ایجاد یک همتای واقعی در دنیای واقعی است تا قبل از عملی کردن، موارد آزمایش شوند. این به شما کمک می کند تا در وقت و هزینه صرفه جویی کنید و راه حل های مختلف را امتحان کنید. علاوه بر این، امنیت هر توسعه جدید را افزایش می دهد و از این رو، نوآوری در فن آوری جدید ارتقا خواهد یافت. متلب شبیه سازی را آسان و ممکن می کند فقط در صورت مناسب بودن پارامترها. بر اساس مدل، می تواند نحوه کارکرد این فناوری را نشان دهد، مدل های ریاضی برای تعریف فن آوری ایجاد می کند و گردش کار را با استفاده از انیمیشن نشان می دهد.

۳-پردازش تصویر

پردازش تصویر مدیریت پیکسل ها با استفاده از تکنیک های ریاضی و دستکاری ماتریس است. همه ما می دانیم که متلب برای دستکاری ماتریس برنامه محبوبی است و ماتریس ها بخشی جدایی ناپذیر از پردازش تصویر هستند. با شروع از افزودن ماتریس تا مرتب سازی و تست ماتریس، همه چیز در متلب با سهولت امکان پذیر است.

۷ درس کاربردی آموزش برنامه نویسی در متلب

۴- کار با پارامترهای ریاضی

متلب برای همه کار هایی که شامل جبر خطی است عالی است. با شروع از پیش بینی گردش مالی یک شرکت تا انتظارات و پیش بینی های آینده آن، متلب برای کارهای اقتصادی ضروری است. به این دلیل است که کار تجزیه و تحلیل و تحقیق با متلب می تواند به تصمیم گیری سودآور تجاری و ایجاد برنامه های مالی برای دستیابی به بهترین بازده و سود در کوتاه مدت کمک کند.

word image 67

متلب در همان ابتدای کار برای تجزیه و تحلیل عددی طراحی شده است. از ساخت و ساز ساختمان گرفته تا نجوم، ورودی و خروجی متلب در کلیه پروژه های تجاری بسیار مهم است. متلب به طور گسترده ای توسط معماران استفاده می شود. علاوه بر این، برای کشف نظریه های مختلف، به ویژه در صنعت بهداشت و داروسازی، استفاده می شود.

آموزشهای سری اول

درس ۱

 

درس2

 

 

درس ۳

 

درس ۴

 

درس ۵

 

درس ۶

 

درس ۷

همچنین ممکن است این متلب برای شما مفید باشد: مثالی ساده ازبرنامه نویسی در متلب

آموزشهای سری دوم (آپدیت 2021)

از پیج مهد درس:

  • هر درسی لینک دانلود آن کار نکرد در بخش نظرات مطرح کنید تا سریعا مشکل رفع شود؛
  • برای مشاهده بهتر ویدیوها در موبایل، گوشی را افقی نگه دارید. ضمنا لینک دانلود هر ویدیویی روی خود ویدیو قرار دارد. بهتر است وی پی ان روشن نباشد.
درس 1

درس 2

درس 3

درس 4

درس5

درس 6

درس7

درس8

درس9

درس10

درس11

درس12

درس13

درس14

درس15

درس16

درس17

درس18

درس19

درس20

درس21

درس22

هرگونه سوال یا نظر یا تجربه ای در زمینه کار با نرم افزار متلب دارید در بخش نظرات با سریع آسان و سایر هموطنان به اشتراک بگذارید.

تفاوت پک های حرفه ای ما با آموزشهای رایگان: بطور خلاصه از زمین تا آسمان! 1-پکها، جدیدترین نسخه نرم افزارها را آموزش می دهند با قابلیت های بسیار بیشتر. 2-پکها توسط متخصص آن نرم افزار، به صورت کاملا پروژه محور و با حل چالش هایی که در مسیر کار عملی و حرفه ای با آن روبرو می شوید تهیه شده اند و بعد از استفاده، کاملا برای بازار کار آماده اید! 3- متد این پکها کاملا کار شده و تا ماهها، در ذهن تان ماندگارند و یادگیری بسیار سریعتر و کاملتری خواهید داشت. آموزشهای رایگان فقط دستورات نرم افزارها را (آنهم ناقص) بیان می کنند و تازه برای ورود به بازار باید ماهها تجربه عملی هم کسب کنید !!

turned_in,

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با 5 دقیقه در روز، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، تقویت حافظه، آموزش تصویری. یادگیری زبان کلید یادگیری هر مهارتی در قرن 21 !


حتما بخوانید!

11 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • محمدرضا کریمی
    مرداد 3, 1397 10:07 ق.ظ

    با سلام
    مجموعه ای که آموزش رایگانش رو در همین صفحه قرار دادید از کدوم بسته آموزشی شما هست؟
    من مجموعه دیگری رو از یک موسسه خریداری کردم اما تنها به معرفی ابزار و رسم نمودار و…. بسند کرده بود! منظور از خرید بسته برای من تمرین مثال و شبیه سازی ها هست. آیا بسته آموزشی شما این موضوع رو شامل میشه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    پاسخ
    • درود. توضیحات هر بسته آموزشی بطور دقیق در صفحه اش نوشته شده است. مطالعه بفرمایید. در حال حاضر این بسته ها کامل ترین بسته های خودآموز موجود در کشور هستند.

      پاسخ
  • فاطمه زارعی
    اسفند 17, 1397 1:31 ب.ظ

    سلام برای کسانی که خارج از ایران هستند به چه شکل ارسال میشه ؟امکانش هست؟ من تعریف دوره متلب تون رو زیاد شنیدم اما امکان دسترسی فیزیکی به پک رو ندارم

    پاسخ
  • اقا پک اموزشی تون خییییلی خفن بود به موقع هم ارسال شد. این موزشای رایگانتون پیش پک تون خیلی داغونن :/ ملتو گذاشتین سرکار چی ن اینا؟؟؟؟؟

    پاسخ
    • عذرخواهی می کنم اما نه فقط ما بلکه در هر جای دنیا برای دریافت آموزش باکیفیت باید هزینه ای بپردازید. ضمنا این آموزشها برای افراد مبتدی یک سری دستورات مفید داره و بی ارزش هم نیست

      پاسخ
  • سلام
    نمونه تدریس شما را کجا میشه دید؟

    پاسخ
  • سلام ببخشید چطور میشه دانلود کرد ویدیو ها رو؟

    پاسخ
  • عسکرزرگانی
    مهر 8, 1401 6:50 ق.ظ

    سلام ویدیوها دانلود نمیشن اصلا لینکی وجود نداره

    پاسخ
  • سلام لطفا فیلم آموزشی کنترل متمرکز و عملکرد بهینه ریزشبکه های بهم پیوسته

    پاسخ
  • سلام لطفا فیلم آموزشی کنترل متمرکز و عملکرد بهینه ریزشبکه های بهم پیوسته برای تغذیه گلخانه های چند تایی
    امیدوارم این فیلم سریعتر ارائه شود.
    متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست