اکسل

آموزش کپی و چسباندن در اکسل (همه ی ترفندهای کاربردی)

excel

روش های مختلفی برای کپی و چسباندن اطلاعات در Smartsheet یا بین Smartsheet و سایر برنامه ها وجود دارد. جدول زیر شامل یک مرور کلی است.

توجه: در حال حاضر، استفاده از کپی و چسباندن در ستون های اکسل پشتیبانی نمی شود.

نکته: یک جایگزین برای کپی و چسباندن، استفاده از روش drag-fill است.

کاری که می خواهیم انجام دهیم متد مناسب
کپی کردن داده ها را در یک صفحه در Smartsheet یا بین صفحه ها. شما می توانید سطر ها، سلول ها، فرمول ها، لینک ها و سلسله مراتب را کپی کنید. کپی و چسباندن

از منوی راست کلیک یا میانبرهای صفحه کلید Ctrl + C برای کپی کردن و Ctrl + V برای چسباندن استفاده کنید (Command + C و Command + V در Mac).

کاربران مک باید به جای Ctrl از Command استفاده کنند.

کپی و چسباندن داده ها بین Smartsheet و سایر برنامه ها مانند Microsoft Excel. کلید های میانبر صفحه کلید

Ctrl + C برای کپی کردن و Ctrl + V برای چسباندن (دستور + C و Command + V روی Mac).

یادداشت:

  • اگر در حال کپی کردن و چسباندن اطلاعات بین چندین صفحه در Smartsheet هستید ، باید صفحه مقصد را در همان tab (پس از کپی کردن اطلاعات) باز کنید.
  • دستورات منوی راست کلیک (کپی و چسباندن) همیشه وقتی که بین برنامه های مختلف جا به جا می شوید ، مطابق آنچه انتظار می رود عمل نمی کنند.
  • می توانید هر بار فقط تا ۵۰۰ ردیف را بچسبانید.

نکته: اگر یک سلول چند خطی را در اکسل یا برنامه دیگری کپی کرده اید ، قبل از چسباندن آن، روی سلول موجود در Smartsheet دوبار کلیک کنید تا از ریختن خطوط به سلول های زیرین جلوگیری کنید.

پیوندهای سلولی ایجاد کنید ، نتایج فرمول یا قالب بندی را کپی کنید Paste special

توجه: این قابلیت در حال حاضر فقط در همان پنجره مرورگر کار می کند. (شما نمی توانید از کپی و سپس paste special در صفحه مقصد در یک پنجره مرورگر متفاوت استفاده کنید.)

کپی و چسباندن سلول ها ، سطر ها ، فرمول ها ، سلسله مراتب و پیوندها

کپی و چسباندن سلول ها (در یک کاربرگ یا بین کاربرگ ها)

برای کپی کردن سلول ، راست کلیک کرده و Copy را انتخاب کنید.

برای قرار دادن چندین سلول روی یکی کلیک کنید و بدون اینکه کلیک را رها کنید، موس را تا سلولی که می خواهید بکشید تا هایلایت شوند.

برای کپی کردن سلول ، راست کلیک کرده و Copy را انتخاب کنید.

برای چسباندن اطلاعات به یک سلول، بر روی آن یکبار کلیک کنید و کلیدهای Ctrl + V را فشار دهید (یا کلیک راست بر روی سلول مقصد و انتخاب paste).

توجه: اگر در سلول های مقصد اطلاعات وجود داشته باشد، با چسباندن در آن سلول ها اطلاعات جدید جایگزین خواهند شد.

کپی سطر ها در همان صفحه

برای کپی کردن یک سطر، روی شماره سطر کلیک کنید تا هایلایت شود و سپس از میانبر صفحه کلید استفاده کنید. یا روی فلش کشویی کنار شماره سطر ها کلیک کرده و Copy را انتخاب کنید.

برای درج چندین سطر متوالی، روی عدد سطر اول کلیک کنید، کلید Shift را نگه دارید و سپس بر روی شماره سطر آخری که می خواهید کلیک کنید تا تمام سطر های موجود بین آن ها هایلایت شوند.

برای درج چندین سطر غیر متوالی، کلید Ctrl را نگه دارید و سپس روی هر شماره سطری که می خواهید کپی کنید کلیک کنید.

توجه: کپی کردن یک سطر، پیوست ها یا بحث های آن را کپی نمی کند.

برای چسباندن یک سطر، روی شماره سطر ها کلیک کرده و سپس از میانبر صفحه کلید استفاده کنید یا روی پیکان کنار شماره سطر کلیک کرده و Paste Row را انتخاب کنید. سطرهای کپی شده در بالای سطری که انتخاب کرده اید درج خواهند شد.

توجه: اگر سطر را بجای شماره سطر با کلیک کردن بر روی یک سلول چسباندید، داده های سلول موجود را جایگزین می کنید.

کپی و چسباندن فرمول ها

از دستورالعمل های بالا برای کپی کردن سلول ها و سطر های حاوی فرمول در همان صفحه استفاده کنید.

برای کپی کردن فرمول برای استفاده در یک صفحه دیگر:

۱- برای نمایش فرمول روی سلول حاوی فرمول دوبار کلیک کنید.

۲- فرمول را انتخاب کرده و Ctrl + C را برای کپی کردن آن فشار دهید.

۳- صفحه مقصد را باز کنید، بر روی سلول مقصد کلیک کنید و Ctrl + V را فشار دهید.

توجه: شاید لازم باشد مراجع سلول را اصلاح کنید تا آن ها را برای این صفحه مناسب کنند.

کپی و چسباندن سلسله مراتب

اطمینان حاصل کنید که سلسله مراتب با کلیک کردن روی نماد expand C:\Users\Mr\Desktop\expand_icon.png در سطر والد گسترش یافته است.

از روشی که در بالا ذکر شد برای کپی / چسباندن چندین سطر استفاده کنید – سطر والد باید در صدر انتخاب شما باشد و آخرین سطر فرزند باید در انتها باشد. این باعث می شود روابط والد و فرزند بین سطر ها حفظ شود.

کپی و چسباندن سلسله مراتب

نکته: اگر برای ایجاد مجدد ساختار سلسله مراتبی اغلب همان مجموعه کارها را کپی می کنید یا می چسبانید، پیشنهاد می کنیم سلسله مراتب را در یک صفحه جداگانه ذخیره کنید. سپس هنگامی که می خواهید بخش یا section به صفحه فعلی خود اضافه شود، از دستور Copy to Another Sheet استفاده کنید تا کل بخش را به صفحه مقصد خود منتقل کنید – این نکته به شما امکان می دهد بدون نیاز به گسترش یا expand، ابتدا سلسله مراتب را کپی کنید.

استفاده از Paste Special

Paste special شما را قادر می سازد تا هنگام چسباندن محتوای سلول یا سطر، ویژگی های قابل تنظیم را هم کپی کنید.

این قابلیت در حال حاضر فقط در همان پنجره مرورگر کار می کند. (شما نمی توانید از کپی و سپس Paste special در صفحه مقصد در پنجره مرورگر مختلف استفاده کنید.)

بعد از اینکه یک سلول یا سطر را کپی کردید، روی سلول مقصد کلیک راست کنید و برای نمایش پنجره Paste Special ، Paste Special را انتخاب کنید:

استفاده از Paste Special

از جدول زیر استفاده کنید تا تصمیم بگیرید کدام گزینه را استفاده کنید.

کار مورد نظر روش انجام
Values فقط مقادیر نهایی را بچسبانید – اگر فرمولی در سلول وجود دارد که کپی شده است، از این گزینه استفاده کنید تا نتیجه فرمول را درون سلول بجای خود فرمول بچسباند.
Formats قالب بندی یا فرمت سلول کپی می شود مانند رنگ پس زمینه، رنگ فونت، سبک قلم و غیره.
Links to Copied Cells پیوندهای سلولی به سلول های کپی شده ایجاد کنید. این گزینه فقط در یک برگه جداگانه از نسخه ای که از آن کپی کرده اید در دسترس است، مجوزهای اشتراکی مناسب را دارید و در ستونی الصاق را انجام می دهید که پیوندهای سلولی را امکان پذیر می کند.

بسیار کاربردی

تفاوت پک های حرفه ای ما با آموزشهای رایگان: بطور خلاصه از زمین تا آسمان! 1-پکها، جدیدترین نسخه نرم افزارها را آموزش می دهند با قابلیت های بسیار بیشتر. 2-پکها توسط متخصص آن نرم افزار، به صورت کاملا پروژه محور و با حل چالش هایی که در مسیر کار عملی و حرفه ای با آن روبرو می شوید تهیه شده اند و بعد از استفاده، کاملا برای بازار کار آماده اید! 3- متد این پکها کاملا کار شده و تا ماهها، در ذهن تان ماندگارند و یادگیری بسیار سریعتر و کاملتری خواهید داشت. آموزشهای رایگان فقط دستورات نرم افزارها را (آنهم ناقص) بیان می کنند و تازه برای ورود به بازار باید ماهها تجربه عملی هم کسب کنید !!

turned_in

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با 5 دقیقه در روز، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، تقویت حافظه، آموزش تصویری. یادگیری زبان کلید یادگیری هر مهارتی در قرن 21 !


حتما بخوانید!

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • عالی بود

    پاسخ
  • سلام. وقت بخیر. من میخواستم اعداد ستونم در اکسل به صورت دوتایی تکرار شه. مثلا تگر اعداد ستون 1،2،3 هستش ستون جدیدم بشه 1،1،2،2،3،3. ممنون میشم کمکم کنید.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست