بررسی صفر تا صد مهاجرت به کشور فرانسه با موسسه میرداماد

اساطیر زبان

فرانسه کشوری محبوب با آثار دیدنی مشهور و زیبا که مهاجرت به آن آرزوی بسیاری از افراد در جهان حتی بهترین روانپزشک تهران است. شاید فکر کنید زندگی و تحصیل در قلب اروپا دور از دسترس است؛ اما این موضوع آن‌چنان‌که فکر می‌کنید غیرقابل‌دستیابی نیست. مطلب پیشروی شما به بررسی اجمالی راه‌های مهاجرت و اخذ اقامت فرانسه در سال 2023 پرداخته است.

فرانسه زیبا

بررسی روش‌های مهاجرت به فرانسه

راه‌های مهاجرت به فرانسه بسیار زیاد هستند که شما باید باتوجه‌به شرایط مالی، تحصیلی، سن، امکانات و… بهترین گزینه را انتخاب نمایید؛ اما اگر در این مسیر دچار تردید یا ابهامی شدید مشاوران متخصص ما در مؤسسه میرداماد آماده هستند به شما در این زمینه مشاوره و راهنمایی حرفه‌ای و تخصص دهند. اما برای داشتن معلوماتی اجمالی در مورد راه‌ها و روش‌های مهاجرت به فرانسه ما را در ادامه این مطلب همراهی نمایید.

مهاجرت و تحصیل در فرانسه

رایج‌ترین روش برای مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل است چرا که در لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا، نام سه دانشگاه فرانسه به چشم می‌خورد که عبارت‌اند از دانشگاه‌های پیر و ماری کوری، مدرسه عالی نرمال و دانشگاه پاریس جنوب

و اگر به لیست ۵۰۰ دانشگاه برتر نگاه بیندازیم شاهد نام ۱۴ دانشگاه فرانسه در این لیست برترین دانشگاه‌های جهان خواهیم بود. سیستم آموزشی فرانسه دارای کیفیت بالایی است همچنین تسهیلات زیادی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند.

نکته: مهم‌ترین شرط برای مهاجرت و تحصیل در فرانسه، اخذ نامه پذیرش از دانشگاه یا کالج فرانسوی است همچنین اثبات داشتن تمکن مالی برای زندگی در این کشور است.

در میان تمام مهاجرانی که برای تحصیل در فرانسه به این کشور مهاجرت می‌کنند میزان دانشجویان پزشکی که به این کشور مهاجرت می‌کنند چشمگیرتر است. در ادامه مطلب به شما علت این موضوع و راهکارهای تحصیل پزشکی در فرانسه در سال 2023 را بازگو می‌کنیم.

مهاجرت و تحصیل در فرانسه

شرایط عمومی تحصیل پزشکی درکشور  فرانسه

دانشگاه‌های معتبر با رنک بالا در زمینه پزشکی که به‌صورت رایگان امکان تحصیل در آن‌ها وجود دارد علت اصلی جذب میلیون‌ها دانشجو از سراسر دنیا به دانشگاه‌های فرانسه شده است.

اما برای تحصیل رایگان در زمینه پزشکی تنها یک شرط وجود دارد و آن این است که بعدازاین که یک سال اول تحصیل خود را در این کشور گذراندید از شما امتحانی گرفته می‌شود اگر در این امتحان نمره شما عالی باشد شما اجازه تحصیل رایگان پزشکی در این کشور را خواهید داشت.

توجه: برای تحصیل در فرانسه 2023 نیازی نیست شما مدرک زبان داشته باشید و به‌راحتی می‌توانید دوره زبان خود را در فرانسه و در محیط دانشگاه بگذرانید.

شرایط ورود به رشته پزشکی در فرانسه

برای ورود به رشته پزشکی شما می‌توانید به‌راحتی وارد دانشگاه شوید و به‌صورت رایگان اقدام به تحصیل نمایید. شاید برای ایرانیان که برای قبول در کنکور پزشکی بیشترین دردسر را دارند این مزیت بسیار چشمگیر باشد؛ اما توجه داشته باشید فارغ‌التحصیل شدن در این رشته در فرانسه سخت‌تر است.

مدارک لازم برای پذیرش پزشکی در فرانسه

مدارک موردنیاز برای اعطای پذیرش تحصیلی برای هر دانشگاه متفاوت است؛ اما به‌طورکلی یک سری مدارک عمومی وجود دارند که عبارت‌اند از:

  • ارائه مدرک دیپلم یا مدارک تحصیلی، همراه ریزنمرات
  • مدارک هویتی فرد با ترجمه فرانسوی
  • گذرنامه معتبر
  • داشتن حداقل ۱۷ سال سن
  • ارائه انگیزه‌نامه یا هدف نامه
  • ارائه برگه تا سلامت متقاضی از لحاظ بهداشت و شرایط پزشکی و روانی
  • گواهی تمکن مالی از بانک
  • پرداخت هزینه ثبت‌نام
  • داشتن حداقل نمره قبولی در دروس پایه

همچنین درصورتی‌که توصیه‌نامه از اساتید قبلی خود دارید یا رزومه علمی دارید این موارد نیز در اخذ پذیرش تحصیلی می‌توانند بسیار راهگشا باشند.

توجه: برای سال اول تحصیلی در فرانسه شما نیاز به داشتن ویزای تحصیلی دارید این در حالی است که برای سال دوم تحصیلی در رشته پزشکی شما نیازمند اخذ اقامت این کشور هستید.

مهاجرت به فرانسه از طریق کار

مهاجرت کاری شاید کم‌ریسک‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای مهاجرت باشد؛ اما سختی‌ها و پیچیدگی‌های خاص خود را نیز دارد.

در این روش شما باید از یک کارفرمای فرانسوی پیشنهاد یا آفر شغلی دریافت کنید و در مرحله بعد کارفرما نیز باید از دولت تأیید برای استخدام نیروی مهاجر را دریافت کند.

مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری

یکی از ساده‌ترین راه‌های مهاجرت به فرانسه، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌گذاری روش‌های مختلفی دارد که عبارت‌اند از: تمکن مالی، خرید ملک، راه‌اندازی استارتاپ و ثبت شرکت در فرانسه  و…

معمولاً سرمایه‌گذاری در کشوری دیگر ریسک و خطرات بیشتری دارد که بدون داشتن دانش و تجربه لازم در این زمینه می‌تواند این راهکار شگفت‌انگیز را به تجربه‌ای تلخ برای شما تبدیل کند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری در فرانسه حتماً از تجربه متخصصان و مشاوران مؤسسه میرداماد در زمینه روش‌های سرمایه‌گذاری، قوانین و شرایط سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوید.

مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج

به‌طورکلی قوانین مهاجرت از طریق ازدواج در بسیاری از کشورها سخت‌گیرانه شده است چرا که بسیاری با ازدواج صوری پا به این کشور گذاشته‌اند و بعد به دلیل نداشتن توانایی مالی و حمایتی دردسرهایی برای خود و کشور مقصد به وجود آورده‌اند.

برای اخذ اقامت از طریق ازدواج در فرانسه باید همسر شما مقیم این کشور باشد. همچنین ازدواج باید به‌صورت رسمی ثبت شده باشد و از زمان ثبت آن مدت‌زمان زیادی گذشته باشد همچنین ارائه اسناد و مدارک کافی مبنی بر زندگی مشترک با همسر فرانسوی نیز الزامی است.

هزینه مهاجرت به فرانسه چقدر است؟

روش شما برای مهاجرت به هر کشوری قطعاً در میزان هزینه شما برای مهاجرت تأثیرگذار خواهد بود. به بیان کلی‌تر مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری بیشترین میزان هزینه را برای شما خواهد داشت درصورتی‌که در روش‌هایی مثل مهاجرت از طریق کار، ازدواج یا… هزینه به طبع کمتر خواهد بود. مهم‌ترین هزینه تمکن مالی است که باید به دولت فرانسه ثابت کنید که توانایی تامین هزینه‌های خود برای زندگی در این کشور را دارید.

مدارک موردنیاز برای مهاجرت به فرانسه چیست؟

مدارک موردنیاز برای مهاجرت به فرانسه به شرح زیر هستند:

  • پاسپورت معتبر و مدت‌دار
  • مدارک شخصی (شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج و…)
  • مدارک تحصیلی همراه با ترجمه
  • مدارک مربوط به سابقه کاری
  • تأییدیه تمکن مالی از بانک
  • عکس و رسید پرداخت هزینه‌های مربوط به مهاجرت

سخن پایانی

فرانسه، قلب اروپا جزو محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی برای مهاجران ایرانی است. برای برخی جوانان ایرانی تحصیل پزشکی در کشور فرانسه علاوه بر تجربه زندگی در یک کشور مدرن اروپایی راه دستیابی به رشته محبوبشان را هموارتر می‌کند. شاید به‌خاطر مورد یاد شده باشد که در بین روش‌های مهاجرتی به فرانسه مهاجرت تحصیلی و سرمایه‌گذاری از پرطرف‌دارترین روش‌ها هستند.

تفاوت پک های حرفه ای ما با آموزشهای رایگان: بطور خلاصه از زمین تا آسمان! 1-پکها، جدیدترین نسخه نرم افزارها را آموزش می دهند با قابلیت های بسیار بیشتر. 2-پکها توسط متخصص آن نرم افزار، به صورت کاملا پروژه محور و با حل چالش هایی که در مسیر کار عملی و حرفه ای با آن روبرو می شوید تهیه شده اند و بعد از استفاده، کاملا برای بازار کار آماده اید! 3- متد این پکها کاملا کار شده و تا ماهها، در ذهن تان ماندگارند و یادگیری بسیار سریعتر و کاملتری خواهید داشت. آموزشهای رایگان فقط دستورات نرم افزارها را (آنهم ناقص) بیان می کنند و تازه برای ورود به بازار باید ماهها تجربه عملی هم کسب کنید !!

turned_in

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با 5 دقیقه در روز، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، تقویت حافظه، آموزش تصویری. یادگیری زبان کلید یادگیری هر مهارتی در قرن 21 !


حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست