نرم افزار Blender

۱۱ ترفند کاربردی نرم افزار Blender که احتمالا نمی دانید!

blender

مانند هر برنامه کاربردی گرافیکی دیگری، Blender هم کلیدهای میانبر مخصوص به خودش را دارد تا کاربران بتوانند برای اهداف مختلف از آنها استفاده کنند. کار اصلی این کلیدها، سرعت بخشیدن به دسترسی است. در این پست، شما را با برخی از کلیدهای فوری که به هر دلیلی خیلی شناخته شده نیستند آشنا می کنم.

۱-همه چیز به جز مورد انتخاب شده را مخفی می کند

برای کاهش بی نظمی انتخاب کلید  Shift+H

در صحنه های پیچیده، این کلید میانبر می تواند برای کاهش بی نظمی و آشفتگی صحنه، همه چیز جز اشیایی که قرار است روی آنها کار کنید را پنهان می کند.

 


بلندر

توی این پک فوق العاده، بلندر رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! بدون هیچ کلاسی، با خفن ترین انیمیشن ها، رندرها و مدلسازیها، همه رو مبهوت کن یا اصلا باهاش پول پاور کن! 


 

کلید فوری: Shift+H

۲-نمای چهار گانه

بررسی صحن هاازتمام محور با کلید  Ctrl+Alt+Q

این کلید میانبر به شما این امکان را می دهد تا سریعا و به طور همزمان صحنه تان را از تمام محورها بررسی کنید که به نمای پیشفرض در Maya شباهت دارد.

کلید فوری: Ctrl+Alt+Q

۳- گره ها را با اتصال مجدد حذف می کند

حدف گره بااتصال .باکلیدCtrl+X

از حذف یک گره در یک ستاپ، بررسی مجدد و اینکه باید حفره های موجود در ستاپ را دوباره متصل کنید خسته شده اید؟ راه حل اینجاست!

کلید فوری: Ctrl+X

۶ تکنیک برای نوپردازی بهتر در نرم افزار Blender که باید بدانید!

۴-تغییر وضعیت نمای رندر گیری شده

تغییروضعیت نمای رندر شده باکلیدShift+Z

به جای اینکه به منو بار بروید، آیکون Preview را پیدا کنید و آن را به حالت rendered view تغییر دهید، می توانید از کلید میانبر استفاده کنید.

کلید فوری: Shift+Z

۵-متصل کردن چند گره به هم

متصل کردن چند گره به هم

لازم نیست هر گره را به صورت دستی به هم وصل کنید، می توانید فقط از ابزار Box Sellect Tool یا (B) برای انتخاب دسته ای از آنها استفاده کنید و سپس فقط روی کلید F ضربه بزنید تا همه آنها به هم متصل شوند.

کلید فوری: F

۶-ابزار Wrap Tool

خم کردن اشیاباابزار Wrap Tool

با اینکه خم کردن اشیا ساده می تواند بسیار دشوار باشد و به موقعیت اولیه نشانگر موس و مکان نمای ۳D تان بستگی دارد اما با این کلید میانبر انجام آن آسان و ماهرانه خواهد شد.

کلید فوری: Shift+W

۷-Vertex Parent

انتخاب کلید فوری: Ctrl+P

با اینکه معمولا کارآمد نیست، در برخی مواقع می تواند سودمند باشد. همانند Pareting معمول، اشیا را انتخاب کرده و تغییر دهید، سپس به حالت Edit mode بروید و حداقل سه راس را برای پرنت کردن به انتخاب اول، برگزینید.

نمونه زیر، تکنیکی مشابه آنچه در یکی از ویدئوهایم برای شبیه سازی بر هم کنش امواج استفاده کرده ام را دارد.

کلید فوری: Ctrl+P

نکاتی پیرامون کار کردن راحت تر و سریعتر با Blender از زبان حرفه ای ها

۸- منبسط و منقبض کردن (Shrink/Fatten)

منبسط ئمنقبض کردن باکلید  Alt+S

بدون این دستور، نمی دانم چطور باید اشیا طناب مانند را در Edit Mode تغییر دهم. برای بخشهای منحنی هم کاربرد دارد و در زمان صرفه جویی می کند.

کلید فوری: Alt+S

دانلود رایگان آموزش صفر تا صد نرم افزار بلندر (فیلم فارسی+ جزوه pdf)

۹- برگشت به حالت قبل Undo History

برگشت به حالت قبل باکلید فوری: Ctrl+Alt+Z

همانند فتوشاپ و گیمپ، Blender هم یک Undo History دارد تا متوجه شوید آیا تغییرات ایجاد شده از قبل بهتر شده اند یا خیر.

کلید فوری: Ctrl+Alt+Z

۱۰-پنجره Tool Options

نمایش پنجره Tool Options

همه ما عادت کرده ایم که کلید T را برای تغییر وضعیت Tool Options در سمت چپ فشار دهیم. اما اگر مایل به استفاده از منوهای شناور هستید، از این میانبر استفاده کنید.

کلید فوری: F6

دانلود رایگان ۴ تا از بهترین جزوه های PDF آموزش بلندر

۱۱-Selection Popup Menu

انتخاب دقیق ازصفحه شلوغ باکلید  Alt+Right Click

مواقعی وجود دارد که صحنه بیش از حد شلوغ و متراکم شده و انتخاب اشیا می تواند بسیار دشوار شود. اما با این ترفند می توانید از منوی زمینه (Popup Menu) دقیقا روی همان چیزی که می خواهید کلیک کنید.

کلید فوری: Alt+Right Click

تفاوت پک های حرفه ای ما با آموزشهای رایگان: بطور خلاصه از زمین تا آسمان! 1-پکها، جدیدترین نسخه نرم افزارها را آموزش می دهند با قابلیت های بسیار بیشتر. 2-پکها توسط متخصص آن نرم افزار، به صورت کاملا پروژه محور و با حل چالش هایی که در مسیر کار عملی و حرفه ای با آن روبرو می شوید تهیه شده اند و بعد از استفاده، کاملا برای بازار کار آماده اید! 3- متد این پکها کاملا کار شده و تا ماهها، در ذهن تان ماندگارند و یادگیری بسیار سریعتر و کاملتری خواهید داشت. آموزشهای رایگان فقط دستورات نرم افزارها را (آنهم ناقص) بیان می کنند و تازه برای ورود به بازار باید ماهها تجربه عملی هم کسب کنید !!

turned_in

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با 5 دقیقه در روز، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، تقویت حافظه، آموزش تصویری. یادگیری زبان کلید یادگیری هر مهارتی در قرن 21 !


حتما بخوانید!

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست