شرایط کار و معادلسازی مدرک داروسازی در نیوزلند

برای کار داروسازی در کشور نیوزلند، داروسازان خارجی نیازمند معادلسازی مدرک داروسازی در نیوزلند هستند. فرآیند معادلسازی نیز به این صورت است که داروسازان خارجی ابتدا در Candidate Portal Select شورای داروسازی نیوزلند تشکیل پرونده داده و سپس برای آزمون ارزیابی مهارتی داروسازان خارجی (CAOP) مهیا می شوند. فقط در صورت قبولی از این آزمون است که آنها می توانند در شورای داروسازی نیوزلند ثبت شده و به مجوز حرفه ای این رشته دست یابند. پس از طی این مراحل است که داروسازان خارجی با داشتن پیشنهاد کاری از کشور نیوزلند می توانند برای درخواست ویزای کاری خودشان اقدام بکنند. شما عزیزان می توانید سوالات خودتان درباره کشور نیوزلند و شرایط و انواع روش های مهاجرت به این کشور را با مشاورین امان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

چرا معادلسازی مدرک داروسازی در نیوزلند؟

داروسازی جزء رشته های محبوب و پرطرفدار در کشور نیوزلند محسوب می شود. از طرف دیگر این رشته جزء لیست مشاغل مورد نیاز نیوزلند نیز به حساب آمده و از بازار کاری ایده آلی برخوردار است. از همین رو نیز خیلی از داروسازان خارجی به فکر مهاجرت کاری به کشور نیوزلند هستند. منتها آنها برای کار داروسازی در نیوزلند حتما بایستی مدرک خودشان را معادلسازی کنند. خود معادلسازی مدرک داروسازی در نیوزلند نیز پروسه خاصی دارد که در ادامه به بررسی بیشتر آن خواهیم پرداخت.

از معروفترین شرکت های داروسازی نیوزلند که به استخدام داروسازان خارجی می پردازند می توان به شرکت هایی مثل johnson & Johnson، IQVIA، GSK، BAYER، Boehringer Ingelheim و غیره اشاره کرد.

شرایط معادلسازی مدرک داروسازی در نیوزلند

پس برای کار داروسازی در نیوزلند، داروسازان خارجی بایستی مدرک خودشان را معادلسازی کنند و به این ترتیب که اولا آنها بایستی در آزمون ارزیابی مهارتی داروسازان خارجی (CAOP) شرکت کنند و دوما در شورای داروسازی نیوزلند (PCNZ) هم ثبت نام بکنند. درباره آزمون ارزیابی مهارتی داروسازان خارجی نیز بایستی به این نکته اشاره کنیم که این آزمون در واقع همان آزمون معادلسازی است که پاس کردن آن برای همه متقاضیان کار داروسازی در نیوزلند ضروری است. اما قبل از همه اینها متقاضیان بایستی در پورتال شورای داروسازی نیوزلند برای شرکت در این آزمون ثبت نام بکنند و برای همین امر نیز آنها بایستی یکسری مدارک را به شرح زیر تحویل دهند:

  • فرم درخواست تکمیلی برای ریجستری در شورای داروسازی نیوزلند
  • گذرنامه معتبر
  • تعداد 2 قطعه عکس جدید
  • مدرک معتبر داروسازی
  • توصیه نامه از اساتید قبلی
  • رزومه یا CV
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی ترجیحا مدرک IELTS

معادل سازی مدرک داروسازی در نیوزلند

فرآیند معادلسازی مدرک داروسازی در نیوزلند

مرحله اول از این پروسه ایجاد یک حساب کاربری در Candidate Portal Select شورای داروسازی نیوزلند و تکمیل و تحویل فرم ها و مدارک ضروری است. در مرحله بعدی متقاضی بایستی منتظر دریافت ایمیل برای تایید صلاحیتش باشد. در مرحله بعدی از این پروسه است که متقاضی بایستی از طریق Candidate Portal برای آزمون ثبت نام بکند. سپس با استفاده از منابع آزمون نیز برای این آزمون آماده شد و بالاخره در آزمون آنلاین در یکی از مراکز معتبر شرکت کند. بالاخره در صورت قبولی از آزمون مذکور است که او برای ثبت در شورای داروسازی نیوزلند درخواست می دهد.

علاوه براین معادلسازی مدرک داروسازی در نیوزلند هزینه هایی هم در پی دارد که این هزینه ها از قرار زیر است:

  • بررسی درخواست ثبت نام در شورای داروسازی نیوزلند: NZD 690 (دلار نیوزلند)
  • ثبت نام برای شرکت در آزمون ارزیابی مهارتی داروسازان خارجی (CAOP): NZD 2110 (دلار نیوزلند)
  • شرکت در دوره قوانین کار داروسازی در کشور نیوزلند: NZD 2400 (دلار نیوزلند)
  • ثبت نام در شورای داروسازی نیوزلند: NZD 690 (دلار نیوزلند)
  • گذراندن برنامه کارورزی کوتاه مدت: NZD 4400 (دلار نیوزلند)

شرایط زبان برای معادلسازی مدرک داروسازی در نیوزلند

برای اینکه بتوان به عنوان یک داروساز در نیوزلند کار کرد علاوه بر شرکت در آزمون معادلسازی مدرک داروسازی و ثبت نام در انجمن داروسازی نیوزلند همچنین بایستی مدرک مهارت زبان هم داشته باشید. چرا که شما به عنوان یک داروساز در واقع می خواهید در یک کشور انگلیسی زبان کار کنید. علاوه بر این ذکر این نکته هم ضروری است که قبل از شروع کار داروسازی در نیوزلند نیز متقاضیان بایستی یک دوره انترنشیپی یا کارورزی به مدت حداقل 6 ماه را هم طی بکنند تا اینکه به سابقه کاری در نظام بهداشت و درمان نیوزلند دست یابند. برای اثبات مهارت زبان انگلیسی جهت کار داروسازی در نیوزلند ارایه مدرک IELTS با حداقل نمره 7.0 در هر 4 سطح امری الزامی است.

شرایط کار داروسازان در نیوزلند

به دنبال پروسه معادلسازی مدرک داروسازی در نیوزلند و ثبت در شورای داروسازی این کشور، حالا داروسازان خارجی می توانند رسما وارد بازار کار این کشور شوند. برای این منظور نیز اصلی ترین شرط یافتن یک کارفرمای نیوزلندی است که می تواند شرکت داروسازی، آزمایشگاه دارویی، مرکز تحقیقاتی و یا حتی بیمارستان یا کلینیک دولتی و خصوصی باشد. آمارها نشانگر این است که در حال حاضر متوسط درآمد ماهیانه یک داروساز در نیوزلند در حدود NZD 10900 (دلار نیوزلند) است که سطح درآمدی خوبی به شمار رفته و بالاتر از متوسط درآمد ملی در این کشور است:

مقایسه متوسط در آمد داروسازان با کارکنان بخش های دیگر

ویزا برای کار داروسازی در نیوزلند

ویزای کاری مخصوص داروسازان در نیوزلند با عنوان ویزای مقیم دسته مهاجر ماهر یا Skilled Migrant Category Resident Visa شناخته می شود که ویزایی مخصوص متخصصان خارجی است. ویزایی که صدور آن بر پایه کسب امتیاز از سیستم امتیاز- محور کشور نیوزلند است که آن هم با عنوان Expression of Interest یا (EOI)شناخته می شود. در این میان بایستی حتما یک نکته مهم را مدنظر داشته باشید و آن اینکه سیستم جدید امتیازبندی از تاریخ 9 اکتبر سال 2023 جایگزین سیستم قدیمی شده است. بر مبنای سیستم امتیازبندی جدید، داروسازان خارجی فقط در صورت کسب حداقل 6 امتیاز می توانند به ویزای SMCR Visa نیوزلند دست یابند. اما در قالب سیستم مهاجرتی جدید نیز معیارهای امتیازبندی شامل:

معیارهای امتیازبندی حداکثر امتیاز مورد نظر
سابقه کاری 6 امتیاز
سطح درآمد 6 امتیاز
سطح تحصیلات 6 امتیاز
کار مهارتی در نیوزلند 3 امتیاز

نیوزلند نه تنها برای کار بلکه برای ادامه تحصیل نیز در زمره بهترین مقاصد در جهان محسوب می شود. پس اگر شما هم جزء علاقه مندان تحصیل در نیوزلند بوده و درپی کسب اطلاعات به روز و مشاوره های تکمیلی در این زمینه هستید حتما با کارشناسان و وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

تفاوت پک های حرفه ای ما با آموزشهای رایگان: بطور خلاصه از زمین تا آسمان! 1-پکها، جدیدترین نسخه نرم افزارها را آموزش می دهند با قابلیت های بسیار بیشتر. 2-پکها توسط متخصص آن نرم افزار، به صورت کاملا پروژه محور و با حل چالش هایی که در مسیر کار عملی و حرفه ای با آن روبرو می شوید تهیه شده اند و بعد از استفاده، کاملا برای بازار کار آماده اید! 3- متد این پکها کاملا کار شده و تا ماهها، در ذهن تان ماندگارند و یادگیری بسیار سریعتر و کاملتری خواهید داشت. آموزشهای رایگان فقط دستورات نرم افزارها را (آنهم ناقص) بیان می کنند و تازه برای ورود به بازار باید ماهها تجربه عملی هم کسب کنید !!

turned_in

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با 5 دقیقه در روز، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، تقویت حافظه، آموزش تصویری. یادگیری زبان کلید یادگیری هر مهارتی در قرن 21 !


حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست