دستور Weld و Mirror

ساده ترین روش استفاده از دستور Weld و Mirror در زیبراش

Zbrush

در این مطلب یک روش ساده برای استفاده از دستور ولد و میرور را با یک مثال از کاراکترسازی آموزش می دهیم.

Mirror و Weld

Mirror And Weld از نظر من یکی از مهمترین ویژگی های ZBrush است.

 


زیبراش

توی این پک فوق العاده، زیبراش رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! بدون هیچ کلاسی، با خفن ترین انیمیشن ها، رندرها و مدلسازیها، همه رو مبهوت کن یا اصلا باهاش پول پاور کن! 


 

Mirror و Weld

Mirror و Weld

فقط با کمی برنامه ریزی، این ویژگی می تواند به کار شما سرعت ببخشید! مثلاً هنگام ایجاد این دست! همانطور که در صفحه نمایش مشاهده می کنید، من با یک انگشت شروع کردم و بقیه کار را دستور Mirror And Weld انجام داده است.

Mirror و Weld

Mirror و Weld

در اینجا من از یکی از انگشتان به عنوان انگشت شست استفاده کردم، اگرچه انگشت شست به عنوان یک زیر شاخه ترکیب شده است، اما سایر ابزارها در سطح چند ضلعی وصل نیست و این می تواند بعدا شما را در زمان کار روی دست دچار مشکل کند. همانطور که مشاهده می کنید، توپولوژی آن نیز چندان عالی نیست.Mirror And Weld از موقعیت مدل شما نسبت به مبدأ یا مرکز سند استفاده می کند.

Mirror و Weld

Mirror و Weld

با استفاده از دکمه Floor در سمت راست فضای کاری خود (در صورت استفاده از تنظیمات UI پیش فرض) می توانید از یک شبکه برای پیدا کردن مرکز استفاده کرده و مدل خود را در جای مناسب قرار دهید. به جای اینکه ساعت ها روی جزئیات تک تک انگشتان کار کنید، به کمک ایجاد نقشه UV و بافت جابجایی، با استفاده از این تکنیک در عرض چند دقیقه می توانید کار را تمام کنید. اما چگونه می توانیم بدون ایجاد یک توپولوژی جدید برای هر انگشت، مشکل انگشت شست را حل کنیم؟ برای این کار کافی است از دکمه ReMesh All استفاده کنیم.

ReMesh All

دکمه ReMesh All یک مش جدید بر اساس مش اصلی شما ایجاد خواهد کرد. از این مش و توپولوژی آن استفاده نخواهد شد، و در واقع فقط ازشکل آن (در این مثال دست) و یک توپولوژی جدید استفاده می شود.

به یاد داشته باشید هنگام استفاده از این ویژگی، باید از مقیاس مدل خود آگاه باشید. با استفاده از نوار Polish واقع در کنار دکمه ReMesh All می توان مقیاس مدل را بررسی کرد. بنابراین اگر دست با دستکش هماهنگ نیست، باید سعی کنید مقیاس مش خود را تغییر دهید تا به نتیجه دلخواه برسید. هنگامی که مش جدید ایجاد می شود، از نظر شکل و اندازه کلی با مدل همخوانی دارد، اما ممکن است از نظر جزئیات کاملا با مدل مطابقت نداشته باشد.

 ایجادیک مش جدید بر اساس مش اصلی شما دکمه ReMesh All

در این مرحله می توانیم به ProjectAll اعتماد کنیم تا بتوانیم مش جدید و حتی توپولوژی را روی مش قدیمی طراحی کنیم. و تمام جزئیات مش قبلی را روی مش جدید اعمال کنیم. مانند این:

اعمال تمام جزئیات مش قبلی را روی مش جدید

به این ترتیب با الگوبرداری از تنها یک انگشت در ZBrush، توانستیم یک دست کامل را با یک توپولوژی یکنواخت و کارآمد و با استفاده از ویژگی Mirror And Weld ایجاد کنیم.

تفاوت پک های حرفه ای ما با آموزشهای رایگان: بطور خلاصه از زمین تا آسمان! 1-پکها، جدیدترین نسخه نرم افزارها را آموزش می دهند با قابلیت های بسیار بیشتر. 2-پکها توسط متخصص آن نرم افزار، به صورت کاملا پروژه محور و با حل چالش هایی که در مسیر کار عملی و حرفه ای با آن روبرو می شوید تهیه شده اند و بعد از استفاده، کاملا برای بازار کار آماده اید! 3- متد این پکها کاملا کار شده و تا ماهها، در ذهن تان ماندگارند و یادگیری بسیار سریعتر و کاملتری خواهید داشت. آموزشهای رایگان فقط دستورات نرم افزارها را (آنهم ناقص) بیان می کنند و تازه برای ورود به بازار باید ماهها تجربه عملی هم کسب کنید !!

turned_in

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با 5 دقیقه در روز، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، تقویت حافظه، آموزش تصویری. یادگیری زبان کلید یادگیری هر مهارتی در قرن 21 !


حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست